|
Sporttråden (pg. 25)
|
View this Thread in Original format
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Vizay
som gnagare kan jag inte annat än att hålla med om att det var skandal, dumma jävla ******* rent ut sagt.
MEN det vore helt fel att tilldela Hammarby tre poäng och avgöra ett lags existens i Allsvenskan på en sån sak.
Man måste komma ihåg att det var en bråkdel av fansen på Norra som försökte storma planen, man kan inte låta laget lida för att supportrarna är dumma i huvudet.
Dessutom lyder reglerna för alla sådanna här händelser att om uppehållet blir längre än 45 minuter så avbryts matchen helt, annars fortsätter man spela den om det är möjligt vilket var fallet här.
AIK kommer få straff nog med tanke på dom böter som väntar, vi låg redan på minussidan och det här gör ju inte saken bättre :/
[edit]
förövrigt så ser det ut som att vi kommer få spela våra sista matcher inför tomma läktare vilket är ett tungt men rättvist straff också. Blir jobbigt för dom att hålla sig kvar nu känns det som :/ |
Var inte avbrottet längre än 45 minuter?
Låter kanske dumt men tror Aik kommer spela bättre utan publik. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
Var inte avbrottet längre än 45 minuter?
Låter kanske dumt men tror Aik kommer spela bättre utan publik. |
avbrottet varade nästan exakt 50 min men man bestämde sig för att sätta igång matchen innan de 45 hade ggått upenbarligen.
Tar ju ett litet tag att få ut spelarna på plan spelklara osv så man får ju räkna med några minuter extra där :) |
|
|
| Kongo_kim |
| 100.000 i böter och ingen publik resten a v säsongen blev det |
|
|
| Kongo_kim |
AIK åker ut.
Lite blandade känslor här. Kul för att dom är värsta rivalerna synd för att man inte får möta dom nästa år. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
AIK åker ut.
Lite blandade känslor här. Kul för att dom är värsta rivalerna synd för att man inte får möta dom nästa år. |
kommer va förbannat tråkigt att inte ha några derbyn att gå på nästa år men jag försöker se det possitivt.
Vi är inte första storklubben som åker ur högsta serien. djurgården gjorde det, malmö gjorde det, hammarby har varit ur.
Om dom rensar upp lite i ledning och spelartrupp så kan dom nog bygga något riktigt bra inför alsvenskan 2006 :) |
|
|
| reveal |
DÄR SATT DEN! :D :D :D
 |
|
|
| Kongo_kim |
| Malmö vann SM guld. kostade bara typ 20 miljoner kr. |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by reveal
DÄR SATT DEN! :D :D :D
|
...PÅ EN STRAFFRETUR! :rolleyes:
Djävligt irriterande att HBK hade guldet efter första halvlek och att allt gick åt helvete därefter :whip: :whip:
creds till Djuric dock, han spelade helt klart bäst idag.
Med tanke på hur alla sågade halmstad innan allsvenskan drog igång så måste man vara nöjd som HBKare iaf.
Grattis Malmö. Ni hade marginalerna på er sida idag! :( |
|
|
| dbl |
| men seriöst.. vem bryr sig om vem som vinner ändå???? hahahaha :p |
|
|
| Kongo_kim |
Cupfinal idag mellan Djurgården och IFK Göteborg.
Hoppas vi vinner så vi kan byta intertoto mot direkt kvalificering till uefa-cupen.
Och Spotti-Totti har skämt ut sig igen.
Vidrigt av han. |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
AIK åker ut.
Lite blandade känslor här. Kul för att dom är värsta rivalerna synd för att man inte får möta dom nästa år. |
Tack gode gud att AIK åkte ur, förutom ett möjligt Cup-guld är AIKs degradering till Superettan den absolut bärsta present man som djurgårdare kan få! |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by hustler
Tack gode gud att AIK åkte ur, förutom ett möjligt Cup-guld är AIKs degradering till Superettan den absolut bärsta present man som djurgårdare kan få! |
du inser väl att ni förlorar miljoner på att AIK åker ur va?
blir ett par färre hemmaderbyn mot AIK nu å det känns nog kan jag lova ;) |
|
|
|
|