|
Sporttråden (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Dioxys
det går inte att kolla på nån stream från matchen? lite roligare än radio.. idioterna där jag bor vill inte se på hockeyn på den enda tvn med mottagning :( |
Tror tyvärr inte det. |
|
|
| Kongo_kim |
| Helvete 2-1:mad: |
|
|
| RebeL9 |
hockey VM är ju så tröttsamt. ingen prestige alls eftersom det spelas varje år. om man ändå spelade vart fjärde år så hade det varit mycket roligare.
*GÄSP* |
|
|
| keddo |
| quote: | Originally posted by RebeL9
hockey VM är ju så tröttsamt. ingen prestige alls eftersom det spelas varje år. om man ändå spelade vart fjärde år så hade det varit mycket roligare.
*GÄSP* |
hockey är överhuvudtaget en tröttsam sport :disbelief |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by RebeL9
hockey VM är ju så tröttsamt. ingen prestige alls eftersom det spelas varje år. om man ändå spelade vart fjärde år så hade det varit mycket roligare.
*GÄSP* |
Jag håller med - couldn't care less om hockey VM. World Cup ser vi däremot fram emot :) Sitter just nu och kollar på Flames - Sharks. Fan vad jag hoppas Flames tar sig vidare till final (och förhoppningsvis vinner den). Gary Bettman ligger säkert redan nu och vrider sig i sängen i hoppet om att något kanadensiskt lag inte ska ta sig till final, det jävla kapitalistsvinet. :whip:. Tråkigt att vi inte kan få en helkanadensisk final bara. Det skulle verkligen få honom att gråta blod. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Fan de här går åt helvete :( |
|
|
| reveal |
| Grattis Tre Kronor till silvret! ;) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by reveal
Grattis Tre Kronor till silvret! ;) |
yepp. Hattar av, även om ett guld hade varit roligare (trots att jag inte bryr mig så mycket). Det tråkiga är att 99.9% av alla ser detta som att man förlorade guldet, och inte vann silvret - men så funkar psyket :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Alla förlorade matcher är ju självklart en förlust, spelar ingen roll om man får en "sketen" silverbricka runt halsen!
Därav vinner man inget silver, man förlorar guldet. Så är det bara.
Så känns det också, inte fan tänker man att det är något bra att få en silvermedalj. I ett längre perspektiv kanske man tänker att "jaja, vi blev ju tvåa iaf...".
En annan intressant sak är det som händer i Allsvenskan just nu.
Stockholmslagen AIK och DIF är i kris, framförallt DIF då.
Ska bli kul att se hur dom hanterar detta, var ju endå ett tag sen det gick såhär tungt för dom.
Jag själv, som bor mer på "framsidan" :tongue2 kan inte annat än att vara skadeglad så in i bomben :toothless
3 utvisningar på 6 matcher är nåt att bita i, brist på diciplin månne?
Vad det än är så har dom en del att jobba på!
Truppen i sig är såpass tunn att dom inte har råd med div. avstängningar å sånt trams.
Förövrigt förväntar jag mig att Blåvitt tar ytterligare en seger mot HIF ikväll, Ijeh sätter sitt första mål i årets allsvenska. |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
En annan intressant sak är det som händer i Allsvenskan just nu.
Stockholmslagen AIK och DIF är i kris, framförallt DIF då.
Ska bli kul att se hur dom hanterar detta, var ju endå ett tag sen det gick såhär tungt för dom.
Jag själv, som bor mer på "framsidan" :tongue2 kan inte annat än att vara skadeglad så in i bomben :toothless
3 utvisningar på 6 matcher är nåt att bita i, brist på diciplin månne?
Vad det än är så har dom en del att jobba på!
Truppen i sig är såpass tunn att dom inte har råd med div. avstängningar å sånt trams.
Förövrigt förväntar jag mig att Blåvitt tar ytterligare en seger mot HIF ikväll, Ijeh sätter sitt första mål i årets allsvenska. |
framförallt dif?? vad fan aik är i så mycket mer kris en någon annan klubb just nu. sen visst vi suger i år men vad ska man göra...jag tycker värva fler spelare till sommaren. brist på disciplin... njaaee Zoran läxar nog upp ordentligt men dom är så frustrerade spelarna.. oproffisionellt. Tunn trupp.. jag instämmer, jävla styrelsen skulle värvat minst tre nya spelare inte bara ersättare som Barsom och Concha. (båda två helt värdelösa hitills).
Ijehs första mål.... vem vet när en trender är svårbrutna ibland ;)
så tror jag har gett min synpunkt på det hela det var en jävla massa |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Laszlo
yepp. Hattar av, även om ett guld hade varit roligare (trots att jag inte bryr mig så mycket). Det tråkiga är att 99.9% av alla ser detta som att man förlorade guldet, och inte vann silvret - men så funkar psyket :) |
Sant.
Men om Kanada hade vunnit med 5-0 så hade man tänkt: Vi fick iaf silver.
Nu hade vi en 3-1 ledning och sen gick det utför. Vi förlorade guldet helt enkelt! :whip: |
|
|
| Nyx |
Det ser onekligen mycket bra ut i allsveskan just nu. :D
 |
|
|
|
|