return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 
NLBE TA mix contest 2005 --->definitieve topic (pg. 37)
View this Thread in Original format
Kaidreas
ik kan wel terug hoor, als het moet??
kben deze week terug van vakantie. welke setjes moeten er beoordeeld worden??
Phortje
quote:
Originally posted by Kaidreas
ik kan wel terug hoor, als het moet??
kben deze week terug van vakantie. welke setjes moeten er beoordeeld worden??

1, 4, 16, 17 :)
TranceFool
Wat is de deadline? Als er nog aardig wat tijd is wil ik voor de finale ook nog wel jureren :)
Phortje
quote:
Originally posted by TranceFool
Wat is de deadline? Als er nog aardig wat tijd is wil ik voor de finale ook nog wel jureren :)

Vanavond :o
Maar als er dan verder nog niks is dan zal ik 'm wel moeten verplaatsen naar dinsdag ofzo :rolleyes:
TranceFool
quote:
Originally posted by Phortje
Vanavond :o
Maar als er dan verder nog niks is dan zal ik 'm wel moeten verplaatsen naar dinsdag ofzo :rolleyes:

Ok, sorry dat gaat niet lukken voor mij :)
raoel
Ik ben bezig met het beoordelen. Krijg het vandaag wel af denk ik.
Anders wordt het morgenavond. Moet morgen weer werken.

Phortje hoort het wel van mij.
Djeebie
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar ik post hier mijn eindoordeel zonder het puntentotaal te vermelden ;)

1. Mix 17
In de eerste ronde ging deze set zonder moeite en ver verheven boven de andere setjes door naar de volgende ronde. Uiteindelijk gelukkig ook naar de finale :) In de finale heeft mix 17 behoorlijk wat concurrentie gekregen, maar is voor mij toch de onbetwiste nummer één gebleven. Het mixen is perfect, maar vooral de opbouw doet het hem. De flow die deze set heeft is van hoge kwaliteit. Je wordt meegezogen in de set en niet meer losgelaten. De trackkeuze is wat dat betreft fenomenaal.

2. Mix 4
Mix 1 en 4 zijn uiteindelijk bij mij om de tweede plek gaan strijden. Waarom het nummer 4 geworden is? De flow en trackkeuze zijn in mijn ogen beter gebalanceerd dan mix 1. Hiermee wil ik mix 1 overigens niet te kort doen, omdat ook dat een hele lekkere mix is. Voor mij is vooral de onderlinge overloop/overeenkomst van de gekozen tracks en daarmee de flow van de set doorslaggevend gebleken. Mix 4 als geheel klonk gewoon net wat beter dan mix 1. Over het mixen heb ik, net als alle mixen in de finale, niets te klagen. Dat is gewoon dik in orde :)

3. Mix 1
Hierboven staat al uitgelegd waarom mix 4 op de tweede plek eindigde en niet mix 1. Het is uiteindelijk maar een verschil van een half punt in het eindoordeel.

4. Mix 16
Mix 16 is uiteindelijk op de vierde plaats geëindigd, maar hoeft zich daar absoluut niet voor te schamen. Ook deze mix was qua mixwerk weer dik in orde :) Alleen de opbouw en de flow van de set bleef gewoon wat achter bij de andere drie mixen. Niet elke track was een logische opvolger voor de track ervoor. De trackkeuze op zich had daarom iets anders gekund. Absoluut geen schande :cool:
Kaidreas
ik zal ze straks proberen te beluisteren als ik tijd heb.. ow ja van wie was die r'nb set nu eigenlijk?? ik dacht dat het nr 10 was
Phortje
Het is zooo overduidelijk dat er wel op smaak beoordeeld wordt :o
(No offence naar de juryleden :p)

De tussenstand is een gedeelde eerste plaats, help! :p
moogwai
Ik heb nog weinig tijd gehad om alle mixen voldoende te checken... sorry . Het gaat bij mij in ieder geval tussen 16, 17 en 4. Mix 1 vind ik wat minder. Vanavond kan ik geen oordeel meer geven, want ik ga nu wat mijn conditie doen :D

Phortje
Als de beoordeling van raoel uitsluitsel geeft dan post ik het vanavond :)
Anders wordt het dinsdag :rolleyes:
Oh we hebben trouwens een gedeelde 3e/4e plaats :o
raoel
Dan mijn beoordeling.

Allereerst: jongens en/of dames; wat kunnen jullie strak draaien! Het beatmatchen en de toonregeling zijn echt top. Kan menig top Dj nog wat van leren denk ik zo.

Een vraag aan jullie 4: in hoeverre bereiden jullie de set voor?
Helemaal willekeurig. Gewoon beginnen en de tracks selecteren op de ervaring of hebben jullie voor deze contest enkele overgangen gechecked of een keer proefgedraaid?

Dan mijn uitslag.
Als mijn muzikale voorkeur echt mee zou mogen wegen dan was mix 16 bij mij de winnaar. Voor mij persoonlijke draait hij/zij de lekkerste tracks. Helaas is de flow van de set wat minder vergeleken met de andere. Enkele tracks hadden in een andere volgorde gemogen wat mij betreft. Daarnaast is de mix naar Coca & Vila – La Noche wat minder. De beat loopt niet vlekkeloos, de hoge tonen clashen (had met de toonregeling wellicht weggewerkt kunnen worden) en volgens mij zit je er een beat naast.
Overig mixwerk is retestrak, maar de andere 3 zijn “foutloos” en dat telt in een Dj contest.

Mix 1, 4 en 17. Allemaal strak. Er zal als je heel goed gaat luisteren wel wat op te merken zijn, maar geen fouten. Toch springt er voor mij één mix uit: Mix 17.
Deze is zo lekker gemixed. Ritmische overgangen waarbij het op een prettige manier opvalt dat er gemixed wordt. De 2 platen lijken elkaar aan te vullen waardoor het nooit saai wordt. De flow van de set is zoals ie wat mij betreft moet zijn.

Mix 1 en 4 zitten heel erg dicht bij elkaar. Mix 4 heeft ook enkele van heerlijke ritmische overgangen net zoals Mix 17 dat heeft. Wat dat betreft is mix 4 beter dan dan mix 1. Desondanks komt mix 1 bij mij op de 2e plaats omdat de flow beter is dan die van mix 4. Mix 1 heeft een gevarieerde stijl. Heeft zelfs een track die ik los niks zou vinden, maar in door opbouw kon ik de plaat goed waarderen. Mix 4 laat juist in de opbouw een steekje vallen. Het tempo komt er vanwege Tilt – Twelve (Dousk Remix) net lekker in en dan komt er een track die dat helemaal teniet doet.

1: Mix 17
2: Mix 1
3: Mix 4
4: Mix 16
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 
Privacy Statement