return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 
MondayBar Spring Cruise 2004 (pg. 20)
View this Thread in Original format
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by Aendy
Det svåraste i hela grejen med att boka kryssningen är faen att hämta ut biljetterna hos ett ATG ombud, framförallt när man inte spelar på hästar. Tog mig tre hela dagar att få ut biljetterna, var ett tag rädd att jag sumpat hela bokningen. Jäla skit... Nu är de iaf uthämtade, 2 timmar innan deadlinen.

Svårt? Det är bara att säga "Tja Nisse - jag är här för att hämta ut några biljetter som är bokade hos Silja Line. Ska ska iväg på kryssning och dansa tills jag faller ihop av vätskebrist förstår du - inte lär väl det faktum att jag tänker spendera hela min månadslön på att inhandla sprit i taxfreeshopen för att komma igång göra saken bättre. Mitt bokningsnummer är 1234567. Tack o hej, leverpastej!" ;)
Aendy
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Svårt? Det är bara att säga "Tja Nisse - jag är här för att hämta ut några biljetter som är bokade hos Silja Line. Ska ska iväg på kryssning och dansa tills jag faller ihop av vätskebrist förstår du - inte lär väl det faktum att jag tänker spendera hela min månadslön på att inhandla sprit i taxfreeshopen för att komma igång göra saken bättre. Mitt bokningsnummer är 1234567. Tack o hej, leverpastej!" ;)

ja, det trodde jag. Men först så visade det sig att bara för att det var en spelbutik man gick in i betyder inte det att de har ATG. Sen visade det sig att ATG-ombudet i min lilla förort inte har öppet på lördagar. Sedan visar det sig att ATGs centrala server stänger 17.00 på söndagar och då spelar det ingen roll att man kommer 17.05 och med gråten i halsen bönar och ber om att få hämta ut sina biljetter. Och att hinna med det på lunchrasten på jobbet var bara att glömma då ingen visste var något ev ATG-ombud låg beläget.
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by Aendy
ja, det trodde jag. Men först så visade det sig att bara för att det var en spelbutik man gick in i betyder inte det att de har ATG. Sen visade det sig att ATG-ombudet i min lilla förort inte har öppet på lördagar. Sedan visar det sig att ATGs centrala server stänger 17.00 på söndagar och då spelar det ingen roll att man kommer 17.05 och med gråten i halsen bönar och ber om att få hämta ut sina biljetter. Och att hinna med det på lunchrasten på jobbet var bara att glömma då ingen visste var något ev ATG-ombud låg beläget.

Jaha, då blir det ju genast lite värre. :( Jag har alltid varit där innan fem, så jag har aldrig stött på det problemet. Huvudsaken är att man förr eller senare har biljetterna i handen :)
reveal
Fick just SMS från Monday Bar (hur fan det nu kan stå "Monday Bar" som avsändare när jag inte har deras nummer i min telefon :conf: )

quote:
Hej. Nu finns det hytter att boka igen till Monday Bar Spring Cruise, då ej betalade hytter är släppta. Ring Silja 08-222140. Bokn.kod: MBAR. Info:mondaybar.com
JayBee
jo jag oxo.. men jag hajar inte hur de fick tag i mitt nummer men jag kom just på hur, jo när jag skrev upp mig i listan på intresse till förhandsbokningen men då kommer en ny fråga, om de vet att jag redan förhandsbokat varför säger de till mig att det finns nya hytter? :)
reveal
quote:
Originally posted by JayBee
om de vet att jag redan förhandsbokat varför säger de till mig att det finns nya hytter?

De skickar såklart ut till alla på deras listor, jobbigt att sortera ut de som redan bokat, dessutom kanske de vill boka fler hytter, elelr nån kompis vill eller så...
JayBee
quote:
Originally posted by reveal
De skickar såklart ut till alla på deras listor, jobbigt att sortera ut de som redan bokat, dessutom kanske de vill boka fler hytter, elelr nån kompis vill eller så...
jo jo... thats cool men just det där med att sortera, altså majoriteten utav den som förhandsbokat har väl antingen redan bokat eller bestämmt sig för att inte åka.det lär inte vara så många som inte har bokat och fortfrande vill ha :P
MojjMojj
quote:
Originally posted by reveal
Fick just SMS från Monday Bar (hur fan det nu kan stå "Monday Bar" som avsändare när jag inte har deras nummer i min telefon :conf: )

Hehe :P hur enkelt som helst att skicka mess till ngn på det sättet. Har ett program på IRC som jag kan göra så med också.. hade askul förut för att man kan skriva dit ngn annans nummer än sitt eget, skicka mess från polisen och grejer :P

om jag vill att medelandet jag skickar ska vara från "griskött" så skriver jag bara ".sms -s griskött".. fast de har väll ett ännu enklare program såklart :D
reveal
quote:
Originally posted by MojjMojj
Hehe :P hur enkelt som helst att skicka mess till ngn på det sättet. Har ett program på IRC som jag kan göra så med också.. hade askul förut för att man kan skriva dit ngn annans nummer än sitt eget, skicka mess från polisen och grejer :P

om jag vill att medelandet jag skickar ska vara från "griskött" så skriver jag bara ".sms -s griskött".. fast de har väll ett ännu enklare program såklart :D

Trevligt :D Men vaddå, finns det program för att skicka sms (gratis?) via IRC? I så fall befaller jag dig att genast avslöja var jag kan dra hem det ifrån!!! :D
dbl
quote:
Originally posted by MojjMojj

vill också ha ett sånt progg... kan man ha hel kuul ju :D

St_Andrew
program eller stfu!
Funfrock
låter som ett roligt program att ha :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 
Privacy Statement