|
Goeie films (pg. 226)
|
View this Thread in Original format
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by TOR
Gisteren eindelijk Hable Con Ella gezien, wat een geniale film :)
Nooit een fan geweest van Almodóvar, maar Hable Con Ella zat uitstekend in elkaar en kon me volledig bekoren. Iemand al La Mala Educación en/of Volver gezien? |
Volver is zwaar aan te raden. Er heerst opnieuw en typisch Almodovar sfeertje in die film, en Penelope is briljant.
Denk niet dat ik La Mala Educación gezien heb. Todo sobre mi madre is ook aan te raden als je 'm nog niet gezien hebt. |
|
|
| djcresto |
| Eergisteren Goodbye Lenin bekeken. Zeer goeie Duitse film. |
|
|
| Bertn |
Gisteren eindelijk Hable Con Ella gezien, wat een geniale film :)
Nooit een fan geweest van Almodóvar, maar Hable Con Ella zat uitstekend in elkaar en kon me volledig bekoren. Iemand al La Mala Educación en/of Volver gezien? |
ik heb mijn thesis over die man geschreven. als je ooit enige info nodig hebt, let me know:D |
|
|
| TOR |
| Ik heb zelf wel wat werk verricht rond zijn persoon tijdens mijn studies, maar de films hebben me nooit echt kunnen overtuigen (zelfs niet Todo Sobre Mi Madre), vaak gewoon vanwege het te grote absurdisme. Hable Con Ella is een stuk soberder en als ik de verhalen mag geloven, zijn laatste twee films eveneens. Vandaar mijn initiële vraag, ik hou veel meer van een rustig opbouwende film zonder al te veel drastische plotwendingen. |
|
|
| Gladius |
Ik heb zelf wel wat werk verricht rond zijn persoon tijdens mijn studies, maar de films hebben me nooit echt kunnen overtuigen (zelfs niet Todo Sobre Mi Madre), vaak gewoon vanwege het te grote absurdisme. Hable Con Ella is een stuk soberder en als ik de verhalen mag geloven, zijn laatste twee films eveneens. Vandaar mijn initiële vraag, ik hou veel meer van een rustig opbouwende film zonder al te veel drastische plotwendingen. |
Volver is ook alles behalve absurd. |
|
|
| CygnusX |
| Ik ben net terug van 300. Amai, wat een machtige film! Mijn verwachtingen waren hoog en ze zijn volledig ingelost. Ik denk dat er dit jaar voor mij geen betere film meer komt :) |
|
|
| FCB_Fanatic |
ik ben gisteren naar 300 gaan kijken. Ik had eigenlijk geen al te hoge verwachtingen, eigenlijk dacht ik vooral dat de film wat overroepen zou zijn. Achteraf bekeken moet ik zeggen dat het een geweldige film is :eyes:
(mss ook door mijn niet al te hoge verwachtingen :toothless ) |
|
|
| Shadowkid |
| Gisteren ook 300 gezien en ik vond hem schitterend. Alles wat ik verwacht had. Film moet het natuurlijk niet van een ingewikkeld plot hebben, maar ik ben blij dat er ook nog films zijn die op een andere manier kunnen uitblinken zoals dus deze 300. Na Sin City, opnieuw een zalige Frank Miller verfilming. |
|
|
| djcresto |
| ik ben één van de weinigen die sin city echt slecht vond. Is 300 hier enigszins mee te vergelijken of totaal niet? Los van het feit dat alles niet op de conventionele manier is gefilmd? |
|
|
| domineesje |
Smokin Aces wat een rare film, beetje nogal cultachtig ook, ik dacht zelf dat het een film was van Quentin Tarantino.
score:5.5/10
| quote: | | kinderen toegelaten | amaai, zitten nogal veel bloederige scenes in :conf: |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by djcresto
ik ben één van de weinigen die sin city echt slecht vond. Is 300 hier enigszins mee te vergelijken of totaal niet? Los van het feit dat alles niet op de conventionele manier is gefilmd? |
Hangt ervan af wat precies u niet beviel bij Sin City. 300 is ook een strip van Frank Miller, en stripverfilmingen blijven speciaal. Ge moet u uiteraard niet aan hyperrealistische situaties verwachten, noch aan een ingewikkeld plot.
300 verschilt imo wel redelijk hard van Sin City, vooral omdat ze niet echt zoals bij Sin City een strip-sfeer proberen te scheppen. En ook omdat 300 uiteindelijk gebaseerd is op het verhaal van de slag om Thermopylae, dus geen 100% verzonnen verhaal is. |
|
|
|
|