return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 
NLBE TA mix contest 2005 --->definitieve topic (pg. 32)
View this Thread in Original format
Phortje
Ik heb nu 3 beoordelingen voor Poule A en 4 voor Poule B. Nwopper had geen tijd, maar ik heb liever 4 beoordelingen in die poule. De laatste zou dan van basvh moeten komen. Van Djeebie heb ik voor Poule B niks gehad, maar in Poule B is de strijd al gestreden en zijn er erg duidelijke eerste en tweede plaatsen. In Poule A is het wel spannend, want er zit maar 1 puntje tussen de 2e en 3e plaats. Als ik morgenavond niets van hem gehoord heb, dan hou ik de huidige stand aan.

Uitslag Poule B:
Finaleplaatsen voor mixes 16 en 17.

Afgevallen zijn:
10 - Siesta
18 - Ding Chavez
19 - DJ D-Man (Maarten)
DJ_Siesta
tja het viel te verwachten met hiphop,rnb,house en alles door elkaar :), ben benieuwd naar de kwaliteit vd andere mixen. ik wil wel jureren voor de finale trouwens
Creamfields23
Ha Siesta dus die mix is van jouw :D Ik dacht dat ie van Little Thesaus¿ was. Leuke mix man :)
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by Creamfields23
Ha Siesta dus die mix is van jouw :D Ik dacht dat ie van Little Thesaus¿ was. Leuke mix man :)

haha dankje! ik vind beetje trance/progressive plaatjes aan elkaar mixen saai, dus ik ga liever wat stoeien met mn 1000tjes en djm600, zouden meer djs meoten doen imo
moogwai
quote:
Originally posted by DJ_Siesta
haha dankje! ik vind beetje trance/progressive plaatjes aan elkaar mixen saai, dus ik ga liever wat stoeien met mn 1000tjes en djm600, zouden meer djs meoten doen imo

Inderdaad leuk om een beetje met vocalen te stoeien :)
Maar hoor ik soms 3 tunes door elkaar, of zijn dat echte bootleg mixen :conf:
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by moogwai
Inderdaad leuk om een beetje met vocalen te stoeien :)
Maar hoor ik soms 3 tunes door elkaar, of zijn dat echte bootleg mixen :conf:

ik gebruik bijna alleen maar eigen edits, dingetjes verandert etc. maar soms druk is welles 3 dingen door elkaar ja.
Ding Chavez
Toch weer geen finale :/ Ben benieuwd naar de commentaren van andere juryleden :) In ieder geval bedankt voor de support Snuggle, had niet gedacht dat ik die mix 18 zou zijn ;)

Voor de geinteresseerden mijn tracklist, zal proberen hem ook nog online te gooien.

01. Terry Grant Ft. Jennifer Horne - I'll Kill You (Original Mix) [Bedrock Records]
02. Nathan Fake - Coheed [Traum Schallplatten]
03. System 7 - Planet 7 (Holden Remix) [A-Wave]
04. Holden - A Break in the Clouds (Beats Tool) [Border Community]
--. N.E.R.D - She Wants To Move (Dj Jonny Blaze Bmore Acapella) [CDR]
05. Kriece - Heron Castle (Hernan Cattaneo Mix) [EQ Grey Ltd]
06. Roccomundo and O.N.N.O. - I Love You [Little Mountain Recordings]
07. Nick K Vs Roccomundo - Running With The Bad Guy [Lowriders]
08. Juliet - Avalon (Jacques Lu Cont Versus Mix) [Astralwerks]
09. Rachael Starr - Till There Was You (Gabriel And Dresden 12 Step Program) [Spinnin' Records]
10. Jupiter Ace - 1000 Years (Instrumental Mix) [Oxyd Records]
SnuggLe
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Toch weer geen finale :/ Ben benieuwd naar de commentaren van andere juryleden :) In ieder geval bedankt voor de support Snuggle, had niet gedacht dat ik die mix 18 zou zijn ;)

Voor de geinteresseerden mijn tracklist, zal proberen hem ook nog online te gooien.

01. Terry Grant Ft. Jennifer Horne - I'll Kill You (Original Mix) [Bedrock Records]
02. Nathan Fake - Coheed [Traum Schallplatten]
03. System 7 - Planet 7 (Holden Remix) [A-Wave]
04. Holden - A Break in the Clouds (Beats Tool) [Border Community]
--. N.E.R.D - She Wants To Move (Dj Jonny Blaze Bmore Acapella) [CDR]
05. Kriece - Heron Castle (Hernan Cattaneo Mix) [EQ Grey Ltd]
06. Roccomundo and O.N.N.O. - I Love You [Little Mountain Recordings]
07. Nick K Vs Roccomundo - Running With The Bad Guy [Lowriders]
08. Juliet - Avalon (Jacques Lu Cont Versus Mix) [Astralwerks]
09. Rachael Starr - Till There Was You (Gabriel And Dresden 12 Step Program) [Spinnin' Records]
10. Jupiter Ace - 1000 Years (Instrumental Mix) [Oxyd Records]

Was een topmix Ding! Ik heb die van jou als nummero uno neergezet in mijn lijstje, maarja.... de andere juryleden dachten daar anders over!

Overigens vind ik het echt bull dat hier niet gewoon alle beoordelingen neergezet worden. Hier heb je nog geen drol aan.. Feedback moeten de mensen krijgen.

