return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 
Tour de France 2007 (pg. 22)
View this Thread in Original format
Devilex
Vandaag deed in een column de voorzitter van WADA enkele uitspraken waar ik me bijzonder in kan vinden. De sancties bij het gebruik van doping zouden als volgt moeten zijn:
Renners levenslange schorsing + afstaan salaris laatste 2 jaar, betrokken artsen levenslange schorsing door orde van de geneesheren + grote geldboete, betrokken sportdirecteurs/managers levenslang verbod op een job in het wielermilieu + grote geldboete.

Dit is een teken dat de controlers hun werk doen, de rotte appels moeten er gewoon uit. De renners die nu nog gepakt worden zijn er allemaal die nog afstammen uit het Festina-tijdperk. Het zijn trouwens bijna allemaal dertigers ook. De jongere generatie rijdt volgens mij redelijk zuiver.

Riis zal trouwens lachen
Gladius
ook hier is iedereen precies paranoïde geworden. kan er nog ne renner een opmerkelijke prestatie doen zonder verdacht te worden? Contador rijdt verdacht goed, hmm hij zal wel gepakt hebben! manmanman...
Ik ben volledig akkoord met ei; als, zoals velen zeggen, het systeem nu echt wel werkt, dan zou Rasmussen wel gepakt geweest zijn. Wat krijgde nu? Rabo zet hem eruit omdat hij de interne code niet gerespecteerd heeft. Akkoord dat het vertrouwen tussen hem en de ploeg geschaad is, en dat dat bestraft moet worden (bv zware geldboete), maar om hem daarom eruit te zetten is ronduit belachelijk imo. Ik heb het gevoel dat Rabo het vooral heeft gedaan onder druk van de pers/andere ploegen/publieke opinie.
CygnusX
quote:
26/07 Reactie Rasmussen: 'Mijn baas is gek'

De Deen Michael Rasmussen, die woensdag als geletruidrager in de Tour de France door zijn ploeg Rabobank uit de wedstrijd werd gezet en werd ontslagen, noemt Rabobank-manager Theo De Rooij donderdag in het Deense blad B.T. "gek", en hij houdt vol dat hij niet heeft gelogen over zijn voorbereiding op de Tour de France.

"Hij heeft tegen niemand iets gezegd (...). Dit is het werk van een wanhopig man op de rand van een zenuwcrisis", aldus Rasmussen in het interview dat op de website van het blad staat. De Rooij ontsloeg woensdagavond Rasmussen omdat de Deen zou gelogen hebben tegen de ploegleiding over waar hij verbleef in de maand juni. Rasmussen had aan Rabobank verteld dat hij in Mexico verbleef, maar de Italiaanse ex-renner Davide Cassani verklaarde woensdag dat hij Rasmussen half juni had zien trainen in de Italiaanse Dolomieten.

Rasmussen, die tot gisteren/woensdag de gele trui droeg in de Ronde van Frankrijk, stond de voorbije week al fel onder druk nadat bekend werd dat hij van verschillende instanties waarschuwingen had gekregen wegens het nalaten van informatie te verstrekken over zijn verblijfplaats. Hierdoor kon hij niet onderworpen worden aan onaangekondigde dopingcontroles. Rabobank had hem hiervoor al een boete gegeven, maar woensdag ontsloeg het team Rasmussen omdat hij door te liegen over zijn verblijfplaats het interne ploegreglement had geschonden.

"Mijn baas is gek (...)", gaat Rasmussen verder, die aangeeft dat hij in juni wel degelijk in Mexico verbleef. "Ik was niet in Italië, helemaal niet. Dit is het verhaal van één man, die denkt me herkend te hebben. Maar er is niet het minste bewijs".

Rasmussen, die volgens B.T. met de tranen in de ogen stond, voelt zich een "gebroken, vernietigde" man, die niets weet over zijn toekomst.

