return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 
TA Sweden T-shirt (pg. 28)
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
Man behöver ju faktiskt inte vara nåt proffs på grafik på datorn... faktum är ju att vi BÖR undvika allt för avancerade saker iom. det medför ökade priser... vem bryr sig om skuggor och 100 olika gråskalor...
En enkel idé räcker... fan kolla på trancEaddicts orginal/första t-shirts... enda anledningen vad jag har fått för mig att folk på sweta inte gillar dom är pga. fonten... tycker jag e löjligt... det är ju trancEaddict... tankarna ska väl dra en till siten eller ;)

Ber er återigen också kolla in TCs t-shirts... enkla som fan och dom funkar och säljer som satan... där fråga dom inte folk direkt hur det skulle vara hittan å dittan utan sa bara här har ni... köp eller ge fan i det... det funkade... kan fixa fram samma tryckare som dom använda.
Bla ett tryck dom har på sina t-shirts är UV-behandlat vilket gör att det lyser extra mycket i UV ljus vilket ger en coolare look... all text dom har är enbart i vitt...

Tänk inte för mycke... enkelhet kan lätt slå avancerade saker !
St_Andrew
jo men det betyder inte att det e enklare att göra enkla saker, måste ju fortfarande ha öga för design :)

men jag ska göra ett förslag :D
Dj_ExOn
Jopp.. har fortfarande TA loggorna kvar. Ska ta och göra en t-shirt med ett sånt tryck på. Fast i gråskala. Tihi! :D
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Jopp.. har fortfarande TA loggorna kvar. Ska ta och göra en t-shirt med ett sånt tryck på. Fast i gråskala. Tihi! :D
Jag menar att desto mer avancerat med nyanser, skuggor, effekter å filter så blir det svårare. som sagt, ta en titt på TCs tröjjor och TAs orginal tröjjor... tror jag slängt upp dom i första posten i denna tråden

Less is more

Huvudsaken e att vi först kan avsluta steg 1... skaffa fram förslag och mail till mig, jag tar på mig ansvaret för att bossa över alla förslag och sedan likvärdigt presentera dom inför en omröstning... SEN kan vi gå vidare till steg 2...
Dj_ExOn
Jo men loggorna är inte så farligt avancerade om du går ner på vit grå skala. Fick uppskattat pris på 150kr tröjan.

Men sen så tänkte jag att man kanske skulle köpa sånt papper man kör i skrivaren och sen stryker på. Borde vara lättare och en hel del billigare. Laserskrivare i färg känner jag folk som har.
SteveTranz4ever
quote:
Jo men loggorna är inte så farligt avancerade om du går ner på vit grå skala. Fick uppskattat pris på 150kr tröjan.

Men sen så tänkte jag att man kanske skulle köpa sånt papper man kör i skrivaren och sen stryker på. Borde vara lättare och en hel del billigare. Laserskrivare i färg känner jag folk som har.
Jo det har jag också tänkt på och då kan man ha nästan vilket tryck som helst... har testa gjort sånna själv och trycket håller hyffsat bra i tvätten men då har vi ett antal som vägrar sätta på sig en vit t-shirt vilket är ett krav på dessa typer av tryck... den vita färgen e själva grunden efter som vitt inte finns i skrivare om man inte har speciella skrivare...

Vad en del inte heller vet är att det finns fler modeller än dom vanliga traditionella vita bomulls t-shirts... jag har många vita t-shirts och alla e designade och ser inte ut som vilken t-shirt som helst... kostar nån 50-lapp mer men är snygga.... men som sagt detta är om vi talar om egna tryck från skrivare... men jag sattsar hellre på feta tryck från en riktig tryckare... ser mer proffs ut.

Nu när jag drar ner till Holland kommer jag fixa mig en egen tryckt t-shirt... finns en bra buik för sånt i Amsterdam, där ska jag antingen ha en svart tajt t-shirt eller annan snygg färg med UV-färg, i fram ska det stå med feta bokstäver SWEDEN och i bak LIQUIDSUNSET.org... det kommer va enkelt men se bra ut :)
Dj_ExOn
Japp, det är lite synd med det vita. Men jag tycker det borde finnas skrivare som skriver med vitt också?

Jag har för mig att grymma färglaserskrivare gör det?
SteveTranz4ever
quote:
Japp, det är lite synd med det vita. Men jag tycker det borde finnas skrivare som skriver med vitt också?

Jag har för mig att grymma färglaserskrivare gör det?
Det har dom inte... jobbar med skrivare dagligen... skrivare skriver på vitt papper vilket är grunden för alla ljusa toner och vitt på en utskrift...
Det finns skrivare med vit toner men dom e både dyra och sällsynta vad jag vet har vårt företag aldrig sålt sånna, ska jag säga att vår billigaste vanliga färglaser kostar runt 15´000

Men iaf... nu tar vi fram steg 1... keep it simple !!!
Dj_ExOn
yes.. bokstäver i vitt. :)
ScuL
plain 'n simple

JayBee
quote:
Originally posted by ScuL
plain 'n simple

cool :)
Glorie
ja kan inte sånt här... men ja offrar mig ändå :D :D :D i väntan på de stora grafikerna.. shytrance, nyx, dbl m. flera ska vakna till liv ;)

fast nu fick ja blodad tand, så jag gör väl ett till förslag.. så vi har några alternativ att ha på sista plats. hahahhaa :D :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 
Privacy Statement