|
fest: Voyage i Linköping (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
nej, om du tycker så, så är det upp till dig
alltså, det låter kanske skumt... men det finns roligare saker i livet än att ta illa upp :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by mindshooter
låt oss säga att du träffar oss här från forumet, osså glider jag upp till dig och kollar dig i ögonen och säger så här "Fan vilken jävla kuksugare du är" helt seriöst. Skulle du inte ta illa upp? ursäkta mitt språk :p
|
:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: ROFLMAO
kan verkligen se mind gå fram till reveal med sina poi:ar i händerna och säga det :stongue: |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by reveal
min teori om att ta illa upp:
om någon jag inte känner säger nåt dåligt, då tar jag inte illa upp, för personen känner inte mig, och kan följdaktligen inte veta vad han pratar om
om det är någon jag känner, då är det 1) ett skämt, och då finns det ingen anledning att ta illa upp, eller så är det 2) sant, och då är det heller inget att ta illa vid, för det är ju sant
slutsats: jag tar aldrig illa upp |
de här e vad som kallas en helgardering :D
ungefär som...du kommer till ett T-kors..."vart ska vi" frågar du....vi ska antingen höger, eller vänster :p |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
vi ska antingen höger, eller vänster :p |
på frågan "ska vi höger eller vänster" i en t-korsning, så är "ja" ett jävligt bra svar :D
men vaddå helgardering? jag visade ju bara på de tänkbara fallen, och hur jag tänker i dem... slutsatsen var det viktiga |
|
|
| Vizay |
haha de har jag inte tänkt på ....vilken klockren kontring :D
men asså okej...slutsatsen va de viktiga men du helgarderade ju på alla punkter lixom :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
haha de har jag inte tänkt på ....vilken klockren kontring :D
men asså okej...slutsatsen va de viktiga men du helgarderade ju på alla punkter lixom :) |
japp, annars är det ju luckor i argumentet, och då håller det ju inte, eller hur :) |
|
|
| AC. |
Det korrekta svaret ang. höger eller vänster i en T-korsning tordes vara: Raktfram.
(har ni inte sett x-files?)
En sak jag inte förstår dock är varför skulle man ta illa upp när någon försöker förstå sig på något de inte kan något om tex trance. |
|
|
| Dioxys |
| helvete vad det här eskalerar.. tog ill upp när han kallade mig pervers, that's it! |
|
|
| reveal |
| jag förklarade bara min egen personliga syn på fenomenet "att ta illa upp", det är den vi har diskuterat |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Dioxys
helvete vad det här eskalerar.. tog ill upp när han kallade mig pervers, that's it! |
ta illa upp när man blir kallad pervers??
för det första så skojade jag bara vilket du borde förstå.... eller hur???
och för det andra så sa jag det till Glorie vilket man borde förstå av quoten.. så det så |
|
|
| mindshooter |
Kul diskussion....
Det är klart att det är bra om man inte kan ta illa upp...men det räcker juh inte som förklaring att inte göra det... Om nån säger nåt rktigt taskigt till mig så är det klart att jag inte visar tecken på svaghet, man står juh upp för sig själv. Men jag skulle nog ta illa upp, det beror nog på vad det är egentligen.
Ja, egentligen skiter jag fullständigt i vad nån tycker om min musik. Men när nån står och proppagerar emot trance och andra står och lystnar, osså håller dom med, så står den här personer och talar med argument emot musiken och övertygar dom andra att den personen har rätt, då blir jag ruggigt irriterad. Det är ok att tycka en sak, en annan sak att få folk att tycka lika dant, när det handlar om nåt negativt alltså. |
|
|
| Dioxys |
jo, jag håller verkligen med dig mind..
ok, vi glömmer det där med att jag tog illa upp? jag hade mens :( kunde inte råför det..
eller som det där med usa klankade ner på sverige, som om vi vore communist nazis och hade nåra utav världens farligaste terrorister här hemma... |
|
|
|
|