return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 
Sporttråden (pg. 27)
View this Thread in Original format
reveal
"Hat" är ett otroligt starkt ord. Menar du seriöst att du hatar andra fotbollslags supportrar och spelare, än de som tillhör "ditt" lag?
Aendy
quote:
Originally posted by hustler
Stör det dig eller?

Självklart hatar jag inte bara, men när det kommer till fotbollskultur så är själva "hat" delen en ganska stor del. Jag vet inte om du själv följer något lag i större utsträckning som jag gör men tydligen inte. För då skulle då inte reagera som du har gjort.

Den enda sanna glädjen är skadeglädje. ;)

Du har i flera aspekter en väldigt tragisk livssyn. Nåväl, jag tror inte du har någon som helst grund till att uttala dig om vare sig mina reaktioner eller för den delen på vilket vis jag följer ett lag. På den nivån jag varit och är kan jag intyga dig om att de spelarna du stödjer genom din "kärlek" inte ens till hälften känner så starkt för motståndarna som du gör. För att komma till den nivån de befinner sig på krävs stora portioner ödmjukhet och empati annars kommer man aldrig lyckas på plan eller i livet för den delen.
hustler
Nu har det här utvecklats till en ren och skär tolkningsfråga. Jag ska understryka att jag med ordet "hat" menar att jag helt enkelt inte tycker om mina antagonister. Jag kan garantera dig att de inte tycker om mig heller. Det verkar i alla fall att jag till skillnad från dig tycker jag att det är för mycket "gulli-gull" stämpel på svensk fotboll idag (med vissa undantag då förstås).

Självklart respekterar jag andra lags supportrar som människor. Men är det match mot Gnaget (vilket det inte kommer vara på ett tag tack gode gud :) så är det inte direkt så att jag önskar dom lycka till och tar dom i hand. Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.

För min egen del får spelarna ute på planen känna hur dom vill för motståndarlagets spelare. Så länge de presterar. Jag betalar inte stora pengar för att åka Sverige och till och med Europa runt för mitt lags spelare ska göra halvdana insattser. Supportrarna betalar en del av deras löner och har rätt att sätta krav.

Kräver inte att du ska förstå vad jag menar men i alla fall få en inblick i hur jag resonerar.
Amnezia
yay wtf:wtf: ..ösk tvångsnedflyttade..å assyriska upp..damn..me sportintresset i den här stan så kommer ösk aldrig komma tillbaks till allsvenskan igen..:rolleyes: iofs så går jag aldrig heller på deras matcher så:disbelief men iaf....
AC.
Jag håller med Hustler. Och jag tycker förmodligen din åsikt andey är snudd på lika löjlig som du verkar tycka Hustlers är.
När jag går på djurgårdens matcher står jag alltid i klacken och sjunger med och inte minst när det gäller ramsor för att psyka motstondaren jag har knappast några problem att bua när dommaren dömer mot Djurgården ovadsett hur pass rätt eller fel det är.

Och vad det gäller assyriska fattar jag inte varför de firar. De förtjänar ju inte ens att vara i allsvenskan och borde således inte vara där heller. :wtf:
St_Andrew
meh, dom kan ju inte flytta ner ÖSK ju :(
Aendy
quote:
Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.

Kräver inte att du ska förstå vad jag menar men i alla fall få en inblick i hur jag resonerar.

Hör det till fotbollen, nja, hade fotbollen själv fått bestämma så skulle den nog tycka annorlunda. Då antar jag att knark tillhör klubbkulturen som fenomen och så ska det vara?

Jag har fått en bra inblick i hur du resonerar, tack...
hustler
quote:
Originally posted by Aendy

Jag har fått en bra inblick i hur du resonerar, tack...

Så bra då.

Vill du kramas med motsåndarlagets supportrar kan du säkert gå och kolla på bowling eller något liknande.

Trevlig kväll Aendy.
Aendy
quote:
Så bra då.

Vill du kramas med motsåndarlagets supportrar kan du säkert gå och kolla på bowling eller något liknande.

Trevlig kväll Aendy.

Som MFF:are kan jag erkänna att jag gillar Djurgården... men så har vi råd att vara lite ödmjuka oxå efter som vi är svenska mästare
montana
ösk åker ner pga av ekonomi och det har förbundet sagt och det dom som är insatta vet att detta kan hända vilket lag som helt, och hur rättvist det är att assyriska kommer up eller inte kan man diskutera, men att fol hackar på assyriska pga av dom blev sura att deras lag inte kunde hantera sin ekonomi (som är ett krav i allsvenskan) är barnsligt & omoget

St_Andrew
quote:
Originally posted by montana
ösk åker ner pga av ekonomi och det har förbundet sagt och det dom som är insatta vet att detta kan hända vilket lag som helt, och hur rättvist det är att assyriska kommer up eller inte kan man diskutera, men att fol hackar på assyriska pga av dom blev sura att deras lag inte kunde hantera sin ekonomi (som är ett krav i allsvenskan) är barnsligt & omoget

Grejen e att dom har ju fixat till sin ekonomi :conf:
Vizay
quote:
Det ska vara rivalitet, det ska vara hat stämning, det hör helt enkelt till fotbollen och läktarkulturen som fenomen.

ja och NEJ NEJ NEJ.
det är personer med det där tänkandet som föder hela slagsmålskulturen kring fotbollen (som egentligen inte har ett dugg med själva sporten att göra).

Rivalitet ska det självklart vara men det får absolut inte gå så långt som att man rent å skärt avskyr sina motståndare, då har det gått för långt helt enkelt.

visst är jag inte förtjust i djurgårdare eftersom jag är gnagare själv men det ger mig ingen som helst rätt att börja hata folk. hat föder mer hat och ju mer det trappas upp desto våldsammare blir det. Det blir en ond cirkel helt enkelt.

hur folk kan anse att hat är en del av fotbollen är för mig helt omöjligt att förstå.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 
Privacy Statement