|
[17-12-2005] Innercity - RAI, Amsterdam (pg. 26)
|
View this Thread in Original format
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by magrec
Hun producer is iig een bekende in de dancescene. Line up is niks mis mij meest vooruitstrevende line up voor een groot feest sinds jaren maar of je daar 20000 man in de zalen krijgt is een ander verhaal. Ik had de prijs iig een stuk lager ingezet. Dan verkoop je tenminste nog wel wat meer en hoef je niet zoveel met gratis kaarten te strooien.
Trouwens er zijn idd een boel mensen die dezer dagen mails krijgen dat er een kaartje voor ze is...je zult maar een kaartje hebben gekocht.... |
tis allemaal terugrekenen. hoeveel hebben we nodig??? deel dat door het te verwachten bezoekersaantal en je hebt je prijs.
al die gratis kaartjes zijn wel:
parkeren 5? 10 euro?
drinken 30 euro
eten 10 euro
vriendin mee voor de volle mep 50?
etcetc,.
maar okee vind ik het zeker niet... dit is geen liefhebberij meer, dit is handel. (σσk voor veel dj's / acts.)
handel is de dolk in het hart van elke vorm van creativiteit. id$t draait die dolk nog een extra kwartslaggie. ze verneuken hun eigen ding. het gaat niet om leuk... het gaat om geld. |
|
|
| jp |
Parkeren is gratis in de wijk. De parkeergarage van de RAI is niet zo groot namelijk.
Drinken minstens 22 Euro
Eten ehm 11 Euro minimaal
Dit geld vloeit alleen in de zakken van de RAI
Voor de rest 5000 kaarten verkocht en 10000 weggegeven. Zal een karige boel worden daar in die hallen. |
|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by jp
Parkeren is gratis in de wijk. |
Zeg dat toch niet , als iedereen dat door heeft is er daar geen plaats meer. :( Toch grappig hoe iedereen daar altijd staat aan te schuiven en je een paar 100m verder gratis staat :) |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by MikeVee
Zeg dat toch niet , als iedereen dat door heeft is er daar geen plaats meer. :( Toch grappig hoe iedereen daar altijd staat aan te schuiven en je een paar 100m verder gratis staat :) |
Wat is het probleem? Er staan stewards en tussen de huizen mogen alleen bewoners parkeren. Daarnaast komen er geen 40000 man zoals eerst.
En Belgen moeten in Antwerpen hun auto achterlaten :p |
|
|
| MikeVee |
Wij belgen nemen het niet zo nauw met de parkeerregels en zetten ons daar toch, nog nooit problemen gehad:cool:
En de auto achterlaten in Antwerpen, je weet toch hoe leuk het is om in een ander land waar de pakkkans kleiner is snel te rijden :happy2: |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
het gaat niet om leuk... het gaat om geld. |
Whats new? :D Dat deden ze vanaf 2001 al. :D |
|
|
| jp |
Innercity richt zich weer op artiesten
AMSTERDAM - ,,De nadruk ligt weer op de artiesten, zegt Olga Zegers van ID&T over Innercity.
Het muziekevenement werd vorig jaar geconfronteerd met een tegenvallende kaartverkoop. Daarom besloten de organisatoren de opzet drastisch te veranderen. ,,De laatste vier jaar hadden we iedere keer een thema centraal staan, maar daardoor raakten de artiesten ondergesneeuwd.
Tijdens Innercity maken artiesten als 2manydjs, Tiga, Sander Kleinenberg, Chuckie en de Jeugd van Tegenwoordig hun opwachting in de RAI in Amsterdam. De kaartverkoop voor het evenement op 17 december loopt nu volgens Zegers redelijk goed. ,,Maar daar is nu eigenlijk nog niet echt iets over te zeggen, mensen kopen hun toegangskaarten nu eenmaal steeds later, zegt Zegers.
