|
Politiek (pg. 40)
|
View this Thread in Original format
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Devilex
Verder valt het ook enorm op dat er niemand van de NVA minister wordt. |
niet zo verwonderlijk aangezien NVA heeft besloten niet mee in de regering te stappen. Mogelijk doen ze dat later wel nog als ze zich kunnen vinden in de staatshervorming die normaal rond zou moeten zijn rond juli ;) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Devilex
Wie zijn de ministers eigenlijk? |
Yves Leterme (CD&V): premier
Didier Reynders (MR): vicepremier, minister van Financiën en Institutionele Hervorming
Patrick Dewael (Open VLD): vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken
Jo Vandeurzen (CD&V): vicepremier en minister van Justitie en Institutionele Hervorming
Laurette Onkelinx (PS): vicepremier en minister van Sociale Zaken
Joëlle Milquet (CDH): vicepremier en minister van Werk en Gelijkheid van Kansen
Inge Vervotte (CD&V): minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven
Pieter De Crem (CD&V): minister van Defensie
Karel De Gucht (Open VLD): minister van Buitenlandse Zaken
Annemie Turtelboom (Open VLD): minister van Asiel en Migratie
Vincent Van Quickenborne (Open VLD): minister van Economie, Innovatie, Administratieve Vereenvoudiging, ICT en Telecommunicatie
Marie Arena (PS): minister van Maatschappelijke Integratie en Pensioenen
Paul Magnette (PS): minister van Klimaat & Energie
Sabine Laruelle (MR): minister van Zelfstandigen en Wetenschapsbeleid
Charles Michel (MR): minister van Ontwikkelingssamenwerking
Etienne Schouppe (CD&V): staatssecretaris van Mobiliteit
Carl Devlies (CD&V): staatssecretaris van Fraudebestrijding
Olivier Chastel (MR): staatssecretaris van Europese Zaken
Bernard Clerfayt (FDF): staatssecretaris van Financiën
Julie Fernandez (PS): Personen met een Handicap
Frédéric Laoux (PS): Armoedebestrijding |
|
|
| Real |
| Wow! Superinteressant! |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Push2005
Joëlle Milquet (CDH): vicepremier en minister van Werk en Gelijkheid van Kansen
|
Hehe, ironisch :D |
|
|
| MikeVee |
En het nut van al die staatssecretarissen is wat? Zowel een minister als een staatssectretaris van financiën en zo zijn er nog veel meer dingen.
Maar de gemiddelde belg is te dom om te besefen dat ze weer gekloot en bedrogen zijn voor de komende jaren en bij de vlgende verkiezingen stemmen ze weer op dezelde partijen. :clown: |
|
|
| Devilex |
| quote: | | Laurette Onkelinx (PS): vicepremier en minister van Sociale Zaken |
Hoe ze die nog op een ministerpost willen... |
|
|
| Real |
| Eén politieke thread op BeTa is al méér dan genoeg. :nervous: |
|
|
| Push2005 |
| Haha, Van Rossem |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Real
Eén politieke thread op BeTa is al méér dan genoeg. :nervous: |
Akkoord, ik heb de post van deckard1001 verplaatst naar hier. |
|
|
| Real |
Mijn held.  |
|
|
| Real |
Ben ik de enige die de verkiezingscampagnes in de VS een belachelijke bedoening vindt? Dit heeft toch niks met politiek te maken, dit is gewoon marketing. En het Amerikaanse volk lust het als zoete broodjes. :o
Wat kan ik mij ergeren aan dat land. |
|
|
|
|