|
Wielerseizoen 2008 (pg. 16)
|
View this Thread in Original format
| Xilver |
Anything met een beetje actie. Een spannende voetbalmatch is toch stukken interessanter. En vroeger toen ze nog de NBA uitzonden, dierf ik dat ook al eens te volgen.
Maar don't mind me, do carry on. Kwou gewoon nog efkes stoken. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ge zijt gewoon niet 1337 genoeg om de nuances en de hidden beauty van de wielersport te zien :p :o |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by E-motion_error
Evans zag er niet zo goed uit vond ik, dus de schade valt heel goed mee. Hopelijk gewoon een wat mindere dag.
Menchov wordt de gevaarlijkste klant denk ik. Die Kohl staat daar ook wel verrassend (voor mij toch), kan die tijdrijden?
Heb speciaal voor de rit van woensdag te kunnen zien verlof genomen maar denk dat de rit van dinsdag ook voor vuurwerk gaat zorgen --> Evans en Schleck zijn slechte dalers en de finish ligt na een afdaling van een col BC |
Met die Kohl gaat nog weldegelijk rekening moeten gehouden worden denk ik als hij zo sterk blijft rijden. Die gaat Evans nooit op pakweg 3 minuten rijden in de tijdrit. |
|
|
| Jasperovitsj |
Kohl verloor nochtans bijna 2 minuten in de korte tijdrit in Chôlet. ;) De volgende is dubbel zo lang, dus you do the math. Misschien dat hij nog wat boven zichzelf gaat uitstijgen, maar Evans pakt wel 3 minuten op hem, daar ben ik van overtuigd. Ik vraag me trouwens af of Kohl woensdag ook zo sterk gaat presteren. Hautacam en Prato Nevoso waren eerder korte en krachtige cols, en daar is Kohl wel op z'n best. De opeenvolging Galibier, Croix de Fer en Alpe D'huez is wat anders, zeker als er al vroeg gekoerst gaat worden door de grote mannen.
Waar komt het trouwens vandaan dat Evans een slechte daler zou zijn? Hij heeft een jaar of 7 geleden nog de wereldbeker in het mountainbiken geworden, dus pakt dat hij wel een aardig stukje kan dalen en niet bepaald schrik heeft zoals Schleck of Menchov. Mijn geld staat dinsdag trouwens op Sammy Sanchez. |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ge zijt gewoon niet 1337 genoeg om de nuances en de hidden beauty van de wielersport te zien :p :o |
Hidden beauty, as in ventenkonten in strakke pakskes? :p |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Kohl verloor nochtans bijna 2 minuten in de korte tijdrit in Chôlet. ;) De volgende is dubbel zo lang, dus you do the math. Misschien dat hij nog wat boven zichzelf gaat uitstijgen, maar Evans pakt wel 3 minuten op hem, daar ben ik van overtuigd. Ik vraag me trouwens af of Kohl woensdag ook zo sterk gaat presteren. Hautacam en Prato Nevoso waren eerder korte en krachtige cols, en daar is Kohl wel op z'n best. De opeenvolging Galibier, Croix de Fer en Alpe D'huez is wat anders, zeker als er al vroeg gekoerst gaat worden door de grote mannen.
Waar komt het trouwens vandaan dat Evans een slechte daler zou zijn? Hij heeft een jaar of 7 geleden nog de wereldbeker in het mountainbiken geworden, dus pakt dat hij wel een aardig stukje kan dalen en niet bepaald schrik heeft zoals Schleck of Menchov. Mijn geld staat dinsdag trouwens op Sammy Sanchez. |
Maar die gaat boven zich uitgroeien ook moest hij nog altijd daar vooraan staan in het klassement he. In tegenstelling tot Schleck vind ik het minder evident dat hij zo veel tijd zou gaan verliezen. Ik zou er natuurlijk ook kunnen naast zitten. Maar hij moet in ieder geval daar dan ook nog staan zoals jij aangeeft want de volgende cols zijn idd van een andere categorie.
Vanwaar dat gerucht over de dalerscapaciteiten van Evans komt vraag ik me inderdaad ook af ... Ik zie morgen trouwens één van de klassementsrenners winnen want die laatste klim zal wel meer dan genoeg brokken gaan maken. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Mjah, ff opgezocht, en Kohl verloor vorig jaar in de afsluitende tijdrit in de Tour over 56 kilometer 4'38" op winnaar Leipheimer, en 3'47" op Evans. Fränk Schleck verloor 4'27" op Evans, en Sastre 2'33". Dus van al die mannen staat Sastre er het beste voor denk ik, hoewel die nog steeds tijd moet terugpakken op Evans. Kohl zit wel beter in vorm dan vorig jaar, maar het is wel duidelijk dat hij niet bepaald een tijdritspecialist is die het verschil op Evans en Menchov kan beperken. Menchov is sowieso de grootste uitdager, en Vandevelde kan verrassen, hoewel hij vorig jaar ook meer dan 3 minuten op Evans verloor in de laatste tijdrit. Eerst eens zien wat er morgen gebeurt. Als het wat slecht weer is kunnen er in de afdaling naar Jausiers best wel eens grote verschillen gemaakt worden. |
|
|
| Blue Sky 99 |
| Het zal natuurlijk ook een rol spelen wie geïsoleerd op de top aankomt met een achterstand. |
|
|
| Jasperovitsj |
Sastre is op Alpe D'huez een gooi aan het doen naar Tourwinst :eyes:
Maar dan gaat hij nog zeker een minuut moeten pakken... |
|
|
| Config |
| Evans heeft vandaag de tour gewonnen, met dank aan CSC |
|
|
| Jasperovitsj |
| Yep, Evans zal serieus onder zijn niveau moeten presteren wil hij dit nog uit handen geven. Maar met het geel om zijn schouders zie ik Sastre Menchov nog wel afhouden voor de tweede plaats. |
|
|
| Config |
| Ik denk het niet, Menchov zal op de 2de plaats eindigen denk ik. |
|
|
|
|