return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 
Politiek (pg. 42)
View this Thread in Original format
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by MikeVee
Als je ze altijd hun zin geeft is het niet moeilijk ... :rolleyes:


yup, dat is idd waar. Maar in het geval van Leterme had ik het voornamelijk over beledigingen aan het adres van de Franstaligen (vb. Walen zijn te dom om Nederlands te leren). Hoewel die uitspraak zo niet bedoelt was gooi je daarmee al op voorhand je eigen ruiten in :)
djcresto
na die brief van cassatie wordt het wel heel moeilijk
FCB_Fanatic
man toch, wat een idioten zitten er toch op die achterlijke CD&V te stemmen. Die klungelen er op los op federaal niveau en worden nog steeds beloond ervoor ... Is de gemiddelde Vlaming blind ofzo ??? :whip: :whip: :whip:
Config
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
man toch, wat een idioten zitten er toch op die achterlijke CD&V te stemmen. Die klungelen er op los op federaal niveau en worden nog steeds beloond ervoor ... Is de gemiddelde Vlaming blind ofzo ??? :whip: :whip: :whip:


wie doet het dan veel beter volgens jou?
djcresto
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
man toch, wat een idioten zitten er toch op die achterlijke CD&V te stemmen. Die klungelen er op los op federaal niveau en worden nog steeds beloond ervoor ... Is de gemiddelde Vlaming blind ofzo ??? :whip: :whip: :whip:

Deed de Vlaamse regering het zo slecht de laatste jaren?

Aan het wanbestuur op federaal vlak hebben alle partijen schuld imo.
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by djcresto
Deed de Vlaamse regering het zo slecht de laatste jaren?

Aan het wanbestuur op federaal vlak hebben alle partijen schuld imo.


ik antwoord met een nieuwe vraag: deden andere partijen het dan zo veel slechter dan CD&V in de Vlaamse regering?

er is één partij, en voornamelijk één persoon, die ik in de eerste plaats verantwoordelijk acht voor de chaos op federaal niveau. Hij kon het niet en hij zal het nooit kunnen ... net zoals ik voorspeld had!
Config
CD&V heeft het er in het Vlaams Parlement telkens heel behoorlijk van af gebracht. Eerst met Yves Leterme en nu met Kris Peeters, die al meer dan eens bewezen heeft een van de meest capabele politici te zijn in ons land..
Leon
what is this? i dont even
djcresto
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
ik antwoord met een nieuwe vraag: deden andere partijen het dan zo veel slechter dan CD&V in de Vlaamse regering?


kijk eens naar de kopstukken van die partijen?

Kris Peeters: Charismatisch man
Dirk Van Mechelen: Uitstraling van een schotelvod
Caroline Genez: Tja....

Bij de anderen
Bart De Wever: Prachtige promotie in de slimste mens en heeft sinds dan gescoord.
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by djcresto
Kris Peeters: Charismatisch man


:conf:

mja, dat zal ervan afhangen of ge erop stemt of niet, zeker? Ik zie het er alvast niet in. Het enige wat ik daar in zie is een onnozel schoolmeesterke die een totaal gebrek aan dossierkennis vertoond. Dirk van Mechelen mag dan wel de uitstraling van een verwelkte plant hebben, dossierkennis heeft hij tenminste wel

FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Config
CD&V heeft het er in het Vlaams Parlement telkens heel behoorlijk van af gebracht. Eerst met Yves Leterme en nu met Kris Peeters, die al meer dan eens bewezen heeft een van de meest capabele politici te zijn in ons land..


Yves Leterme is inderdaad een bekwaam politicus ... op Vlaams niveau dan. Op federaal niveau heeft hij gefaald, hij heeft de impact van bepaalde uitspraken en handelingen enorme onderschat en zichzelf lang voor de vorige federale verkiezingen buitenspel gezet. Hij is daar door de Walen hard op afgerekend met als gevolg een maandenlange geblokkeerde federale regering. Natuurlijk is hij niet de enige verantwoordelijke, maar hij is voor mij wel de hoofdverantwoordelijke door dat hele proces in gang te steken. Daarnaast heeft hij op Vlaams niveau wel goed werk verricht, SAMEN met zijn coalitiepartners, iets wat bij één van de vorige overwinningen van de CD&V ook werd benadrukt door hen. Onlogisch dus dat bepaalde coalitiepartners momenteel worden afgestrafd hoewel ze evenzeer goed werk hebben verricht en dat terwijl de CD&V op federaal niveau grandioos gefaald heeft.

Over Kris Peeters heb ik hierboven al mijn mening gegeven.
Push2005
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Natuurlijk is hij niet de enige verantwoordelijke, maar hij is voor mij wel de hoofdverantwoordelijke door dat hele proces in gang te steken.


Bwa, niet echt... De problemen zijn gewoon een tijd lang onder de mat geveegd onder paars. België is al altijd verziekt geweest door communautaire problemen; zelfs kwesties die nog veel erger zijn dan nu maar waar wij ons niets van herinneren (kwestie Voeren etc.). Je kan daar moeilijk één man voor verantwoordelijk houden; sinds de inzetting van het federalisme onder Martens zijn er om de zoveel jaar problemen tussen de regio's.
Het bewijst maar hoe artificieel België ondertussen als "rijk" nog is.

Ik ben alleszins blij dat het Vlaams Belang 10% kiezers verliest en dat er ruimte is voor wat ik noem intellectueel rechts en een gezond vlaams-nationalisme, hoewel ik jammergenoeg betwijfel dat de N-VA nog een 2de keer zo'n score kan neerzetten.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 
Privacy Statement