|
Sporttråden (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
Jose Theodore?... njaaee han är duktig men nu ska vi inte överdriva.
mitt San Jose Sharks ställs mot St Louis BLues. jag tror vi tar det 4-2. Evgeni Nabokov där snackar vi grym målis |
Inte överdriva? Han tillhör utan tvekan toppskiktet av ligans målvakter. End of story. För två år sedan vann hann både priset som årets mest värdefulla spelare och årets målvakt för minst insläppta mål per match. Något som inte hänt sedan Haseks tid. Förra säsongen hade han en ganska mediåker säsong - men mycket av det berodde på personliga problem, då hans far var inblandad i någon svarta-pengar-härva.
Han är en målvakt av typen som ensam kan vinna en match åt sitt lag. Statistiken talar väl också sitt tydliga språk - han har i år 33 vinster - ligger på femte plats bland alla målvakter. Dock har han bara spelat 67 matcher. Förutom Belfour har resten av målvakterna som har fler vinster än Theodore också spelat 10 matcher mer. Han ligger 9:a i ligan på sina .919 i räddningsprocent - dock har 6 av dessa målvakter spelat mindre än 60 matcher, vilket givetvis talar för deras favör.
Och lägg också därtill det faktum att backlinjen framför honom inte ens tillhör övre halvan av ligan. Det är bara Floridas, Colombus, Nashvilles och Washingtons förstamålvakter som har fått fler skott på sig.
I could go on for ever ;)
Problemet med Montreal är att de inte får den publicitet som amerikanska lag får. Sätt Theodore i Devils, och Saku i Colorado så ska du se på fan. Hade Koivu inte producerat i samma klass som Forsberg eller Näslund nu gör i ett sådant lag med de spelarna brevid sig så svär jag på att jag hade käkat upp min Canadiens-tröja - men det är ingen som nämner det för amerikanerna är jävla kapitalistsvin som vill ge de kanadensiska lagen så lite publicitet som möjligt för att i den mån det är möjligt försöka förhindra att förlora supportrar till de kanadensiska lagen. Koivu är en av ligans allra minsta spelare, men jag har aldrig sett någon spelare spela med ett så stort hjärta - match efter match, och han viker inte undan för de stora grabbarna. Det är också därför han aldrig är skadefri en hel säsong. ESPN och Fox visar väldigt sällan hel-kanadensiska matcher, förutom då det är några av original-six lagen som möts. Gary Bettman är en jävla hycklare - jag lider med Edmonton för att de inte gick vidare till slutspelet - hade de gjort detta så hade det varit första gången på närmare 40 år som alla kanadensiska lag tagit sig till slutspel i NHL - vilket hade varit hans mardröm. Med dessa fem lagen från Kanada redan i slutspel ligger han utan tvekan sömnlös om nätterna. Det är bara ruttet att två kanadensiska lag direkt kommer att åka ut då Ottawa - Toronto ställs mot varandra första rundan i East och Calgary - Vancouver i West. Jag hoppas och hoppas att två kanadensiska lag ställs mot varandra i finalen. Detta skulle ge Bettman magsår så det bara sjunger om det. |
|
|
| Kongo_kim |
ok jag ger mig om theodore grejen:p
men Koivo är skit därmed basta. inget du säger kan få mig ändra på det.:cool: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
ok jag ger mig om theodore grejen:p
men Koivo är skit därmed basta. inget du säger kan få mig ändra på det.:cool: |
haha - jag kan skriva en doktorsavhandlig om honom också, om du önskar :) |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Laszlo
haha - jag kan skriva en doktorsavhandlig om honom också, om du önskar :) |
spar det. skriv en om Andreas Dackell istället. er bäste forward :p |
|
|
| SWE_TRANCE |
Fan vad gött!
Deportivo La Coruna spöade skiten ur AC Milan i Champions League nyss!
Nu fattas det bara att dom loosar "scodettun" i ligan också, så är jag helnöjd :) |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Fan vad gött!
Deportivo La Coruna spöade skiten ur AC Milan i Champions League nyss!
Nu fattas det bara att dom loosar "scodettun" i ligan också, så är jag helnöjd :) |
Vilken jävla insats av Depor. 4-0!!!! helt otroligt. Milan som jag tycker är världens bästa lag får storpisk.
Vem fan trodde att semifinalerna skulle se ut så här
CHELSEA - Monaco
Depor - Porto
inte dne allra högsta klassen på lagen men det är kul med skrällar. |
|
|
| Laszlo |
Bara det faktum att Arsenal är ute ut både CL och FA-cupen får mig att känna mig såååå vaaarm inombords.....mmmmmmm....hur resten går skiter jag fullständigt i :) Detta var deras bästa chans någonsin till en trippel, men icke sa nicke - detta bevisar bara ännu tydligare vilken bedrift United gjorde då de tog trippeln.
Gloooory gloooory :) |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Bara det faktum att Arsenal är ute ut både CL och FA-cupen får mig att känna mig såååå vaaarm inombords.....mmmmmmm....hur resten går skiter jag fullständigt i :) Detta var deras bästa chans någonsin till en trippel, men icke sa nicke - detta bevisar bara ännu tydligare vilken bedrift United gjorde då de tog trippeln.
Gloooory gloooory :) |
jaja ni suger fett nu. det gör mig varm inombords;)
bah cristiano ronaldo en bra värvning HA ;) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
jaja ni suger fett nu. det gör mig varm inombords;)
bah cristiano ronaldo en bra värvning HA ;) |
Låt grabben växa - han är blått 18 bast. Dessutom var han en av de bästa spelarna på plan i Arsenal - United mötet i FA-semin.
Men visst - jag kan erkänna att han har en tendens att falla lite väl lätt i vissa situationer.
edit: titta så bra vi är:
:p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :haha: :haha: :p :p :p ;) |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Låt grabben växa - han är blått 18 bast. Dessutom var han en av de bästa spelarna på plan i Arsenal - United mötet i FA-semin.
Men visst - jag kan erkänna att han har en tendens att falla lite väl lätt i vissa situationer. |
jag tycker bara rent av att han är överskattad. visst gudomlig teknik men han kan ju inget annat. springa runt och dribbla två spelare och sen slå ett inlägg till inkast. nä nä rödnosen borde straffträna honom för varje felslaget inlägg.
Damien Duff där snackar vi klass spelare:p |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
Damien Duff där snackar vi klass spelare:p |
Damien who...?? :p |
|
|
| Smeagol |
wow.... dep-milan 4-0...
Jag vet inte om jag ska vara glad eller lessen, Milan AR ett italiensk lag, men det ar ju trots allt Berlusconi som ager det. Tror egentligen jag ar mest glad. :)
Men forsta halvleken!!:eyes:
Fan det basta jag har sett pa mycket lange! Vilket sjukt tempo spanjorerna drar upp! Men, men.... sen ar jag ju van vid skrapet Juve ger pa har pa Stadio delle Alpi... Da ar ju nastan Allsvenskan sevard vid jamforelse (naja, nastan iaf:rolleyes: ). Ska dit pa lordag igen nar de moter Lazio, men man vagar val inte hoppas pa storspel direkt. Storre delen av A-laget verkar ju vara skadat anda...
Tror ni jag far valuta for mina 25 euro? |
|
|
|
|