|
TA's Fotografiska Tråd (pg. 22)
|
View this Thread in Original format
| ShyTrance |
nån som e intresserad i en ny fototväling ?! :D
vorre jävligt kul :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
nån som e intresserad i en ny fototväling ?! :D
vorre jävligt kul :) |
Tänkte föreslå samma sak.. fast denna gång ska vi utesluta digitala systemkameror.. med tanke på vilka kameror de som vann förra året hade tagit med.
Bara en ide.. |
|
|
| St_Andrew |
| jag a latt pa :D vilka kategorier denna gang? lat oss starta innan semesterna bara! |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by jofawe
Tänkte föreslå samma sak.. fast denna gång ska vi utesluta digitala systemkameror.. med tanke på vilka kameror de som vann förra året hade tagit med.
Bara en ide.. |
eller/och så kan man tillåta lite manipulation ? alltså ändra kontrast, lite färg kanske blurra lite ? eller ?
och ja, om d blir nått måste vi börja asap :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
eller/och så kan man tillåta lite manipulation ? alltså ändra kontrast, lite färg kanske blurra lite ? eller ?
och ja, om d blir nått måste vi börja asap :) |
Jag kommer inte att hinna delta med egna bidrag i tävlingen p.g.a tidsbrist.
Men jag vill nog se/rösta på helt "naturliga" kort.
Altså UTAN manipulation :)
Annars blir det ju inte bästa fotot som vinner, utan bästa manipulation. |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by jofawe
Tänkte föreslå samma sak.. fast denna gång ska vi utesluta digitala systemkameror.. med tanke på vilka kameror de som vann förra året hade tagit med.
Bara en ide.. |
bara en tanke: ska jag ta bilder med min mobil då eller? lagom kul. det är inte hur man tar bilderna som ska räknas, utan just bilderna.
FredAcler: D50n verkar ganska sjysst, som en D70 ungefär fast med några smärre begränsningar. Kommer ju en ny version av D70n snart också, om den inte redan kommit, och då borde väl priserna på begagnade D70system sjunka så det kanske kan vara värt att vänta ett tag? |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Smekbar
bara en tanke: ska jag ta bilder med min mobil då eller? lagom kul. det är inte hur man tar bilderna som ska räknas, utan just bilderna.
|
inte riktigt så jag menade..
Bara det att ni med fetekameran kanske skulle ha en egen kategori eller nått sånt.. så får vi med vanliga kompaktkameror också en chans? |
|
|
| ShyTrance |
D70 har redan en uppföljare som heter "D70s" tror jag iaf :P det finnas iaf en kamera som heter D70s från nikon :)
nja bästa manipulation :P tänk på att d flesta fotografier alla visar e fixade på ett eller annat sätt..
aja, vem ska ta tag i d hela? någon/några måste ta ansvaret för hela tävlingen.. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
aja, vem ska ta tag i d hela? någon/några måste ta ansvaret för hela tävlingen.. |
gjorde ju det förra året men har inte samma dataresurser just nu, men om någon kan hosta så kan jag fixa allt annat....
förslag på kategorier? |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
gjorde ju det förra året men har inte samma dataresurser just nu, men om någon kan hosta så kan jag fixa allt annat....
förslag på kategorier? |
vi kan väl föra detta tillsammans ;) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
vi kan väl föra detta tillsammans ;) |
Sure babe ;) |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
D70 har redan en uppföljare som heter "D70s" tror jag iaf :P det finnas iaf en kamera som heter D70s från nikon :)
|
ja det var den jag menade :) Var bara inte säker på om den var släppt än. Enda skillnaden mellan den och D70n är ju dock LCDn, som är 2" istället för 1.8" :) De andra skillnaderna, så som jag förstått det iaf, löser man helt enkelt genom att uppgradera firmwaren på D70n. Kan dock vara mer, ett tag sen jag läste om D70s på dpreview... |
|
|
|
|