|
TA's Fotografiska Tråd (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by Laszlo
:eyes: Den första bilden ser ju för fan omänsklig ut. Fyfan vad skarp....ser nästan ut som en 3d max rendering. Ska nog ta med mig en pall absolut vodka på lördag, supa dig skitfull, och spela av dig din kamera i luffarschack :D |
tack som fan :) men tro inte att ja spelar om kameran din filur, riktigt så tokig e jag inte :D
| quote: | | dem var båda bra, men den andra är sne, ser lite konstigt ut =/ |
hmmm vet inte riktigt hur du menar. Jag antar att du menar bilden på vattentornet, men jag tycker inte den ser sne ut... explain :) |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by Smekbar
hmmm vet inte riktigt hur du menar. Jag antar att du menar bilden på vattentornet, men jag tycker inte den ser sne ut... explain :) |
på den andra bilden (lift off) så ser man att vattentornet lutar lite åt höger :) inget man tänker på direkt kanske. |
|
|
| Smekbar |
finns en ny bild här ifall ni vill se :) det är väl en ganska standard bild med lång slutare men man måste fan prova själv också ju :) är rätt nöjd med den, det enda som kunde varit bättre egentligen är skärpedjupet, men då hade jag fått längre slutartid och då hade det inte blivit lika snygg effekt :)
http://www.deviantart.com/view/7206460/ |
|
|
| P4z! |
| det går annars att köra helt manuellt och ställa in bländare/slutartid :) prova samma bild med bländare 22 och kanske 4-5 sek slutare? Vill se :P keep up the good work, själv funderar jag på att skaffa mig en Nikon F5 hehe. |
|
|
| dj_hysterix |
| snygga bilder smek ;) |
|
|
| Laszlo |
hmmmm....satt och bläddrare igenom gamla bilder och stötte på ett av de allra första korten jag tog på en av mina två kissar, och upptäckte att det ju faktiskt var ganska bra (eller?) trors att det i mitt vardagsrum är stökigt som bara den :)
Kissen heter för övrigt Mini, och den andra, lite äldre kissen heter Tiny :)
 |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by P4z!
det går annars att köra helt manuellt och ställa in bländare/slutartid :) prova samma bild med bländare 22 och kanske 4-5 sek slutare? Vill se :P keep up the good work, själv funderar jag på att skaffa mig en Nikon F5 hehe. |
detta är helt manuellt inställt. :) för att blända ner måste man faktiskt ÖKA på slutartiden och då hade inte ljuset från bilen blivit lika starkt... skäredjupet ökar ju ju mindre bländare man har, och ju mindre bländare man har desto mindre ljus kommer in, och då måste man låta slutaren va öppen längre.. :)
lazlo: najs bild, väldigt skön soft blur som ligger över bakgrunden och delvis över katten också. |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by Smekbar
detta är helt manuellt inställt. :) för att blända ner måste man faktiskt ÖKA på slutartiden och då hade inte ljuset från bilen blivit lika starkt... skäredjupet ökar ju ju mindre bländare man har, och ju mindre bländare man har desto mindre ljus kommer in, och då måste man låta slutaren va öppen längre.. :)
|
jo jag vet, men då är det väl bara att vänta in tills det kommer flera bilar så blir ljusstrimman mer intensiv? :) märkte förresten att det lär ha varit diset som har orsakat att det inte blev så skarpt i bakgrunden.. |
|
|
| ShyTrance |
va tycks ? |
|
|
| St_Andrew |
| :eyes: :eyes: snygg! fast hade vart ännu snyggare om ingen stått där borta tror jag |
|
|
| Laszlo |
svinigt läckra :eyes:
Vad har du för slutartid till en bild som den första? Du har ju ganska fett objektiv, behöver du något stativ för att den ska bli skarp eller kan du ha så pass kort slutartid att du klarar att hålla kameran stilla..?
Jag tippar på att du har bländaren ganska stängd, med en lång slutartid - fast jag är inget fotoproffs så jag kanske är helt ute och cyklar...:cool:
edit: har du ett annat objektiv till denna bilden http://www.deviantart.com/view/7372946/?
det breda perspektivet är ju ENORMT. Fan, jag måste köpa en riktig kamera. |
|
|
|
|