return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 
Tour de France 2007 (pg. 23)
View this Thread in Original format
d-miurge
EPO = eau, pastis, orgeat
eieregooie
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Maar waarschijnlijk zal zijn ontslag wel terecht zijn. Ik heb het al eerder aangegeven. Als je verschillende keren 'vergeet' je trainingslocatie mee te delen, is der in mijn ogen meer aan de hand. Zeker in het huidige klimaat moet je als profrenner toch beter weten en er net alles aan doen om dergelijke verdachtmakingen te vermijden

De regel wordt gehanteerd dat een x aantal waarscuwingen van de uci gelijk staat aan een positieve test. Dat zijn hun eigen regels. Zolang die grens dus niet bereikt is is er feitelijk niets aan de hand.
eieregooie
quote:
Originally posted by Bertn
ik zeg dat nu al een paar jaar hoor. en jammergenoeg heb ik totnutoe al altijd gelijk gehad (gelijk met Landis vorig jaar, etc...).

Ja, dat is ook puur toeval natuurlijk. Tenzij je opeens waarzegger geworden bent :p
Devilex
Ik vind het ook raar dat ze ineens afgaan op die verklaring van die oud renner. Gelijk wie kan dus zonder enig bewijs verklaren dat een persoon op een bepaald moment op een bepaalde plaats was. Dat Rasmussen voor de publieke opinie ontkent dat hij in Mexico was terwijl hij dit aan Theo De Rooj zou toegegeven hebben is ook zo een raar verhaal.
Jasperovitsj
Nu is het natuurlijk aan Rasmussen om te bewijzen dat hij dan wel in Mexico was, hoewel ons rechtssysteem toch gebaseerd is op het "onschuldig tot schuld bewezen" principe. In de wielerwereld is dat blijkbaar anders, wat ergens natuurlijk te begrijpen is na alle dopingperikelen van het laatste decennium. Niet geheel terecht enthisch vind ik persoonlijk, maar wel begrijpelijk en misschien zelfs noodzakelijk. Dat verhaal van Cassani was in dit geval natuurlijk maar één deeltje in een groter geheel. Het kan best zijn dat Rasmussen toch gelijk heeft, maar volgens mij kon de ploegleiding het gewoon niet riskeren om hem in koers te houden na alles wat er al rond hem te doen was. Want als nadien zou blijken dat Cassani gelijk had zitten we weer met een geval Landis. En dat kan zowel de Tour als Rabobank zelf missen als kiespijn. Het is natuurlijk extreem jammer dat Rasmussen nu behandeld wordt als een dopingzondaar, terwijl dat uiteindelijk nooit bewezen is. Dat de tourleiding niet wou dat hij de Tour won is uiteindelijk alleen maar gebaseerd op geruchten en insinuaties. En het is ergens wel triestig dat zoiets zelfs al volstaat om iemand's carrière om zeep te helpen.

Enfin, wat er ook van zij, ik hoop vooral dat achteraf niet zal blijken dat Vinokourov en Rasmussen gelijk hadden en dus onterecht uit de Tour gezet zijn. Want dan gaat de hel pas echt losbarsten :nervous: En dan gaat de "nieuwe" wielersport zoals onder andere Lefevre en de ASO voorstaan zichzelf de das omgedaan hebben met die heksenjacht.
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by eieregooie
De regel wordt gehanteerd dat een x aantal waarscuwingen van de uci gelijk staat aan een positieve test. Dat zijn hun eigen regels. Zolang die grens dus niet bereikt is is er feitelijk niets aan de hand.

daar gaat het mij niet eens om. Waar ik mij vragen bij stel is dat een professioneel wielrenner die zich bewust is van de huidige situatie omtrend doping in de wielersport (mag ik veronderstellen), niet de moeite doet om zich aan de regels te houden. Als je meerdere malen je trainingsparcours niet bekend maakt dan heb ik mijn bedenkingen daar bij gezien de huidige omstandigheden. En een wielrenner zal zich daar momenteel toch wel bewust van zijn dat het publiek momenteel vrij wantrouwig is.

Ik kan dus echt moeilijk geloven dat een professioneel wielrenner zoiets belangrijks meermaals vergeet of dat hij het bewust niet doet omdat hij toch een aantal keer 'safe' zit. Hier zit gewoon meer achter, anders zoek je dergelijke problemen toch niet op.
eieregooie
Ik ben ook dol op me rijbewijs, maar ik hou me ook niet volledig aan de regels (om wat voor reden dan ook, daar kan jij alleen maar over speculeren). En als ik het niet al te bont maak krijg ik eerst een aantal waarschuwingen en sancties voordat m'n rijbewijs wordt afgepakt.

Zolang er regels zijn zullen ze gerekt (en overtreden) worden.

