|
Wielerseizoen 2008 (pg. 24)
|
View this Thread in Original format
| FCB_Fanatic |
ik vraag mij af welke ploegleider nog zo stom is om die een contract aan te bieden. Na in een paar koersen te zijn gestart (en op te geven) en een aantal malen verstek te hebben gegeven zal hij toch weer verdwijnen van het voorplan :stongue:
p.s.: onderaan de pagina is ook nog een artikel terug te vinden over de mogelijke terugkeer van een andere Belgische wielergrootheid: Johan Museeuw :toothless |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | "Sastre, Kohl en Cancellara gebruikten doping"
08 oktober 2008
La Gazzetta dello Sport komt vandaag met het bericht dat enkele grote namen tijdens de voorbije Tour betrapt zijn op het gebruik van CERA. Naast Stefan Schumacher, Riccardo Riccò en Leonardo Piepoli zouden ook enkele andere toppers het verboden middel gebruikt hebben. Onder hen zit onder meer Carlos Sastre, eindwinnaar van de laatste editie.
Volgens de Italiaanse sportkrant is Sastre niet de enige pakhaas binnen de CSC-ploeg. In het artikel worden ook Stuart O'Grady en Fabian Cancellara genoemd. Er komen tevens namen uit andere ploegen naar voren. Zo zouden onder meer Bernard Kohl (Gerolsteiner) en Kim Kirchen (Team Columbia) vals gespeeld hebben.
Eeder deze week werd uit de door het Frans antidopingbureau uitgevoerde hertests bekend dat Schumacher, Riccò en Piepoli tijdens de voorbije Tour het EPO-product gebruikt hadden. Eind deze week worden de definitieve resultaten verwacht. |
Veel kans dat ze gelijk hebben, want ze hadden vorige week al een lijst vrijgegeven waarin 12 gedopeerden stonden:
| quote: | Ag2R: Valjavec en nog één renner uit de Tourselectie (Efimkin, Dessel, Arrieta, Dupont, Elmiger, Gadret, Goubert, Riblon). valjavec zou al bevestigd zijn..
Saunier Duval: Ricco, Piepoli, Cobo.
Team Columbia: twee renners uit de Tourselectie (Kirchen, Hincapie, Burghardt, Cavendish, Ciolek, Eisel, Hansen, Lovkvist, Siutsou).
CSC: vijf renners uit de Tourselectie (Cancellara, Fränk Schleck, O’Grady, Voigt, Gustov, Sastre, Arvesen, Andy Schleck, Sörensen).
Gerolsteiner: twee renners uit de Tourselectie (Schumacher, Kohl, Förster, Fothen, Haussler, Krauss, Lang, Scholz, Wegmann), eentje daarvan zou een aanwinst van silence zijn |
Stel u voor, modelrenners als Sastre en Cancellara die toch gedopeerd rondrijden. Wat een kaakslag zou dat zijn. |
|
|
| CygnusX |
| Vooral van Cancellara zou het effe slikken zijn :eek: |
|
|
| Config |
| kheb dat altijd maar een voze kerel gevonden, kzou er niet van verschieten alleszins |
|
|
| MikeVee |
| Bernhard Kohl ook gepakt ... |
|
|
| Real |
| Wie had dat niet zien aankomen? Jammer ... |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Real
Wie had dat niet zien aankomen? Jammer ... |
Mja, ik had nog gehoopt dat het een nieuw talent was :( |
|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Mja, ik had nog gehoopt dat het een nieuw talent was :( |
Andy Schleck ofzo. Dat komt nog wel later :toothless |
|
|
| Jasperovitsj |
| Heuj, weer eentje van het Gazzetta lijstje :o |
|
|
| Real |
| Sport.be titelt "Zuur Kohl". :toothless |
|
|
| Jasperovitsj |
Haha :stongue:
Moet toch heerlijk zijn om als journalist zo'n vrijheid te hebben :D |
|
|
| Config |
| quote: | Paolo Bettini knalt tegen de muur in Milaan
di 04/11/08 - Paolo Bettini wou op de Zesdaagse van Milaan in schoonheid afscheid nemen van de wielersport. Maar na een zware val ligt de Italiaanse ex-wereldkampioen in het ziekenhuis. De kans is bijna onbestaande dat hij straks weer op de fiets zit.
Bettini wilde zijn fans in Italië nog een laatste keer groeten. Hij koos daarvoor de Zesdaagse van Milaan, die vandaag van start ging.
(PhotoNews)
Maar in de ploegkoers ging het meteen mis. Bettini, die een koppel vormde met Juan Llaneras (de ex-kompaan van de betreurde Isaac Galvez), kwam in de ploegkoers ten val.
Bettini kon in een bocht Jaroslav Popovitsj niet ontwijken en knalde met zijn hoofd tegen de beschermingsmuur. De helm van de Italiaan spatte uit elkaar.
Bettini bleef minutenlang liggen maar verloor nooit het bewustzijn. Met een brace om zijn nek werd hij naar het ziekenhuis afgevoerd. Een diagnose volgt nog, maar de schade zou al bij al meevallen.
"Milaan wordt mijn laatste stuiptrekking"
Bettini's laatste koers op de weg was het WK in Varese. Een derde wereldtitel op rij vierde hij niet, maar met Alessandro Ballan schoten de Italianen de hoofdvogel af.
Op de piste van Milaan wilde de 34-jarige Bettini zijn carrière nog zes dagen rekken. "Dat wordt mijn laatste stuiptrekking", zei hij vooraf. "Ik koerste 27 jaar lang." Het lot besliste anders. Bettini nam vandaag wellicht afscheid van de wielersport. |
lol
die heeft zijn 'laatste stuiptrekking' wel vree letterlijk opgenomen :gsmile: |
|
|
|
|