return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 
Het grote TA-foto-topic (pg. 4)
View this Thread in Original format
SnuggLe
quote:
Originally posted by HardKiller



Je vroeg naar dat stuk op de muur; Je kon daar 2 kanten op, ik heb op het stijle stuk gelopen, na een aantal kilometer was er helemaal niemand meer te zien behalve een verdwaalde verkoper :)


Maar het is jammergenoeg wel het dik toeristische/gerestaureerde stuk, daar zijn wij gelukkig niet geweest.

Waar ben je in China geweest?
En jij Matthijs? Shanghai lijkt me VET!


En die foto's van Frans mogen ook wel zo vet zijn ja, met zo'n dikke vette (en dure) cam! :D


Ik ben niet zo van die landschapsfoto's, iedere n00b kan die maken. Het is point en shoot. Het is niet de foto die mooi is, maar het landschap etc, en die zijn allemaal/overal hetzelfde. Aparte dingen, aparte hoeken etc zijn leuker vind ik.
dj_spare
zal ik er ook maar 1 posten dan... beetje bout kwaliteit, maar ik vond het zelf de beste foto die ik ooit gemaakt heb...

zonsondergang @ bloemendaal aan zee

HardKiller
quote:
Originally posted by SnuggLe
Maar het is jammergenoeg wel het dik toeristische/gerestaureerde stuk, daar zijn wij gelukkig niet geweest.

Waar ben je in China geweest?


Ik ben in Beijing, Xian, Shanghai geweest en nog wat andere plekken waarvan ik de naam zo even niet weet :p
HBtje
quote:
Originally posted by dj_spare
zal ik er ook maar 1 posten dan... beetje bout kwaliteit, maar ik vond het zelf de beste foto die ik ooit gemaakt heb...

zonsondergang @ bloemendaal aan zee


jammer dat these days de zon niet in het westen ondergaat, maar bijna in het zuiden..... (zoals te zien is op mijn foto's) :(
Creamfields23
IK vind dit wel een vette foto van J.P. jammer dat ie niet zo scherp is:



Ik vind dat op deze foto Tiësto als echt mens (zie de emotie) overkomt en niet als product / ding.

Mooi kiekje :p
SnuggLe
Mag deze ook bij de foto's?



Wist niet waar hij anders moest :D
Vanaf vandaag in de winkel!
Chicane
vrij-dag toch pas? :conf:
@win
Zolang die Georgina haar mond houdt is ze best nog wel te pruimen :rolleyes:
Matthijs
quote:
Originally posted by SnuggLe
En jij Matthijs? Shanghai lijkt me VET!


Ja Shanghai is echt geweldig!!! Ben er afgelopen zomer 11 dagen geweest in het kader van een studiereis. Ik studeer Regionale en Stedelijke Economie met een vleugje logistiek, en op al deze terreinen is Shanghai eigenlijk toonaangevend. We hebben daar diverse projecten bezocht (high-tech parken, grote projectontwikkelaars, het gemeentelijke planningsinstituut, een free-trade zone, de organisatie van de World Expo 2010 etc.), en bij alles valt gewoon op hoe verschrikkelijk doortastend ze daar zijn.

China is natuurlijk bezig de omslag te maken van een communistisch systeem naar een meer markt-georiënteerde structuur, en Shanghai is daarbij gekozen als speerpunt. Die steun vanuit de landelijke en regionale overheid zorgt ervoor dat de ontwikkeling zich werkelijk in een recordtempo kan voltrekken. In de tijd dat hier de bouwaanvraag wordt ingediend, hebben ze daar al een wolkenkrabber van 50 verdiepingen uit de grond gestampt. En ook echt álles gaat de lucht in, buitenwijken staan al bomval met flats van 30 verdiepingen, wat voor nederlandse begrippen natuurlijk al erg hoog is. En dan heb ik het dus niet eens over de gebouwen in het centrum, die bijna een halve kilometer de lucht in gaan... Om een betere indruk te geven hoe massaal Shanghai nou echt is, is hier een foto van ongeveer 1/5 (!) van de maquette die van de gehele stad is gemaakt:





Deze foto is gemaakt vanaf de 88e verdieping, was wel erg jammer dat het toen zo mistig was.





Het jammere van Shanghai is echter dat ze alles op de westerse manier proberen te doen, waardoor hun eigen cultuur en bouwstijl volledig verloren dreigen te gaan.
Een ander opvallend iets zijn de enorme tegenstellingen tussen arm en rijk. Je ziet de flitsende nieuwe kantoorpanden bijna letterlijk de sloppenbuurten van de stad opeten, waarbij de mensen uit die krotten geen keus hebben; ze moeten verplicht vertrekken. Onderstaande foto beeld dat min of meer uit, op de voorgrond de verpauperde woningen, terwijl op de achtergrond de hijskranen bouwen aan wéér een nieuwe wolkenkrabber.





Shanghai is in ieder geval een zeer enerverende stad, en ik zou iedereen ook zeker aanraden er ooit heen te gaan mocht je de kans krijgen. De mensen zijn er ontzettend vriendelijk en belangstellend, en zelfs in de arme wijken heb ik me nooit één moment onveilig gevoeld. Ook leuk om te doen: neem vanaf Pudong International Airport de Maglev naar de stad zelf. De Maglev is een magneettrein die maar liefst 430 km/h haalt, wat al een ervaring op zich is!

Misschien is Shanghai wel een leuk idee voor een TA-trip?? ;) Ik heb daar namelijk in m'n vrije weekend ook een discotheek bezocht (op de vijfde verdieping van een kantoorpand :D ) waar onder andere Ferry Corsten, Scott Bond, Matt Hardwick en The Thrillseekers gedraaid hadden! :tongue3:
SnuggLe
Mooie kruisjes ;)

Mijn hele verslag van China staat op http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur , onder CHINA.

Matthijs
quote:
Originally posted by SnuggLe
Mooie kruisjes ;)

Mijn hele verslag van China staat op http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur , onder CHINA.


kruisjes?? Bij bij doen ze het anders wel gewoon. :conf:

En je verslag heb ik al eens gelezen, heeft je denk ik nog aardig wat tijd gekost om alles zo op papier te zetten! Maar wel leuk, ook voor jezelf, omdat je anders veel dingen toch vaak weer vergeet.
Dr Oetker
quote:
Originally posted by Matthijs
Deze foto is gemaakt vanaf de 88e verdieping, was wel erg jammer dat het toen zo mistig was.


Is dat niet gewoon smog?!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 
Privacy Statement