,,Omdat de kaartverkoop vorig jaar niet goed liep, zijn we gaan brainstormen hoe we het beter kunnen doen. Toen bleek dat het thema ieder jaar te veel de overhand had gekregen, terwijl mensen toch het liefst naar namen op een affiche kijken.
Er zijn volgens Zegers zoveel feesten in Nederland, dat je de bezoekers echt voor je moet winnen en dat kan met aansprekende namen. ,,We zijn teruggegaan naar de essentie. Daarom staat er sinds dit jaar weer de naam van de artiest op de flyer, in plaats van alleen maar Las Vegas of een ander thema.
De opzet is intiemer, dat past volgens Zegers beter bij de artiesten die optreden. ,,We proberen een clubsfeer te maken in een grote zaal als de RAI. In totaal komen er zeven podia, maar minder groots opgezet dan voorgaande edities. Ze gokt op ongeveer 25.000 bezoekers.
Niet alleen de opzet is anders, de organisatoren hebben ook gekozen voor andere muziekstromingen. ,,We willen meer de progressieve kant op in plaats van vooral de mainstream muzikanten. De bedoeling is dat mensen thuiskomen van Innercity en nieuwe artiesten hebben leren kennen. Het is volgens Zegers spannend of de trouwe bezoekers de nieuwe opzet pikken. ,,Maar je moet ook nieuwe dingen durven doen om het evenement te laten groeien.
Een act die er dit jaar wel staat, maar andere jaren niet op Innercity zou hebben gepast, is de Jeugd van Tegenwoordig. ,,Wij vinden ze nu zeker passen, want ze zijn toonaangevend voor de Nederlandse hiphop van dit moment, zegt Zegers. (ANP)
AD 29-11 |
|
|
| ahp2002 |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
handel is de dolk in het hart van elke vorm van creativiteit. |
je kan ook creatief handelen. een goed marketingconcept vereist een behoorlijke creativiteit.
on-topic, ID&T strooit met gratis kaartjes, ook naar kenissen en relaties. Misschien weer net mis gegokt en het volk overschat/onderschat (maak uw keuze).
Ik denk gewoon dat het gevoel van "erbij" te moeten zijn geweest veel minder is als pakweg twee jaar geleden. De economie is wat minder, het aantal grote feesten is toegenomen.
En ik moet zeggen dat het marketingbudget van IC ook vele malen kleiner is, omdat ik de ruchtbaarheid minder vind dan vorige edities. Toen werd je echt overspoeld met reclame.
Aan de ene kant lef van ID&T, aan de andere kant kunnen ze toch niet genoeg hun imago binnen enkele maanden omgooien om zo een nieuwe doelgroep te pakken. |
|
|
| magrec |
| Ik vind de hele opzet van innercity dit jaar erg goed. De website is functioneel. De reclamespotjes die ik op tv heb gezien van o.a. sander kleinenberg en dave clark :cool: ze gaan wel voor het hele artiesten gebeuren ik vind dat wel lovenswaardig. Prijstechnisch vind ik dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt. |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by magrec
Prijstechnisch vind ik dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt. |
Precies. Dat is ook precies de reden dat ik niet ga. Qua line-up is het behoorlijk in m'n straatje, maar ik ga geen 50 meer voor een kaartje neerleggen. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by MikeVee
Wij belgen nemen het niet zo nauw met de parkeerregels en zetten ons daar toch, nog nooit problemen gehad:cool:
En de auto achterlaten in Antwerpen, je weet toch hoe leuk het is om in een ander land waar de pakkkans kleiner is snel te rijden :happy2: |
In NL is de pakkans een stuk groter dan in Be ;) |
|
|
| Original |
| quote: | Originally posted by Cyberjoi
Oeps helemaal vergeten heheh.
Maar behoord Jeugd van tegenwoordig tot de dancescene? |
Ze houden iig wel van techno volgens mij, zag ze afgelopen vrijdag op een techno feest dat wat vrienden van me hadden georganiseerd.:stongue: |
|
|
|
|