return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 
NLBE TA mix contest 2005 --->definitieve topic (pg. 21)
View this Thread in Original format
Phortje
quote:
Originally posted by TranceFool
haha, wat is dat nou weer voor onzin, dan weet je dus tussentijds niet (mocht je doorgaan) hoe jouw mix beoordeeld is?

Je weet straks of je mix door is of niet :)
Als de DJs hun nummer weten kunnen de juryleden dat ook te weten komen. Alles is blind.
Glaniskanis
Ik ben vrijwel niet thuis geweest dus ik had geen tijd meer om een goeie mix in elkaar te draaien
Had eerder vorige week wel een mixtestje gedaan die ik dan maar heb ingeleverd maar ik kan me dus niet voorstellen dat ik verder kom dan de 1e ronde :)
New Wave
quote:
Originally posted by Glaniskanis
Ik ben vrijwel niet thuis geweest dus ik had geen tijd meer om een goeie mix in elkaar te draaien
Had eerder vorige week wel een mixtestje gedaan die ik dan maar heb ingeleverd maar ik kan me dus niet voorstellen dat ik verder kom dan de 1e ronde :)

Wat een kutsmoes kerel, je kan er gewoon geen reet van. :tongue2
Glaniskanis
:D
BooMBooM
Ik geef mezelf ook niet veel kans met de mix die ik heb geupload.. mag zeker geen nieuwe uppen :D
Asperge
Wat loopt iedereen nou te miepen ik ga niet door:p
Djeebie
Precies. Ik vind de kwaliteit van de mixen die wij moeten beoordelen best wel hoog :)

Hoe zit het nu trouwens met de beoordelingscriteria? Ik vond deze punten in de oude thread:

Mix-Technisch
Opbouw/Verhaal
Orginaliteit/Verniewing
Platenkeus

En ik dacht dat we punten gaven op een schaal van 1-10, maar in de openingspost van deze thread staat 5 punten voor de nummer 1, 4 voor de nummer 2, drie voor de nummer 3 enz. :conf:

[EDIT]Of ik snap hem nu en wordt bedoeld dat aan de hand van de beoordeling van de juryleden (dus op een schaal van 1-10) punten worden toegekend zoals in de openingspost.[/EDIT]
SnuggLe
Tis wel duidelijk voor mij en de BoumaBros welke 2 van onze poule doorgaan. Keuze is tot nu toe eenduidig. Kijken wat Kaidras erover zegt, en nu alles nog een keer goed luisteren.
SnuggLe
quote:
Originally posted by Djeebie

[EDIT]Of ik snap hem nu en wordt bedoeld dat aan de hand van de beoordeling van de juryleden (dus op een schaal van 1-10) punten worden toegekend zoals in de openingspost.[/EDIT]

Lijkt mij niet perse te hoeven.
Wij overleggen met de juryleden onder elkaar, en kijken welke 2 er bovenuit springen.

want ander krijg je zoiets:

Jurylid a en b vinden beiden mix 3 beter dan 4.

Maar de puntentelling is dit:

Jurylid a) 1: een 6 2: een 5
Jurylid b) 1: een 6 2: een 5

Maar dan komt jurylid c)

Jurylid c:) 1: een 7 2: een 9

Kijk, dan heeft Jurylid c ineens meer gewicht.

Oftewel, cijfers zeggen niet alles. Nu in ieder geval nog niet. Bij de laatste 4 mixen kan het wel, omdat dan de wet ' van de grote getallen' geld.
moogwai
Alle mixen die ik heb zijn wel aardig. Eentje is absoluut niet mijn smaak, maar wel erg speciaal en dus absoluut niet kansloos!

raoel
Ben een beetje lamme zak geweest mbt tot de richtlijnen opstellen.
Maar het één en ander was besproken en leek me wel duidelijk.

Ik zal het zo ook nog in de openingspost zetten.

Er zijn dus 5 poules van 4 Dj's. 1 poule wordt door 4 juryleden beoordeeld, de overige poules door 3 juryleden.
Zie onderstaande schema.

quote:
Poule A
Mixes: 1,6,11,16
Juryleden: @win, dj cresto, muppy, belgian bonzai

Poule B
Mixes: 2,7,12,17
Juryleden: asperge, djeebie, nwopper

Poule C
Mixes: 3,8,13,18
Juryleden: bashvh, fkwebeman, roger

Poule D
Mixes: 4,9,14,19
Juryleden: bouma bros, kaidreas, snuggle

Poule E
Mixes: 5,10,15,20
Juryleden: creamfields23, moogwai, visje

Hoe te beoordelen
Criteria om te beoordelen zijn:
- mixtechniek; kwaliteit beatmatchen, toonregeling en muzikaliteit overgang
- opbouw; zit er een logische opbouw in de set? Normaal gesproken van rustige naar hardere platen, maar iets anders kan ook. Hoe beinvloed het jou als jurylid? Wordt je in de set gezogen?
- sfeer; wellicht vergelijkbaar met "opbouw", maar een bepaalde plaat kan iets extra's creeëren in een set.

Dus niet beoordelen op platengenre!
Vindt je de nieuwste Tiësto track waanzinnig? Krijg je er een harde van? Zit hij dan ook nog eens in de set die je moet beoordelen?
Leuk voor je, maar probeer objectief te blijven en kijk naar de criteria zoals hierboven aangegeven.
Is het de meest slome progrASSive die je ooit hebt gehoord en heb je juist helemaal niks met de platen, probeer dan ook daar doorheen te kijken.

Uiteraard wordt je wel beïnvloed door de muziek, maar een set vol de laatste trance knallers en vol met trainwrecks mag niet verkozen worden boven een feilloos gemixte set, wat je eigenlijk maar kutmuziek vindt.

Puntentelling
Elk jurylid heeft 4 sets te beoordelen welke hij of zij op rangorde in kwaliteit moet zetten. De beste krijgt 4 punten. De nummers 2,3 en 4 resp. 3, 2 en 1 punt.
Daarnaast geef je per set een kleine schriftelijke toelichting wat je ervan vond.
Djeebie
quote:
Originally posted by raoel
een heel verhaal

Helder! Voor mij is al duidelijk welke set de beste is uit m'n poule. Maar alle mixen zijn van echt goede kwaliteit :cool:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 
Privacy Statement