|
Em 2004 (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Vizay
jag kan dock inte säga att jag är speciellt nervös över matchen på fredag, efter att ha sett italiens match idag så är jag övertygad om att vi vinner faktiskt...
italien är inte samspelta för fem öre, det är 11 divor med egna viljor på planen där.
det räckte med ett samspelt danmark för att hindra dom från att ta tre poäng, och med tanke på att sverige är lika samspelta som danmark fast hetare i anfallet så bådar det ju minst sagt gott :) |
Sant, men italienarnas styrka är att de har 11 spelare av absoluta världsklass, och i praktiken kan vem som helst av de avgöra en match helt på egen hand - de börjar så gott som alla tuneringar lite skakigt, men när det verkligen gäller så brukar de ta sig i kragen.
Om man ska se något negativt med dagens utklassning mot bulgarerna är att italienarna inte kommer att underskatta Sverige på fredag, vilket de säkerligen gjorde mot Danmark. Dessutom kommer svenskarna å andra sidan kanske vara för kaxiga.
Jag tror första målet kommer avgöra utgången av nästa match helt och hållet - gör italiernarna 1-0 tidigt kommer de att backa hem med elva man, och då är det kört. Det är just den spelstilen som gör att jag hatar att titta på den italienska ligan. Det ser likadant ut i stort sett varje match....
5-0 betyder ingenting nu - hade bulgarerna kvitterat precis momentet innan Henkes 2-0-mål hade utgången sett helt annorlunda ut. Det är små små tillfälligheter som hela tiden avgör, så ta inte ut någonting i förskott - det om något borde vi här hemma i Sverige ha lärt oss vid detta laget....så jag hoppas verkligen inte att grabbarna överskattar sig själva inför fredag för det kommer bli deras undergång... :| |
|
|
| Hitman |
Congratulations, nice game!!!
I hope we play like that tomorrow against ze Germans:D
grtz |
|
|
| RebeL9 |
glöm inte vilket land som slog ut sverige ur EM sist ;Q
just det. Italien ;Q |
|
|
| SWE_TRANCE |
Tja, vad ska man säga!??
Sånt jävla ööös när Ljungberg inledde målskyttet! :eek:
Och inte blev det mindre röjj när Henke satte dit 2 strutar på 1 minut! Satt under feta parasoller på en uteservering och kollade på storbildsteve, sikket draag! På fredag blir det ännu bättre, Olearys och bärs hela kvällen. Först Danmark-Bulgarien sedan höjdpunkten..Sverige-Italien.
Att Italien spelade dåligt idag behöver inte betyda att dom gör det på fredag. Dom har materialet! Jag vågar iaf INTE nonchalera Nesta, Totti, Del Piero, Viera och dom gubbarna..:nervous:
Men spännande lär det bli!
Att börja snacka EM-guld funkar ju inte...låååång väg kvar! |
|
|
| Kamelen |
| Hoppas på rolig match så man kan minnas tebax om 10 år.. minns ni t.ex. VM94 Argentina - Holland =) det va en sjukt bra match.. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Synd att vi har dragit på oss några gula kort... Zlaten den busen lär väl åka ut redan nästa match :mad: |
|
|
| Kongo_kim |
| ujujjujuj, satt på Tantogården igår och såg uppvisningen från Sverige. Det var fan det bästa jag sett sen just bronsmatchen 94. |
|
|
| EsseT |
HURRA För sverige =) 5-0 vad mer säger man hehe =)
VEM behöver Zidan, Henry Beckham owen...
När SVERGIGE HAR ZLATAN HENRIK ALBÄCK LJUNGBERG HAHAHA =)
hihihi sweden here they COME =)
Jag var ju nästan lika lycklig som bronsmatchen 1994 hihi |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Kamelen
Hoppas på rolig match så man kan minnas tebax om 10 år.. minns ni t.ex. VM94 Argentina - Holland =) det va en sjukt bra match.. |
det var VM 98 |
|
|
| Amnezia |
fett najs me grymt:cool: riktigt fin match av sverige igår...
ser ju lovande ut iaf...dock ere ju lite kvar å vinna innan vi går vidare..har ju lite målskillnad nu oxå..alltid bra..:)
frågan e ju va Lucic gjorde på plan överhuvetaget...inte ett rätt på de 40min han va inne:p ..sen när "chippen" kom in blev det ju grymt..han löpte ju maraton på kanten hela tiden...hoppas verkligen att han får starta mot italien...=)
blir najs på fre...:tongue3 |
|
|
| Kongo_kim |
Tjeckien - Lettland just nu.
Om Lettland vinner denna måste det vara absolut tidernas skräll. |
|
|
|
|