|
TA's Fotografiska Tråd (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| Smekbar |
tack så mycket :)
men lazlo... :rolleyes: det står ju vilken slutartid och slutare jag använt i bildtexten.. :p
första bilden:
Shutter Speed: 25/1 second (alltså 25 sekunders slutare :D)
F Number: F/22.0 (väldigt liten bländare :D)
jag har använt stativ till båda bilderna... nattbilder i ISO 200 kräver stativ, finns inte en chans i världen att få det skarpt annars... :) rent generellt så är det oerhört svårt att få skarpa bilder utan stativ om man går under 1/60 sekund i slutartid...
och till din andra fråga... alla bilderna med min nya kamera är tagna med samma objektiv, av den enkla anledningen att jag för tillfället inte har råd att köpa ett till... :D Det objektivet jag har nu är dessutom ett så pass bra allroundobjektiv så en extern blixt står högre på min önskelista... den jag är intresserad av (Nikon SB-800) går dock på 4000kr så det får bli efter sommaren eller nått :) (mina föräldrar köpte dessutom en egen Nikon D70 till sig och de kommer snart köpa både telezoom och macroobjektiv så jag kan ju snylta på dem tills jag har råd att köpa eget :p) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Smekbar
tack så mycket :)
men lazlo... :rolleyes: det står ju vilken slutartid och slutare jag använt i bildtexten.. :p
första bilden:
Shutter Speed: 25/1 second (alltså 25 sekunders slutare :D)
F Number: F/22.0 (väldigt liten bländare :D) |
oj, haha...den där infotabellen där nere missade jag helt...kanske dags att börja lära sig läsa...:rolleyes: men då var jag i alla fall inte alls ute och cyklade...hihi :) |
|
|
| Sand Leaper |
Kjedet meg, så tok med meg digitalkameraet fra jobben ut og tok noen tilfeldige bilder i nabolaget:
Ganske fornøyd med det bildet av meg selv for en gangs skyld, graffittien i bakgrunnen passer bra sammen med uttrykket mitt. |
|
|
| P4z! |
| jag har för mig att den där bilden är falsk.. |
|
|
| Glorie |
jag har skänkt rättigheterna till en bild på en laser som jag tog på en trancefest i Borås (Dumonde) de var rätt smickrande. Det var en radiokanal i Norrland (Piteå närmare bestämt) som ville använda den på sin hemsida. weeeeee
eller nåt.. |
|
|
| MiB |
| quote: | Originally posted by P4z!
jag har för mig att den där bilden är falsk.. |
ok men om inte så jävligt snygg=) |
|
|
| Aendy |
| Ett litet tips. Tydligen är det någon ryss som hackat uppdateringen till Canon 300D och hittat funktioner som gör kameran likvärdig med Canon 10D (typ 4000 kr dyrare eller nåt). Enda problemet är att garantin tydligen inte gäller om något skulle haverera. Coolt värre! (Kanke gamla nyheter?) |
|
|
| MiB |
inte jag som tagit bilden men det är på min hand hahaha.. man skulle ha röntgen på alla kameror.. balla bilder...
 |
|
|
| jofawe |
min midsommarhelg kostade tyvärr mig en digitalkamera, så jag måste vänta lite innan jag kan ta mina kort...
har beställt en ny hehe |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by jofawe
min midsommarhelg kostade tyvärr mig en digitalkamera, så jag måste vänta lite innan jag kan ta mina kort...
har beställt en ny hehe |
Vilken tänker du köpa?
Själv köpte jag den här bäbisen idag :D
 |
|
|
| GyLLe |
| quote: | Originally posted by P4z!
Vilken tänker du köpa?
Själv köpte jag den här bäbisen idag :D |
Vilken nikon är det??? Vad fick du ge för den?? Är nämligen ute efter en ny systemdigitalkamera!! |
|
|
|
|