|
TA's Fotografiska Tråd (pg. 21)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Aendy
Det enda sura är x1,6-faktorn. Vilket objektiv är det? Har letat efter ett billigt fish-eye men inte hittat något bra... |
mjo...har man itne råd att tjacka en EOS 1D så får man leva med 1,6x-faktorn.. :) Gluggen är en Zenitar 16/f2.8
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3001
1300 pix på tradera... |
|
|
| Laszlo |
| Verkar vara en schysst glugg för de pengarna...gillar också att fota sport, kräver timing och tålamod - släng gärna upp lite smakprov över bilder tagna med det objektivet... |
|
|
| Aendy |
Har bara haft det i en vecka men brorsan tog några bilder när vi var i Avesta, dock fick han inte stå vid sargen så det blev lite avstånd på dem.
 |
|
|
| Laszlo |
| verkar vara en helt reko glugg...vad är största möjliga bländaröppning vid 75 mm? Är det 2,8 där också? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Laszlo
[COLOR=white]verkar vara en helt reko glugg...vad är minsta bländaröppningen vid 75 mm? Är det 2,8 där också? |
Det är det som är så läckert, det är 2,8 hela vägen! |
|
|
| P4z! |
Hehe om man är noga med den tekniska kvalitén på foton så är inte Lomo kamerorna något att hänga i granen, deras trademark är ju crappiga, suddiga, vinjetterade, ljusläckande och missfärgade fotografier :) Har själv en Lomo 120SF kamera, 300 kr. |
|
|
| Smekbar |
Bild jag tog på min brors flickvän när jag var hemma i skåne under påsken. Blev rätt trevlig tycker jag...
(Nikon D70, Nikon Speedlight SB-800, Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G)
fler bilder från det tillfället finns här:
bilder
kan ju även meddela att jag fått mitt första jobb som fotograf, ska bli skojigt :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Smekbar
Bild jag tog på min brors flickvän när jag var hemma i skåne under påsken. Blev rätt trevlig tycker jag...
(Nikon D70, Nikon Speedlight SB-800, Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G)
fler bilder från det tillfället finns här:
bilder
kan ju även meddela att jag fått mitt första jobb som fotograf, ska bli skojigt :) |
Grattis :)
Jag fick ju också ett erbjudande, men jag tackade nej pga trovärdigheten inte var särskillt stor (+ att jag inte har någon utrustning).
Fan vad jag är sugen på att köpa mig en D70 .. herrejävlar om jag får tag på en bättre begagnad med objektiv... |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by Smekbar
kan ju även meddela att jag fått mitt första jobb som fotograf, ska bli skojigt :) |
Grattis! Hos vem/vilka? |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by P4z!
Grattis! Hos vem/vilka? |
Lunds ungdomsting fick en del pengar för att göra en bok om sig eftersom de blev utsedda till sveriges bästa ungdomsting förra året, och jag ska då ta bilderna till den boken... Känns häftigt att ha fått ett riktigt seriöst uppdrag :) |
|
|
| FredAcler |
Har lite funderingar på att skaffa mig en digital systemkamera. Jag har kikat lite på olika modeller t ex Canon Eos 350D, Nikon D70 och även Nikon D50.
Är det nån som har testat D50'n?
Nån som har några tips/erfarenheter av dessa modeller?
Tacksam för all hjälp jag kan få :):) |
|
|
|
|