Laffe Rabobank idd :mad:
MikeVee
Rasmussen moet niet lullen, dat hij eens bewijst dat hij in Mexico was. Zo moeilijk kan dat niet zijn en dan valt dat argument tegen hem weg.
Hij is toch niet naar ginder gezwommen; dus vliegtuigtickets, betalingsbewijzen, .... alles daarvan is toch niet verdwenen?

klote etappe, het zijn de verkeerde sprinters die in top 10 rijden vandaag :whip: :(
CygnusX
quote:
Originally posted by MikeVee
Rasmussen moet niet lullen, dat hij eens bewijst dat hij in Mexico was.
Zo moeilijk kan dat niet zijn en dan valt dat argument tegen hem weg.
Hij is toch niet naar ginder gezwommen; dus vliegtuigtickets, betalingsbewijzen, .... alles daarvan is toch niet verdwenen?

Dat zal nog wel gebeuren als hij de waarheid spreekt. Maar de Touroverwinning en zijn job bij Rabobank krijgt hij sowieso nooit meer terug.
Bl@ckOut
Ik vind het toch maar een vreemde situatie. Het was al even geweten dat Rasmussen gelogen heeft over zijn where-abouts etc, en daar heeft hij dan ook een boete voor gekregen. Nu komt plots dat Italie/Mexico-verhaal boven en omdat hij dit zou bevestigd hebben tegen De Rooij wordt hij meteen ontslagen, terwijl hijzelf dit alles ontkent naar buiten toe. Ik kan me moeilijk van de indruk ontdoen dat daar intern iets meer aan de hand is.
CygnusX
De Rooij kon gewoon niet met de druk om volgens mij.
Bertn
quote:
Originally posted by CygnusX
De Rooij kon gewoon niet met de druk om volgens mij.

Ach komaan! Der is gewoon véél meer aan de hand, en voordat de officiële instanties derachter kwamen, heeft Rabobank snel zelf zijn rotte appel buitengekieperd. Natúúrlijk zegt Rasmussen zelf dat hem geen schuld treft. Dat doet Vinokourov ook, en zelfs Merckx houdt tot op de dag van vandaag vol dat hij "in een complot zat". Laat ons vooral niet naief gaan doen;)
eieregooie
quote:
Originally posted by Bertn
Laat ons vooral niet naief gaan doen;)

Nee, we kunnen beter beter gelijk met de beschuldigende vinger gaan wijzen terwijl er geen enkel bewijs is.

Deden ze vroeger ook met heksen en ketters enzo.
CygnusX
quote:
Originally posted by Bertn
Ach komaan! Der is gewoon véél meer aan de hand, en voordat de officiële instanties derachter kwamen, heeft Rabobank snel zelf zijn rotte appel buitengekieperd. Natúúrlijk zegt Rasmussen zelf dat hem geen schuld treft. Dat doet Vinokourov ook, en zelfs Merckx houdt tot op de dag van vandaag vol dat hij "in een complot zat". Laat ons vooral niet naief gaan doen;)

De pot verwijt de ketel? De gemiddelde mens die niet veel meer dan de krantenkoppen leest verliest door deze toestanden zijn vertrouwen in het wielrennen en ziet overal complotten in.

Bertn
quote:
Originally posted by CygnusX
De pot verwijt de ketel? De gemiddelde mens die niet veel meer dan de krantenkoppen leest verliest door deze toestanden zijn vertrouwen in het wielrennen en ziet overal complotten in.

ik zeg dat nu al een paar jaar hoor. en jammergenoeg heb ik totnutoe al altijd gelijk gehad (gelijk met Landis vorig jaar, etc...).
FCB_Fanatic
Ik vind dat Rabobank toch wel eens harde bewijzen op tafel mag gooien waarom ze Rasmussen hebben ontslagen. Want hem ontslaan "omdat een oud-renner hem heeft gezien in italië" vind ik maar een zwak argument. Hebben ze mss foto's, reistickets ... ? Dat ze daar dan maar mee afkomen want DAT zijn harde bewijzen.

Maar waarschijnlijk zal zijn ontslag wel terecht zijn. Ik heb het al eerder aangegeven. Als je verschillende keren 'vergeet' je trainingslocatie mee te delen, is der in mijn ogen meer aan de hand. Zeker in het huidige klimaat moet je als profrenner toch beter weten en er net alles aan doen om dergelijke verdachtmakingen te vermijden
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 
Privacy Statement