Het zou mij niets verbazen als hij gelogen heeft over zijn verblijfplaats om een tijdje in absolute rust zich te kunnen voorbereiden op de tour. Het is ook al bekend dat Rasmussen er niet van houdt op straat (op de fiets) herkend te worden.
Devilex
Rasmussen is inderdaad een zonderling, een freak. Dus mij zou het ook niet verbazen dat hij liever in alle anonimiteit ging trainen.
Jasperovitsj
Dat is hetzelfde probleem met die "men in black" hé, waarvan Vinokourov één is. In het huidige klimaat roept dat inderdaad vragen op, maar ik vraag me af of dat wel hoeft? Mensen als Boonen veroordelen die mensen categoriek en trekken de conclusie dat je absoluut zeker slechte bedoelingen hebt (m.a.w. onverwachte dopingcontroles vermijden omdat je gedopeerd rondrijdt) als je anoniem gaat trainen. Dat vind ik een redelijk verregaande conclusie. Ik kan best begrijpen dat je als één van de meest herkenbare renners uit het peloton in volle voorbereiding op de belangrijkste wedstrijd van het jaar liever anoniem gaat trainen dan telkens een horde overenthousiaste wielertoeristen in uw wiel te hebben die u lastigvallen met vragen, verzoeken en bovendien hinderen in uw training. Om nu te zeggen dat zoiets automatisch betekent dat je aan de dope zit gaat me toch wat ver...

Idem voor Rasmussen, ik gun hem nog steeds het voordeel van de twijfel. Voor een eenzaat die zich in alle rust op zijn ene doel van het jaar wil voorbereiden kan het soms moeilijk zijn om zich altijd 100% aan alle administratieve regels te houden. Hij en nog andere renners hebben verklaard dat het doorgeven van de trainingsschema's een tijd geleden veranderd was en nu via mail ipv post moet gebeuren, en dat zonder waarschuwing. Kan toch goed zijn dat hij daarom wat te laat was? En zoals hij en zijn ploegleider al zeiden zijn er nog genoeg andere renners die zo'n waarschuwing hebben gekregen, maar hun namen hoor je niet eens in de pers, laat staan dat ze onder druk gezet worden om uit de Tour te stappen. Dat een oud-renner hem herkent is in dat opzicht ook niet echt genoeg bewijs om hem nu uit de Tour te kicken. Ze zochten gewoon een stok om hem te slaan, en de ploegleiding van Rabo is gewoon gezwicht voor de wekenlange druk. En het is toch ongeloofelijk hypocriet en bijna hallucinant dat alle aandacht naar Vinokourov en Rasmussen gaat - waartegen nog geen dopingbewijs is - terwijl Moreni gewoon toegeeft dat hij gedopeerd was!? Die verzinkt bijna in de anonimiteit, terwijl hij tot nu toe wel de ergste zondaar van hen 3 is :conf:
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by eieregooie
Ik ben ook dol op me rijbewijs, maar ik hou me ook niet volledig aan de regels (om wat voor reden dan ook, daar kan jij alleen maar over speculeren). En als ik het niet al te bont maak krijg ik eerst een aantal waarschuwingen en sancties voordat m'n rijbewijs wordt afgepakt.

Zolang er regels zijn zullen ze gerekt (en overtreden) worden.

Het zou mij niets verbazen als hij gelogen heeft over zijn verblijfplaats om een tijdje in absolute rust zich te kunnen voorbereiden op de tour. Het is ook al bekend dat Rasmussen er niet van houdt op straat (op de fiets) herkend te worden.

Sorry, maar verkeersregels overtreden is van een heel andere orde en totaal niet de vergelijken met dit geval imo. Deze situatie gaat over een PROFESSIONAL die zich aan regels moet houden. Doet hij dat niet, kan dit enorme gevolgen hebben voor zijn carrière. Als dit je carriere kan breken (want nu dus het geval is), zou je toch mogen verwachten van een professional dat hij zich aan die regels houdt als hij niets te verbergen heeft.

Persoonlijk zou ik ook alles doen om die geruchten onmiddellijk te ontkrachten (persconferentie, bewijzen presenteren...). Mss dat Rasmussen recht in zijn schoenen staat en dit nog doet, maar het feit dat hij dit nog niet heeft gedaan roept enkel maar meerdere vragen op. En ALS hij recht in zijn schoenen staat heeft hij deze situatie dus enorm slecht en dom aangepakt.

Antony
Rasmussen eeft gewoon een affaire me een Italiaanse en heeft zen madam gewoon wijsgemaakt dattem in Mexico zat te trainen. Toch verstaanbaar da ge da wa wilt geheim houden :p
Jasperovitsj
Een affaire met Sarah Vandenbroucke misschien? :toothless
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 
Privacy Statement