|
NLBE TA mix contest 2005 --->definitieve topic (pg. 38)
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
Geweldig Djeebie, ik heb precies dezelfde beoordeling.... alleen dan helemaal ANDERSOM! :D LOL LOL LOL!
Oke, ten eerste moet ik alle dj's die in de finale zaten een compliment maken. Het was voor mij heel moeilijk kiezen, en eigenlijk zijn jullie allemaal winnaars (*Braak* :D).Qua techniek was het echt niet te onderscheiden, dus het is meer op gevoel. Een mix was voor mij eigenlijk lange tijd de winnaar, oa omdat ik verliefd was op een nummer van de mix :D Maar toch bij nog wat beter beluisteren kwam aan de twijfel en misschien aan een andere winnaar. Ik ga ze nu even kort af.
(Overigens leuk dat Progressive hier op het forum toch de boventoon voert. Maybe is het allemaal geen pure progressive, maar toch redelijke chill/progressive etc...;))
De mix die voor mij op de laatste plaats kwam, deed het niet helemaal. Er zat weinig echte opbouw in. De tracklist is niet echt verrassend; redelijk wat hitjes en geen echte dingen dat ik zeg "Ja!". Een remix van Xpander en 'Beng Beng' konden de mix niet redden. Een vierde plaats.... voor mix 17.
Daarna werd het heel moeilijk, de eerste 3 plaatsen lagen erg dicht bij elkaar. Toch is mijn nummer 3 de mix geworden die ook niet kon overtuigen. Waarom weet ik niet, technisch een goede mix, maar de flow was er niet. Ja ik weet het, mijn commentaar is lousy, maar omdat de kwaliteit zo dicht blij elkaar lag komt het op hele kleine punten aan voor mij.
Ik heb het hier over een derde plaats.... voor mix 04.
Dan de tweede en eerste plaats:
De ene mix opent met een hele sterke rustige openingstrack. Heerlijke chillmuziek met wat gitaren. Nadeel is wel dat die plaat ERG lang doorloopt. Toch bouwt de mix zelf heerlijk op. Van wat chill/progressive naar wat leuke breaks, naar wat steviger werk (wat overigens niet in een hokje te plaatsen is). Vind de versnelling van de plaat die begint op minuut 50 erg goed... erg goede track die echt leuk het einde van de mix (al is dat nog 20 minuten) laat beginnen. Nummer daarna doet denken aan een oude Tiesto-knalplaat (die bassloop in ieder geval) ;) Plaats? Komt zo :D
Dan de andere mix die strijd om plaats 1. Je kan volgensmij duidelijk horen dat deze gemixed is door een liefhebber van Sasha en aan de namen van de deelnemers te zien denk ik Sander van de Boumabros :D Begint goed met een lekkere vocale chillplaat (draaide Tiesto die niet? Echt een Tiestoplaat), waarna echt een nr komt waar ik verliefd op ben geworden! ".....You know i love you better...." Een ontzettend zomers deuntje! Daarna komen vier ontzettende Sashaplaten (volgensmij allemaal uit die Orlando mix van hem). van de plaat op minuut 31-32 vind ik de remix overigens erg goed. Je hoort in de meeste setjes van tegenwooridg een andere versie. Verder naar het einde kan de mix mij niet helemaal meer overtuigen. Sluit af met een lekkere breakplaat!
Maar...dan wordt het moeilijk. Welke mixen van de
Na lang beraadslagen met mijn meerdere persoonlijkheden ben ik toch tot de volgende conclusie gekomen:
Plaats 2: mix nr 01. Na een goed begin met lekkere platen (toch wel wat hitjes, Sasha hitjes :p maar dat maakt niet uit) zakt de mix weg. Hij houdt mijn aandacht dan niet meer vast na 40 minuten.
Plaats 1 en voor mij de winnaar: mix nr 16!!! Heerlijke chillprogressive set die doet denken aan iets van Visions van Solid Sessions of nog meer: Jono Fernandez! Topset met verrassende trackkeuze!
