|
Sporttråden (pg. 28)
|
View this Thread in Original format
| hustler |
| quote: | Originally posted by Aendy
Som MFF:are kan jag erkänna att jag gillar Djurgården... men så har vi råd att vara lite ödmjuka oxå efter som vi är svenska mästare |
Småpotatis, kom tillbaka när ni är dubbla mästare. |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by Vizay
hat föder mer hat och ju mer det trappas upp desto våldsammare blir det. Det blir en ond cirkel helt enkelt.
hur folk kan anse att hat är en del av fotbollen är för mig helt omöjligt att förstå. |
Det är ingen som har sagt att man ska börja slå folk på käften. Jag har, tro det eller ej, några vilsna själar till gnagare som kompisar och även om du kanske tror det slår jag inte ner dom för det.
Det skulle absolut inte vara lika kul att gå på fotboll om det inte fanns rivalitet och avsky t.e.x stockholms klubbarna emellan. Så har alltid varit och kommer alltid vara. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by hustler
Det skulle absolut inte vara lika kul att gå på fotboll om det inte fanns rivalitet och avsky t.e.x stockholms klubbarna emellan. Så har alltid varit och kommer alltid vara. |
absolut inte, det är ju inte meningen att vi ska stå å kasta kakor till varandra å fråga hur saften smakade ;) (det skulle iofs va en riktigt rolig syn :p)
men jag blir orolig när folk börjar snacka om att hat är en del av fotbollen för det är det verkligen inte. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by hustler
Småpotatis, kom tillbaka när ni är dubbla mästare. |
Det är en synd att leva på gamla meriter... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by hustler
I Skåna kanske. |
Kan jag inte uttala mig om... |
|
|
| hustler |
Inte någon graffiti i min smak alltså. |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by hustler
Inte någon graffiti i min smak alltså. |
Några skitungar som varit i farten antar jag.
Finns väl allt möjligt "löst" folk i DFG :)
Angående diskussionen tidigare om "hat" osv så håller jag med hustler till viss del. Jag kan sitta och dricka öl med motståndarfans före matchen, men väl på läktaren är vi "fiender".
Thats the way it is helt enkelt...
Jag skulle aldrig börja bråka med anledning utav detta, men även jag kan erkänna att jag har sjungit hatramsor.
Detta handlar såklart om möten med de stora, klassiska lagen i Allsvenskan. Även så fort det kommer Nollåttor på besök ;) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Angående diskussionen tidigare om "hat" osv så håller jag med hustler till viss del. Jag kan sitta och dricka öl med motståndarfans före matchen, men väl på läktaren är vi "fiender".
Thats the way it is helt enkelt...
|
Så har jag gjort som spelare/tränare också, umgåtts med motståndare för match, uppfört mig som värsta fienden på plan/bänken under match, för att efter matchen återigen sitta och snacka goja eller kanske dra ut på stan tillsammans med motståndarna. Det är ju därför det finns idrott... |
|
|
| SteveTranz4ever |
En stor idrottsman har dött Mikael Ljungberg :(
Han har tydligen råkat ut för många personliga tragerdier och orkade tillslut inte mer och tog sitt liv...
Tragiskt :(
Kalla fakta:
- Varje år begår 1 600 personer självmord
- Mer än 200 000 svenskar har haft allvarliga tankar på självmord
- Omkring 7 600 svenskar vårdades förra året på sjukhus efter misslyckade självmordsförsök
- Fler än dubbelt så många kommer aldrig till sjukvårdens kännedom
- Självmord är den vanligaste dödsorsaken för män i åldrarna 15 till 44 år
|
|
|
|
|