|
SWETA mixfestival? (pg. 12)
|
View this Thread in Original format
| anuga |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
3 backar med PHAT BASS hoppas jag :toothless |
Det får räcka med Katanas Makeover Version, slut med såna skämt ;)
Har ni hört "Play it loud" än? alltså Den andra sidan på promo vinylen?
Det finns en anledning varför den inte spelats än annars ;) |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by anuga
Har ni hört "Play it loud" än? alltså Den andra sidan på promo vinylen?
Det finns en anledning varför den inte spelats än annars ;) |
Så sant som det är sagt, vad håller grabben på med?:conf: |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
3 backar med PHAT BASS hoppas jag :toothless |
skojar du. den hårdaste BASSen du kan tänka dig. banging hardstyle and JUMP STYLE! LOlllL!!111 |
|
|
| Cloudburst |
| Jag får lära mig mixa nån gång tror jag... :p |
|
|
| X-scream |
| quote: | Originally posted by RebeL9
har 3 backar med trance som väntar på att snurras :)
vad har du för utrustning? |
1x Technics 1200MK5 (Ortofon Concorde DJ S)
1x Vestax PDX-d3 MKII (Stanton505)
2x CDJ-200
DJM-500
Sennheiser HD-25
ESI nEear06 monitors
Nålen till vestaxen är sådär men den duger :) |
|
|
| Christian Ö. |
Tycker det börjar bli lite väl off topic nu:P hehe
Vad är det som gäller kring själva mixfestivalen? kör vi på den 10e? var ska man lägga upp mixen?
Tycker vi borde styra upp det eftersom det redan är den 1a idag:rolleyes: |
|
|
| Gate 42 |
Låter som en bra ide. Jag har fått för mig att Steve ska stå för lagringsutrymme och sändning? Rätta mig om jag har fel?
Hoppas att förskylningen lägger sig imorrn så jag kan kirra en mix i helgen. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Gate 42
Låter som en bra ide. Jag har fått för mig att Steve ska stå för lagringsutrymme och sändning? Rätta mig om jag har fel?
Hoppas att förskylningen lägger sig imorrn så jag kan kirra en mix i helgen. |
Det kan jag göra, inga problem. Har 10Mbit vilket bör räcka om jag sänder i 128kbps, så jävla många kommer det inte vara som lyssnar.
Det var nån som hade 100Mbit... vem var det nu ? Hur som haver... inga probs för mig att sända !
Ska fixa ett 24/7 konto under helgen.
Vad gäller mixarna så ska dom vara till handa den 10e sept. Sen tycker jag att var och en får skriva lite enkelt om deras musik (psy, hård-trans, melodisk, PHAT BASS) så kan vi planera ett chema eller om vi bara blandar och kör. Beroende på hur många mixar vi får in så får vi bestämma hur vi lägger upp det också.
Sen är frågan vilka dagar vi kör, tis-ons kvällstid, fre-lör kväll-natt.
Fördelen med vardagar är att fler kan ha tid att lyssna, så tänker jag då många drar ut å super på helgerna.
Tankar kring allt detta jag skrev !? |
|
|
| anuga |
| quote: | | Originally posted by SteveTranz4ever |
Låter super!
om det skulle behövas mer relaying kan jag relaya till trancenation.fm ;) |
|
|
| Braxen |
| Kanon Steve, jag själv har lite problem med vardagarna mitt i veckan, men skulle man inte kunna köra typ tors (18-22) fre (18-22) lör (18-22) ... eller liknande ? |
|
|
| jofawe |
jag har spelat in 2 nu.. båda blir kalasdåliga.
lyckades blanda latinhouse med hardtrance.. erhm.
sen är den här jävla cdspelaren jag lånat (Numark cdn-90) så jävla hightech så jag fattar knappt hälften!
ååååh.. blir å göra om det igen.. |
|
|
| RebeL9 |
| min phat bass mix är klar. uppar snart |
|
|
|
|