|
SWETA mixfestival? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag kan göra ett helt set i "Adobe Premiere", kan tom. lägga in livepublik och klistra in scratch eller galna samplingar... :crazy: |
Men åhhh! :rolleyes: |
|
|
| Smekbar |
men när jag säger live-set så menar jag inte att mixa låtar live i ableton live, utan just att spela min egen musik LIVE, dvs trixa ihop allting just när jag står vid datorn. :) Det är alltså inte nått deejayset vi snackar om, utan livespelning :)
När jag har kört det ute så har jag dock gått över till att mixa vinyl efter ca halva tiden, för att hela tiden hålla spelningen intressant. Kanske kan göra likadant nu? |
|
|
| Gate 42 |
^ Aha, ja för min del är det lugnt. Det är ju ingen tävling. Bara en skön sen-sommar radio session.
Men, I'm not in charge här.. Så vi softar vidare tills mister Laszlo slår klubban i bordet ;) |
|
|
| Laszlo |
| hold it...jag är ingen boss.. :) Det är inte mer än rättvist att vi alla som ska delta gemensamt bestämmer vilka regler som ska gälla. Jag vet faktiskt inte var Ableton står så att jag ställer mig neutral i denna fråga. Bestäm ni som är mer insatta. Mig spelar kvitta eftersom jag ändå inte planerar att använda det.... |
|
|
| CJ InterCity |
Enligt min mening är det okej med mjukvara som Numark PC DJ, Traktor osv eftersom man ändå mixar live, i real tid. Så länge det inte är ett program som Mixmeister där man bara ställer upp låtarna efter varandra :rolleyes:
Själv ska jag nog lira B2B med en polare, för han har MK5:or w00t :p |
|
|
| Jeremy H |
Skriv gärna upp mig på listan oxå :) Ska försöka knåpa ihop nåt!
Att ha det i slutet på sommaren/början på hösten, som Peter sa, verkar vettigt.. har nämligen planerat att försöka hålla mig borta från datorn en del under sommaren ;)
Sjysst idé förresten Laszlo :) |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
Enligt min mening är det okej med mjukvara som Numark PC DJ, Traktor osv eftersom man ändå mixar live, i real tid. Så länge det inte är ett program som Mixmeister där man bara ställer upp låtarna efter varandra :rolleyes:
... |
+1
Ableton borde vara tillåtet eftersom Smekbar planerar att prodda eget.
Live som live :) |
|
|
| Vizay |
som tidigare sagts, tycker all mjukvara som inte mixar åt användaren är godkänt. dvs. ableton, pc dj osv (program med automix & autobpm kan mao. gå å lägga sig :p)
det är vad jag tycker iaf :) |
|
|
| Dj P.A! |
| Jag DJar gärna också ett set. Det vore kul. Sedan får väl andra bedöma om det är tillräckliga bra. |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by Dj P.A!
Jag DJar gärna också ett set. Det vore kul. Sedan får väl andra bedöma om det är tillräckliga bra. |
Det är väl just detta som är hela grejen. Det spelar liksom ingen roll hur mixen låter. Alla får en timme, eller om vi blir sketamånga kanske vi ska dra ner det till att alla får en halvtimme eller nått att lira sina favvo låtar på.
Att göra som i tyska uppsättningnen och köra 48 timmar känns kanske lite onödigt. Eftersom man aldrig kommer palla lyssna på alla set då?
Sen så sorterar vi bara upp setten i ordning av stil och bränner av hela kalaset en mysig sensommar dag/kväll (beroende på hur många som lirar).
Kanske ska lägga en regel om att man ska hålla sig inom ett sound? Inte sväva från prog till hardcore på en timme liksom? ;)
Sen kommer väl frågan, ska man "bara" använda Steve's shoutcast? Och i så fall, hur många lyssnare pallar en 10mbits lina?
Dax att göra en marknadsundersökning för att se hur många potensiella lyssnare det finns? ;) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Vizay
som tidigare sagts, tycker all mjukvara som inte mixar åt användaren är godkänt. dvs. ableton, pc dj osv (program med automix & autobpm kan mao. gå å lägga sig :p)
det är vad jag tycker iaf :) |
hmmm...rätta mig om jag har fel, men kirrar inte Ableton just beatmatchnings-frågan åt dig? har för mig att jag kikade på någon demovideo på deras hemsida och där körde de bara in ett par filer och hux flux så satt mixarna tajtare än vad mina gör :p |
|
|
| CJ InterCity |
Kanske dags att börja göra upp en lista på vilka som ska spela? :)
Laszlo
SteveTranzForever
Gate 42
CJ_InterCity
Dj P.A!
Jeremy H
Smekbar
dj christian
montana
Braxen
FredAcler
Connector (är det du som gjort Connector - Interference? w00t :crazy: )
ScuL
har jag missat någon, får ni lägga till er i listan ;) |
|
|
|
|