Overigens zag ik de commentaren van mede juryleden, en het is toch een mixcontest? Mixen met meer mixfoutjes komen hier soms hoger dan mixen zonder mixfouten. Deels begrijp ik dat, maar deels ook apart... Mixfouten moeten ZWAAR meetellen... dat is wel zo objectief mogelijk namelijk, anders kijk je bijna puur naar je eigen smaak. Maarja, wie ben ik ;)
moogwai
quote:
Originally posted by SnuggLe
Overigens zag ik de commentaren van mede juryleden, en het is toch een mixcontest? Mixen met meer mixfoutjes komen hier soms hoger dan mixen zonder mixfouten. Deels begrijp ik dat, maar deels ook apart... Mixfouten moeten ZWAAR meetellen... dat is wel zo objectief mogelijk namelijk, anders kijk je bijna puur naar je eigen smaak. Maarja, wie ben ik ;)

Doe je zelf ook aan mee, want jij vindt mix 10 de slechtste, terwijl deze technisch misschien wel de beste is. Hier kijk je ook naar je eigen smaak!

Waar zitten de mix fouten bij mix 16 en 17 dan? 16 heeft alleen een paar riskante overgangen, tracks die moeilijk in elkaar te mixen zijn door vooral het grote verschil in bassen. Maar daar gaat hij toch redelijk goed mee om. Je kunt ook de hele tijd tracks in dezelfde stijl mixen, waardoor je de overgangen amper hoort. Ik vind het juist een pluspunt dat deze mix lekker gevarieerdeerd is en niet op de automatische piloot gemixed is.

In de andere mixen zitten ook mindere overgangen (mix 18 ook), maar ik kan geen grote fouten ontdekken. We hebben hier ook te maken met amateurs en dan vind ik ze gewoon supergoed gemixed. Daar kunnen sommige "bekende" dj's nog wat van leren :D En het gaat niet alleen om het "mixen". track selectie & opbouw vind ik ook erg belangrijk.

Oh ja, mijn korte beoordeling van de mixen:

Plaats 1: Mix 16
Deze mix doet het helemaal voor mij! Veel supervette tracks, gewoon goed gemixed. Soms een beetje riskant (van breaks naar een ISOS tune bv.) Maar de mix is lekker gevarieerd en blijft boeien van het begin tot het einde. Bovendien heeft deze een erg goede geluidskwaliteit, zeker ten opzichte van de andere mixen!

Plaats 2: Mix 17
Erg goed opgebouwd met verschillende stijlen progressive. Gewoon goed gemixed en de mix blijft boeien. Vooral door op het goede moment, de juiste tracks erin te gooien. Er is zeker veel aandacht besteedt aan de tracks selectie en volgorde volgens mij.

Plaats 3: Mix 10
Originele en gevarieerde mix. Totaal niet mijn stijl, maar weet mij toch te boeien door snelle overgangen en vocale samples. Op zich vind ik de mix niet te commercieel, maar ik weet zeker dat je hier "top 40 publiek" mee aan het dansen krijgt! Ik vind deze wel moeilijk te vergelijken met de rest, maar technisch is deze ook gewoon erg sterk, ook al is er hier zeker een PC bij ingeschakeld.

Plaats 4: Mix 18
Lekker opbouwende mix, met op het einde een paar echte toppers die flink los gaan! Gewoon goed gemixed, maar niet spectaculair en soms een beetje irritant door het volume-verschil enzo. Jammer ook dat de geluidskwaliteit wat minder is. Absoluut geen slechte mix, maar de andere doen meer met mij.

Plaats 5: Mix 19
Persoonlijk vind ik dit duidelijk de minste. Krijg hier gewoon een minder goed gevoel bij. De geluidskwaliteit wat minder, tracks wat saaier. Niet slecht gemixed ofzo, maar de andere mixen
zijn gewoon beter.
sndh
ik ben het er ook wel mee eens, ik deed grotendeels mee omdat ik graag feedback wilde krijgen. Ik weet zelf ook wel dat ik vrij veel foutjes maak, ik had gehoopt dat de jury wat kon vertellen, beetje tips, en vertellen wat oke gaat en wat niet.... Nu hoor ik gewoon sndh je bent niet door, punt. Oke, maar DAT wist ik al op t moment dat ik mijn mix uploadde....
Ik snap aan de andere kant wel dat sommige mensen niet zitten te wachten om 'afgekraakt' te worden, zo voor heel TA...aan de andere kant, waarom doe je dan mee??

just my 2 cents..

Jasperovitsj
quote:
Originally posted by sndh
ik ben het er ook wel mee eens, ik deed grotendeels mee omdat ik graag feedback wilde krijgen. Ik weet zelf ook wel dat ik vrij veel foutjes maak, ik had gehoopt dat de jury wat kon vertellen, beetje tips, en vertellen wat oke gaat en wat niet.... Nu hoor ik gewoon sndh je bent niet door, punt. Oke, maar DAT wist ik al op t moment dat ik mijn mix uploadde....
Ik snap aan de andere kant wel dat sommige mensen niet zitten te wachten om 'afgekraakt' te worden, zo voor heel TA...aan de andere kant, waarom doe je dan mee??

just my 2 cents..

Vind ik ook! :)
Desnoods PM je de beoordelingen door naar elke kandidaat, maar je kan ze evengoed op het forum zetten, iedereen zal er wel van kunnen leren :)
eieregooie
Ik was in de veronderstelling dat Phor aan t eind alle commentaar zou posten? En mixen is meer dan beatmatchen alleen imo...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 
Privacy Statement