|
NLBE TA mix contest 2005 --->definitieve topic (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| mahwang |
bij deze bevestig ik me als nog niet bevestigde dj.
druk op het moment en nog veel meer drukte in het vooruitzicht. als ik een dezer dagen geen set op kan nemen dan laat ik het weten en kan ik geschrapt worden van de lijst. :) |
|
|
| Bailey |
| Doe ook mee als DJ. :) |
|
|
| TranceFool |
| Ik heb nog totaal geen idee wat voor set ik wil insturen :clown: :p |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Ik heb nog totaal geen idee wat voor set ik wil insturen :clown: :p |
Als je een technoset doet wil ik best even een onafhankelijke review geven, zonder dat het verdere invloed heeft op de beoordeling in deze contest :) |
|
|
| subtrance |
| net terug van paar daagjes barca maar ik ben erbij als DJ! |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by moogwai
Bitrate is ook niet belangrijk, het verschil hoor je nagenoeg niet. |
Kweenie hoor, maar onder de 192 ga je t echt wel horen... Anyway, ik ben persoonlijk niet zo'n fan van VBR voor mixjes (ge met cuesheets) dus ik zou zeggen 192. Maar da's slechts voorkeur :) |
|
|
| nwopper |
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
Do not want to open the floodgates :), maar geef mij maar een eerder uplifting groep
1. ik ken daar meer van
2. ik geniet daar meer van |
+1
Ik denk dat dat voor mij ook wel beter lijkt.....
Volgens mij had ik voorheen in de oude draad geschreven dat het me niet zoveel uitmaakte in welk 'genre' de mixen zijn. Maar het zou me beter uitkomen als men mij de progressive mixen een beetje spaart. Aangezien ik, op Balance 005, Fundacion, Airdrawndagger en wat Artium mixen van Greg Benz er eigenlijk weinig verstand van heb.... ;) |
|
|
| djcresto |
| Mij lijkt het ook een beetje logisch dat een trance mix, of ie nu uplifting of progressive is, toch altijd een streepje voor heeft op een ander genre. Uiteindelijk blijft dit tranceaddict.com |
|
|
| DJ D-Man |
| quote: | Originally posted by djcresto
Mij lijkt het ook een beetje logisch dat een trance mix, of ie nu uplifting of progressive is, toch altijd een streepje voor heeft op een ander genre. Uiteindelijk blijft dit tranceaddict.com |
Ja, maar waar ga je dan als jurylid de grens leggen? Wat voor de één progressive trance is, is voor de ander misschien al super vage progressive. Hetzelfde heb je met techno en techtrance. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar (en het loopt vaak zelfs door elkaar), dat je moeilijk een setje kunt defineren als "trance" of niet. Wat jammer toch dat iedereen altijd maar weer in deze hokjes blijft denken... :( |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by djcresto
Mij lijkt het ook een beetje logisch dat een trance mix, of ie nu uplifting of progressive is, toch altijd een streepje voor heeft op een ander genre. Uiteindelijk blijft dit tranceaddict.com |
Naja wat een bull, ik denk dat jij dan beter uit de jury kan stappen, want hier hebben we natuurlijk niks aan :rolleyes:
Daarnaast is het niet mogelijk om uit te kiezen welke sets je wilt beoordelen, de sets worden genummerd en willekeurig ingedeeld, dan zou er eerst iemand moeten luisteren of het uplifting trance is zodat jij die kan jureren, dat gaat natuurlijk nergens over. |
|
|
| Glaniskanis |
| quote: | Originally posted by DJ D-Man
Ja, maar waar ga je dan als jurylid de grens leggen? Wat voor de één progressive trance is, is voor de ander misschien al super vage progressive. Hetzelfde heb je met techno en techtrance. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar (en het loopt vaak zelfs door elkaar), dat je moeilijk een setje kunt defineren als "trance" of niet. Wat jammer toch dat iedereen altijd maar weer in deze hokjes blijft denken... :( |
Helemaal mee eens
Ik vind dat de juryleden zich moeten concentreren op mixen, opbouw en flow enzo... niet op wat voor tracks iemand draait
Originaliteit heeft ook weinig te maken met of iemand bijv. Traffic draait of niet... een set kan heel verfrissend en origineel zijn zonder dat de tunes dat zijn
Als het nu al begint met doe mij maar in een trancy groep (wat vrijwel zeker toch niet kan gebeuren) dan is het einde zoek |
|
|
| raoel |
De regels waarop men dient te beoordelen zijn al besproken, moet ze nog allemaal op een rijtje zetten en heb daar nog geen zin in gehad :)
Beoordelen op Dj kwaliteiten en niet op de soort muziek.
Natuurlijk is het zo, daar kunnen we niet omheen, dat iedereen beinvloed wordt door de muziek. Een tranceliefhebber zal de opbouw van een trance set beter kunnen beoordelen dan een diepe prog set.
LET OP: beter KUNNEN beoordelen in de zin van kennis hebben van de muziek. Of dat hij de opbouw dan ook goed vind is iets heel anders. Het kan dan dus zowel een voor- of nadeel te zijn.
Dat een trance set bij voorbaat een streepje voor heeft mag dus niet zo zijn. Laat dat duidelijk zijn. Gelukkig zijn er tenminste 2 en waarschijnlijk 3 juryleden per poule.
De discussie van indelen op muziek genre brengt me wel op een idee.
Dj's worden willekeurig in een poule geplaats. De juryleden daarentegen kunnen we wel verdelen. Als er meerdere juryleden zijn die zwaar aan de prog zitten, zouden deze beter niet dezelfde poule kunnen beoordelen. Zet daar dan juist een trancert bij.
Wellicht krijg je dan een evenwichtigere beoordeling.
Zijn jullie het hier mee eens? |
|
|
|
|