return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 
SWETA mixfestival? (pg. 22)
View this Thread in Original format
jofawe
tja.. msn är väl ändå smidigast eftersom vi alla har det :)

btw.. jag börjar bli lite osäker på om jag vill att min mix ska spelas eller inte.
Gate 42
Om det är något som är rörigt så är det multichat's på MSN. Allas olika jävla färger och storlekar på texten, milslånga skärmnamn osv.

Nej tack. Får väl köra en tracklist topic istället där vi kan powerposta tills vi gör i brallan ;D


edit: Tog bort dubbelposten :)
jofawe
du menar powerposta som du redan gjort? ;)
RebeL9
lägger min röst på IRC. det är enklast och smidigast.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by RebeL9
lägger min röst på IRC. det är enklast och smidigast.

Fixa tutorial or stfu :D
St_Andrew
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Fixa tutorial or stfu :D


Tror nån redan gjort en, vänta lite så ska jag söka reda på det :)

Edit: Hitta den men länken var död, aja nån får göra en ny... Nån som känner sig manad... Annars e det gaska lätt att lista ut :)
DjAviander
@Steve:
Enklaste IRC-programvaran är ju mIRC, så tanka och exprimentera lite.. Så lär du dig snabbt ;)

Edit: Såg Gate42s post om vår kanal.
Braxen
ja hade mirc förut, d ser krångligare ut än va d e, ända man behöver veta e ju vart man kliver in i 'rummen' såattsäga, sen finns d 4568olika andra grejer som man ändå aldrig pallar lära sig .. :eek:
jofawe
starta programmet.. i öppningsrutan skriver man i servernamn (eller väljer i rulllisten).
Sen skriver man i nickname
Sen trycker man connect
Sen när man är ansluten så skriver man /j #swe-ta


sen är det inte så mycket mer. Har iofs inte använt IRC på 3 år :)
zoric
Jag är inne i alla fall.

Cloudburst
Tycker också att IRC vore smidigast...
K-PAXian
Kommer man verkligen in på samma kanal om man är uppkopplad på olika servrar? Har erfarenhet av att man inte ser varandra om man är på olika servrar. :conf:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 
Privacy Statement