|
SWETA mixfestival? (pg. 23)
|
View this Thread in Original format
| X-scream |
| quote: | Originally posted by K-PAXian
Kommer man verkligen in på samma kanal om man är uppkopplad på olika servrar? Har erfarenhet av att man inte ser varandra om man är på olika servrar. :conf: |
Nej, man måste vara på samma server :)
Jag röstar på IRC, ligger online där 24/7 |
|
|
| K-PAXian |
| quote: | Originally posted by X-scream
Nej, man måste vara på samma server :)
Jag röstar på IRC, ligger online där 24/7 |
Så då behöver vi bestämma vilken server vi ska koppla upp oss till när det väl är dags så att vi alla hamnar på samma och kan se och snacka med varandra. :)
IRC är trevligt och lite "kult", så go for it! :cool: |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by K-PAXian
Så då behöver vi bestämma vilken server vi ska koppla upp oss till när det väl är dags så att vi alla hamnar på samma och kan se och snacka med varandra. :)
IRC är trevligt och lite "kult", så go for it! :cool: |
Kanalen är på Q-NET. #swe-ta. Join. |
|
|
| Dj P.A! |
Tja!
Jag har försökt följa detta på forumet nu angående SWETA festivalen och har läst om diverse chat på IRC och servrar mm. Jag har aldrig använd IRC och undrar lite hur detta kommer att funka. Jag är mest intresserad av att lyssna på de olika DJ seten. Måste man installera detta chat program för att kunna göra det eller kommer ni ut med info här på tranceaddict när seten skall sändas i alla fall? Känner mig lite förvirrad... Känns som att man kanske inte riktigt har den tiden att hålla på och chatta runt omkring detta. Men jag vill gärna lyssna på de andras set och så klart få lite feedback på mitt eget
:toocool:
/DJ P.A! |
|
|
| K-PAXian |
| quote: | Originally posted by zoric
Kanalen är på Q-NET. #swe-ta. Join. |
Eh, hittar inget "Q-NET". Adress please. :) |
|
|
| K-PAXian |
Cheers mate! :toocool: |
|
|
| anuga |
| jag kommer rikta min javachat till kanalen senare, när det är dags, för er som inte pallar laddar med klienter ;) |
|
|
| ScuL |
Het tipps: det finns en irc plugin till FireFox som heter 'ChatZilla'.
Den är kanske enklare än MIRC. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by ScuL
Het tipps: det finns en irc plugin till FireFox som heter 'ChatZilla'.
Den är kanske enklare än MIRC. |
Ska försöka mig på denna ! Så vad är själv adressen och hela faderullan nu då till SWETA chatten ? |
|
|
| ScuL |
irc://stockholm.se.quakenet.org/swe-ta
borde funka |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by ScuL
Het tipps: det finns en irc plugin till FireFox som heter 'ChatZilla'.
Den är kanske enklare än MIRC. |
Pluginet finns att tanka här: https://addons.mozilla.org/extensio...p?id=16&vid=735
När ni installerat, starta bara om FF och skriv in adressen som Scul angav här ovan. Piece of cake, till och med jag klarade av det - på fyllan dessutom. Cheers |
|
|
|
|