|
BETA Dj Contest (pg. 46)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Push2005
Rangschikken van goed naar slecht per jurylid kan ook goed zijn; en dan worden alle results van 1 poule samengesmeten en zo het gemiddelde berekend ?
|
Het kan werken, maar als je met zulke kleine getallen werkt (1 tot 6), dan is de kans wel redelijk groot dat er ex aequo's zullen optreden denk ik, en dan moeten de juryleden al onderling gaan discussiëren om tot een concensus te komen ofzo? En zulke rangordes kan je trouwens in feite niet zomaar behandelen als gewone scores, want ze zijn niet noodzakelijk even dicht of ver van elkaar. Een mix kan heel nipt op een 3de plaats belanden ten voordele van een andere mix op de 2de plaats.
Dat is natuurlijk het handige van een scoreformulier: je kan de resultaten echt gewoon kwantitatief benaderen en vergelijken. Dus misschien toch een scoreformuliertje invoeren, maar het dan redelijk simpel houden? Uiteindelijk kennen de juryleden toch stuk voor stuk een hoop van muziek, dus ze kunnen wel horen of een setje goed gemixt is of niet, of de tracks goed gekozen zijn en hoe de set over het algemeen in elkaar zit? En dat is toch makkelijk te vertalen in scores. :)
Enfin, het kan natuurlijk allemaal wel meevallen en redelijk duidelijk zijn welke mixen afvallen en welke doorgaan :) Maar in de 2de en 3de ronde zijn het natuurlijk allemaal sterke mixen bij elkaar, dus dan wordt het al moeilijker om te beslissen gewoon op basis van rangorde :s
EDIT: Deze post was dus eigenlijk niet meer nodig, gezien de vorige replies die ik nog niet gelezen had :o |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Real
Als de mixjes afvallen, kan al die commentaar rustig op het forum gezet worden. Of niet soms? :) |
Yup :)
Elk jurylid zet gewoon zijn of haar commentaar bij elke mix uit de groep die niet naar de volgende ronde is doorgegaan in deze thread. Tenzij dat de dj's vinden dat die commentaar liever niet publiek gemaakt wordt?
En het zou ook leuk zijn als elke dj die afvalt daarna zijn mix ergens upt en hier sharet :) |
|
|
| Real |
Ik heb ook helemaal niks tegen quoteren per onderdeel, alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken.
Maar dat valt allemaal wel best mee zeker? ;) |
|
|
| BZRK |
Ik heb ook helemaal niks tegen quoteren per onderdeel, alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken.
Maar dat valt allemaal wel best mee zeker? ;) |
Uiteraard ;) |
|
|
| Push2005 |
alleen moet je dan wel over een bekwame jury beschikken.
|
Tja, je zal met de frustraties moeten leren leven hé da gij nie wint :tongue2 |
|
|
| Jasperovitsj |
| Bwah, ik denk inderdaad dat de bekwaamheid van de jury meer dan voldoende zal zijn. :) En met 6 juryleden per groep is een echte biased mening niet echt van invloed op het totale resultaat normaal gezien. |
|
|
| diddi |
| Let the game begin...:o |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by diddi
Let the game begin...:o |
3 2 1
huh hoor geen start ;) |
|
|
| Bl@ckOut |
| Ik zou eigenlijk ook gewoon liever quoteren op een aantal categorieën. Als elke jurylid dat doet krijg je per mix wel een goede weergave denk ik. Als iedereen van elke mix gaat zeggen "'t was goe" of "'t was ni zo goe", hoe gaat ge da in totaal in ne ranglijst zetten??? En uiteraard moet iedereen zijn cijfer per onderdeel wel kunnen verantwoorden. |
|
|
| Xilver |
Just
start
already! |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Xilver
Just
start
already! |
Ik mag toch nog even mij gedacht zeggen??? Dat hebben anderen hier vorige nacht genoeg gedaan precies. |
|
|
| domineesje |
ale komaan jongens!
welke mixen moet ik beluisteren......
gaan we toch niet blijven discussieren?
gewoon van start gaan!!!!! |
|
|
|
|