return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
TA's Fotografiska Tråd (pg. 11)
View this Thread in Original format
St_Andrew
quote:
Originally posted by Laszlo
Kom ihåg att kameran inte tar bilderna åt dig....det är bara ett verktyg som underlättar...det gäller bara att kunna använda de på rätt sätt... :) Men visst, jag hade inte klagat om en Nikon D100 med ett gäng feta objektiv föll ner från skyn i skallen på mig :)

kan nog göra ganska ont med feta objektiv som trillar ner på skallen....
jofawe
quote:
Men visst, jag hade inte klagat om en Nikon D100 med ett gäng feta objektiv föll ner från skyn i skallen på mig :)

erhm.. jo det tror jag... dessutom skulle ju skiten gå sönder :(

btw.. min kamera ligger på hemköp i växjö nu.. ska hämta den snart =)
Wiiieee!!
Två dagar, nytt rekord!
EsseT
Visst är det inte bara kameran det gäller men en bra kamera kan underlätta =) o fråga är om jag vill ha en sån fin kamera i skallen hehe :D :D
får jag bara ta skydd så får det ramla ner ett fotolabb till mig med diverse saker =) =) =) :D
EsseT
JOWFAVE FUSK... du tar väl den inte med till sensation hoppas jag :D:D:D:D:D:D VI SES där mannen hurra!!!!!!!!!!!!....*skuttar omkring*
Laszlo
This is one of those days.

Okey boys. I morse när jag vaknade så bestämde jag mig inom loppet av fyra nanosekunder att jag illa tvunget skulle införskaffa mig en "riktig" kamera.

Jag står dock kluven mellan Nikon D70 och Canon 300D.

Någon som har erfarenhet av begge dessa?

Först var jag bombsäker på en D70, men ju mer jag luskar runt och försöker mig på lite detektivarbete, desto osäkrare blir jag. Damnit.
Aendy
quote:

Okey boys. I morse när jag vaknade så bestämde jag mig inom loppet av fyra nanosekunder att jag illa tvunget skulle införskaffa mig en "riktig" kamera.

Först var jag bombsäker på en D70, men ju mer jag luskar runt och försöker mig på lite detektivarbete, desto osäkrare blir jag. Damnit.

Läs mitt inlägg sedan tidigare så förstår du varför man ska välja 300D
jofawe
oj.. jag räknade ihop mina minnen till digitalkameran nu..
424mb ... inte illa pinkat

Ett tips om man köper digitalkamera, snåla inte på minneskortet.
Jag köpte till ett 256mb minne nu när jag köpte 500:an ... det behövs =) En bild tar ungefär 1mb i högsta högsta upplösningen.

gosh..

btw.. Jo Esset, den hänger med mig ner till Sensation.. ska bara överväga om den är värd att smuggla in ;)
P4z!
quote:

Du kan kolla den här länken som ger dig lite översikt mellan dem två.

http://www.cyberphoto.se/compare.ph...comparepage=yes

Skillnaderna som du ser är marginella, det viktigaste är ju att du skaffar bra optik till kamerahuset du köper sen för att få bra bildkvalité och skärpa.
Laszlo
quote:
Originally posted by Aendy
Läs mitt inlägg sedan tidigare så förstår du varför man ska välja 300D

I see...men vart har du läst detta? Finns det några riktiga bevis för att detta egentligen fungerar? Inte för att jag skulle få för mig att hacka en sprillans ny kamera andra dagen efter inköpet, men ändå. :)

Hur som helst - det blir nog en Canon eftersom de inte verkar ha D70:n någonstans. Var inne i sex butiker idag, fem av återförsäljarna hade 300D:n, men ingen hade D70:n. Åker på semester på fredag så jag hinner tyvärr inte få hem något om jag beställer via nätet.

Problemet är ju att 13000 spänn inklusive väska och allt vad det nu heter svider ganska ordentligt i plånkan, speciellt med tanke på att det är mina sparpengar som går åt - förhoppningsvis är detta en kamera så håller måttet 5-10 framöver i alla fall.

Edit: Never mind! Hittade en fin fin tråd på fotosidan om just hacket. Fan - blir mer och mer övertygad om att detta är kameran för mig :D För er som är intresserade:
Läs här
Aendy
quote:
[COLOR=white]I see...men vart har du läst detta? Finns det några riktiga bevis för att detta egentligen fungerar? Inte för att jag skulle få för mig att hacka en sprillans ny kamera andra dagen efter inköpet, men ändå. :)

Bevis; min kamera lever och frodas än...

Laszlo
quote:
Originally posted by Aendy
Bevis; min kamera lever och frodas än...

:p Var inne på Expert här Växjö i morse och beställde hem ett litet paket. 300D med två objektiv för 11990 riksdaler, ska hämta den i morgon :D :D :D Det ena är standardobjektivet (18-55) - men jag är lite osäker på vad han sa det andra var för något. Kan inte vara proffsobjektiv, men bättre än inget. Efter semestern ska jag köpa ett fisköga... :)
GyLLe
quote:
:p Var inne på Expert här Växjö i morse och beställde hem ett litet paket. 300D med två objektiv för 11990 riksdaler, ska hämta den i morgon :D :D :D Det ena är standardobjektivet (18-55) - men jag är lite osäker på vad han sa det andra var för något. Kan inte vara proffsobjektiv, men bättre än inget. Efter semestern ska jag köpa ett fisköga... :)

Men vart får du alla pengar ifrån?? Studerar inte du??
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Privacy Statement