|
SWETA Mixfestival 2006 The Spring Edition (pg. 27)
|
View this Thread in Original format
| zoric |
| Har 17 minuter kvar av ett Orkidea-set som jag spelar upp nu, och sedan tunar jag in :eyespop: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag har kastat om spelordningen lite
Intercity
Vizay
Fred acler
Rebel9
Info om kvällens DJs
Nick: InterCity
Namn: Peter
Ålder: 20
Bor i: Malmö
.nfo: Började mixa hemma hos en polare i Ungern 2002 och sommaren 2003 fick jag första spelningen på en rökig liten klubb. Har sedan dess rört mig genom uplifting trance, progressive och på senare tid lite house. Eftersom många verkar fokusera på att leta fram gamla dammiga skivor gjorde jag istället en riktigt fräsh mix, variation förnöjer!
Nick: Vizay
Namn: Peter Lamperud
Ålder: 20
Bor i: Ekerö (Stockholm)
.nfo: Snurrat skivor sedan 1998, mestadels i sovrummet men en och annan spelning har smugit sig in under tiden, mest minnesvärda helt klart i örebro innan Ronski speed. Spelar allt från lugn soft trance till tyngre techigare alster, dessa två varvas gärna med lite 8% pitchad progtrance mellan varven.
Den aktuella mixen är gjord med 2x Pioneer CDJ 100s och en Vestax PCV-275 mixer.
Nick: Fred Acler
Namn: Fredrik
Ålder: 29
Bor i: Örebro
.nfo: Har spelat sen 2003 ungefär, också tyvärr mest hemma på
kammaren med undantag för några småfester.
Men hoppas det ska bli ändring på det.
Spelar på 2st cdj-1000 och en djm-600.
Nick: RebeL9
Namn: Hamid Zafar
Ålder: 23
Bor i: Göteborg
.nfo: Musikkåt Afghan från Hisingen som gillar allt som svänger. Frälst av trancemusiken sedan över 10 år. Tagit en temporär paus från trancen på sistone för att ägna mig åt Afrikansk synthpop.
|
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nick: RebeL9
(...) Afrikansk synthpop.
|
:p
En dusch nu efter löprundan, sen tunar jag in :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Lever du Peter aka. Intercity ??? |
|
|
| CJ InterCity |
| har ju redan hört in mix... återkommer om en 50 min då :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
har ju redan hört in mix... återkommer om en 50 min då :p |
Du får börja hänga här mer din tråkmåns ! :D
Kom in på mIRC ! |
|
|
| CJ InterCity |
yeah yeah, ska inte börja med några ursäkter... du har rätt :o
då ska vi se... om jag kan lista ut den dära MirC grejen... det gick ju sist ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
yeah yeah, ska inte börja med några ursäkter... du har rätt :o
då ska vi se... om jag kan lista ut den dära MirC grejen... det gick ju sist ;) |
mIRC är rätt knepigt... jag har som tur var sparat hela install-foldern så jag slipper hålla på med all smörja på nytt :gsmile:
19 lyssnare just nu... |
|
|
| CJ InterCity |
| håller på för fullt, får se hur det går :toothless |
|
|
| Vizay |
Här har ni min tracklist dårå, tack för mig och tack för den fina kritiken ni gav mig i kanalen :)
Bebop & Santiago Niño - Strange candy (Original mix)
Signal Runners vs. Mike Foyle - Love theme dusk (Airbase remix)
Will Holland - Timeless (Filo & Peri remix)
Mr. Sam - Lyteo (Rank 1 remix)
Sayla - Majestic (Original mix)
Hammer & Bennet - Language (Santiago Niño Dub tech mix)
Marco V - More than a life away (Joy-T Suko remix)
Way Out West - Killa (Orkidea vs. Dallas Superstars remix)
Gareth Emery - Between dreams (Original mix)
Ferry Corsten - Fire (Extended)
Agnelli & Nelson - Shivver (Original mix)
Phynn - Tempest (Original mix) |
|
|
| zoric |
| Riktigt bra set Vizay. |
|
|
| RebeL9 |
tracklist till mitt hopkok:
01. L.S.G. - Jillanity (Chill mix)
02. L.S.G. - Jillanity (Club mix)
03. L.S.G. - Rotation
04. Mindspace - Mindcontrol (Tech mix)
05. Joris Voorn - Shining
06. Spicelab - Two
07. ID (glömt namnet) :)
08. Juno Reactor - Angels & Men (X-Dream remix)
hoppas ni hade överseende med min haffsiga mixning. tack för att ni tog er tid.
kram |
|
|
|
|