Complimenten & Gefeliciteerd!
Nog even samenvattend de de beoordeling van SnuggLe:
Plaats 4: mix 17
Plaats 3: mix 04
Plaats 2: mix 01
Plaats 1: mix 16
Kan je overigens nagaan, ik vond mix 18 eerst beter dan 17 en 16 ;) |
|
|
| Phortje |
| Ja goed dat wordt dus maandag/dinsdag voor ik de uitslag post he, ik ga zo richting Dance Valley :toothless |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Phortje
Ja goed dat wordt dus maandag/dinsdag voor ik de uitslag post he, ik ga zo richting Dance Valley :toothless |
Wat een gezeik allemaaal . steeds maar uitstellen die handel. |
|
|
| @win |
| Ik heb de beoordelingen zo niet meer bij de hand, maar mix 17 was voor mij iig duidelijk het beste. Echt een setje wat zowat iedereen hier op NLTA zou moeten waarderen, omdat er voor elk wat wils inzit! Mix 1 vond ik duidelijk de minste en 16 en 4 lagen dicht bij elkaar, maar ik weet de volgorde zo niet meer :D Maar goed Phortje heeft al mijn lappen tekst iig al lang binnen. |
|
|
| Phortje |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Wat een gezeik allemaaal . steeds maar uitstellen die handel. |
Ja als die beoordelingen lekker op tijd (maandagavond) binnen waren geweest...... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Ik heb steeds overal achteraan moeten zitten en dit weekend heb ik toevallig geen tijd inderdaad. So be it. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Phortje
Ja als die beoordelingen lekker op tijd (maandagavond) binnen waren geweest...... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Ik heb steeds overal achteraan moeten zitten en dit weekend heb ik toevallig geen tijd inderdaad. So be it. |
Neem het jou ook niet kwalijk Phortje, jij hebt er alle tijd in gestopt, waarvoor hulde en dank.
Het is gewoon irritant dat ik me als 1 van de weinige steeds aan alle deadlines heb gehouden. Een man een man, een woord een woord. En afspraak is afspraak.
Het duurt gewoon nu zo lang, wat totaal afbreuk doet aan deze hele wedstrijd. |
|
|
| @win |
Neem het jou ook niet kwalijk Phortje, jij hebt er alle tijd in gestopt, waarvoor hulde en dank.
Het is gewoon irritant dat ik me als 1 van de weinige steeds aan alle deadlines heb gehouden. Een man een man, een woord een woord. En afspraak is afspraak.
Het duurt gewoon nu zo lang, wat totaal afbreuk doet aan deze hele wedstrijd. |
Het ligt gewoon aan de tijd van het jaar denk ik...
Maar ik ben het met je eens, deadline is deadline! Ook ik heb me er 3 keer netjes aan gehouden, omdat ik vind dat de deelnemers daar recht op hebben. Ik bedoel dan luister je je net vers gedownloade live-setje maar later hoor... |
|
|
| MorrisWest |
... ik begin nu toch echt ERG nieuwsgierig te worden naar de setjes van de finalisten ...
Ik hoop toch echt dat deze laatste sets allen ter download worden aangeboden. Ik heb inmiddels de aangeboden afvallers al binnen en daar zaten al erg fijne muziekjes bij :toocool: dus ik ben erg benieuwd naar de finale-mixen ... |
|
|
| eieregooie |
Het is gewoon irritant dat ik me als 1 van de weinige steeds aan alle deadlines heb gehouden. |
Ahum...
:p
(er van uit gaande dat phortje mijn einduitslag binnen heeft gekregen hehe) |
|
|
| tango |
waarna echt een nr komt waar ik verliefd op ben geworden! ".....You know i love you better...." Een ontzettend zomers deuntje! |
Ik denk dat iedereen wel weet welke plaat dat is :) |
|
|
| Glaniskanis |
| vrij sneu idd :D |
|
|
| Creamfields23 |
| LOL @ Snugg Zelfs ik ken die. Is zelfs een clip van |
|
|
|