|
SWETA Mixfestival 2006 The Spring Edition (pg. 12)
|
View this Thread in Original format
| K-PAXian |
| Om det finns slöfockdeadline kan ju t.o.m. jag vara med, förjag har en lucka imorgon, onsdag, som jag skulle kunna använda till att spela in en mix lite hastigt och lustigt. :) |
|
|
| Gate 42 |
| Ja men det är väl bara att spela in då.. Deadline's är ju bra att ha, men med tanke på att vi inte är så ruskigt många så blir det ju bara trevligare om ett par till kan haka på. The more the merrier! ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
K-pax... tycker du ska få va med å leka... Skicka upp ba !
BTW. Tycker vi ska införa en ny regel...
Den vars set vi spelar måste vara aktiv på SWETA under den kvällen :D
Tycker folk är allt för inaktiva mellan dessa feta och legendariska events :D |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Tycker folk är allt för inaktiva mellan dessa feta och legendariska events :D |
även om jag fick en skvätt ironi i ansiktet när jag läste så slog det mig att det vi har här, är början på något stort!
SweTA mixfestival kommer bli legendarisk, särskillt om vi kör två-tre gånger om året :)
Rom byggdes inte på en dag!
Anledningen till att vi måste ha en deadline är för att vi måste ju veta vilken sorts musik var och en spelar så man kan lägga upp det snyggt i spellistan. Right?
Nån som känner sig manad att spela in lite jinglar?
Min mic är sönder så jag kan inte, men personligen röstar jag för laszlo som faktist är radiopratare.
Ska vi kanske lägga till lite egen info om hur gamla vi är och så vidare?
Steve:
Går det sända två mp3or samtidigt via shoutcast? Så man kan köra presentationen över första minutrarna i settet?
OM det går vore det ju kalas :) |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Tycker folk är allt för inaktiva mellan dessa feta och legendariska events :D |
Då får man inte lira mig på onsdag nästa vecka. För då är det säsongspremiär för innerbandyn på jobbet ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by jofawe
Steve:
Går det sända två mp3or samtidigt via shoutcast? Så man kan köra presentationen över första minutrarna i settet?
OM det går vore det ju kalas :) |
Inte som jag har kört hittills... får jag dock jinglarna innan "sändningen" så kan jag enkelt lägga på dem i de ljudprogram jag använder "Audition 1.5" allternativt så är de ju bara att lägga mellan 2 set...
Det är itne så svårt att fixa
Röst som enkelt presenterar (lägg gärna på nån effekt & förvräng ljudet)
Musik i bakgrunden.
10 sek lång eller nåt
Behöver inte vara svårare än så...
| quote: | Originally posted by Gate 42
Då får man inte lira mig på onsdag nästa vecka. För då är det säsongspremiär för innerbandyn på jobbet ;) |
Ähh du är ju så aktiv ändå så de göra la inget... om du inte själv vill vara online då för att kunna kommentera riset och roset :gsmile: |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Röst som enkelt presenterar (lägg gärna på nån effekt & förvräng ljudet)
Musik i bakgrunden.
10 sek lång eller nåt
Behöver inte vara svårare än så... |
Här är en galen idé
Var och en spelar in en mening som säger,
" -Du lyssnar på Swedish tranceaddicts mixfestival på sweta.mine.nu, din rastplats i etern!"
Lätt ballt! |
|
|
| Braxen |
| Härligt att se alla ideér sprudla, ska vi börja bruka den där bannern lr ? ... + att min mix jättegärna får spelas på tisdagen .. [ps.*läs. måste*] ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Ja det skulle funka om alla kunde visste hur man spelar in och gör om till mp3.
Skulle va kul dock + man säger vem man är
" -Du lyssnar på Swedish tranceaddicts mixfestival på sweta.mine.nu, din boj i bukten !
Jag är Stiiiiiiiiiiiiiiv och nu ska du få plågas av mitt mixset"
Braxen... alla tider är ju inte spikade så de går ju inte riktigt än :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Ja det skulle funka om alla kunde visste hur man spelar in och gör om till mp3.
Skulle va kul dock + man säger vem man är
" -Du lyssnar på Swedish tranceaddicts mixfestival på sweta.mine.nu, din boj i bukten !
Jag är Stiiiiiiiiiiiiiiv och nu ska du få plågas av mitt mixset"
Braxen... alla tider är ju inte spikade så de går ju inte riktigt än :) |
Något sånt skulle vara kul :) |
|
|
| FredAcler |
Den här gången ska jag iaf vara närvarande när mixen spelas :)
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Ja det skulle funka om alla kunde visste hur man spelar in och gör om till mp3.
Skulle va kul dock + man säger vem man är
" -Du lyssnar på Swedish tranceaddicts mixfestival på sweta.mine.nu, din boj i bukten !
Jag är Stiiiiiiiiiiiiiiv och nu ska du få plågas av mitt mixset"
|
Ja det vore riktigt grymt, synd att man inte har nån mic bara:( Men jag instämmer med Jofawe, Lazlo har en kanonröst för sånt här ;):) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by FredAcler
Ja det vore riktigt grymt, synd att man inte har nån mic bara:( Men jag instämmer med Jofawe, Lazlo har en kanonröst för sånt här ;):) |
Ås... menar Laszlo on the mic :D
 |
|
|
|
|