|
TA Sweden T-shirt (pg. 36)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
jag tycker knomaden verkar ha bästa tryckeriet :)
i vilket fall tycker jag att shytrance ska få ställa upp med alla sina bidrag eftersom dom är i särklass bäst än så länge :)
(alternativt kanske man kan ha så att man får rösta på "nån av shytrance's alternativ" i en första omgång o sedan om han vinner så får man rösta exakt vilken utav tröjorna...) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
jag tycker knomaden verkar ha bästa tryckeriet :)
i vilket fall tycker jag att shytrance ska få ställa upp med alla sina bidrag eftersom dom är i särklass bäst än så länge :)
(alternativt kanske man kan ha så att man får rösta på "nån av shytrance's alternativ" i en första omgång o sedan om han vinner så får man rösta exakt vilken utav tröjorna...) | Okej smaken e som baken, själv gillar jag Nyx bidrag bäst då och det kommer fortfarande bli en omröstning ;)
| quote: | Originally posted by knomaden
Jag kan bara säga en sak - min personliga åsikt (som jag skall ta med OAM's styrelse), är att jag definierar detta som en s k "strategisk order" om den skulle gå igenom i upphandlingsprocessen, så jag är beredd att förorda för OAM:s del att gå ner rejält i pris (utan att kompromissa när det gäller den del av kostnaden som går till vår utvecklingsfond för långsiktiga utvecklingsprojekt för fattigdomsbekämpning - 1. Vattenbrunnar i Ugandisk landsbygdsmiljö i de distrikt där kaffebönorna produceras i det kaffe många av oss dricker 2. Ett rehabiliterings- och utbildningshem för gatubarn i Kampala i en av förorterna), och är det något mer "avancerat" tryck som inte fabrikens screentryckare kan fixa, så i alla fall vill jag att upphandlingen kan ta hänsyn till "råvaran", den otryckta t-shirten och trycka i Sverige...
Vad säger Du om det, Steve? |
Det skulle va intressant att få se lite av vad som finns att erbjuda... vad jag tror vi söker först och främst är en t-shirt som är svart, funkar för dom flesta. Det ska va en t-shirt gärna som går att välja i olika storlekar... själv gillar jag att ha small då jag inte gillar "baggy-stilen"
Vad gäller tryck så skulle jag också gärna se samples, kan vara bra att få reda på kvalliteten på tryck och hur det kan se ut...
Välgörenhet i all ära, jag tycker vi ska ta fram det bästa (med få kompromisser) som passar oss så verkligen vill bära fram vår fina t-shirt med stolthet.
Är mycket intresserad av din, knomaden, kontakter och erbjudanden :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Okej smaken e som baken, själv gillar jag Nyx bidrag bäst då och det kommer fortfarande bli en omröstning ;) |
oj, mena poppulärast... inte bäst, kan ju inte jag avgöra :p |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Det skulle va intressant att få se lite av vad som finns att erbjuda... vad jag tror vi söker först och främst är en t-shirt som är svart, funkar för dom flesta. Det ska va en t-shirt gärna som går att välja i olika storlekar... själv gillar jag att ha small då jag inte gillar "baggy-stilen"
|
gillar inte heller "baggy-stilen".. kör hellre med något som e någorlunda tajt iallafall.. så "vanliga" t-shirts e inget för mig.. kör inte ens med det under tröjor.. hehe |
|
|
| RebeL9 |
ok har blivit hitskickad av steve så jag försöker igen.
finns det inget med hardstyle tryck typ "BASS Instructor" eller "Mega Warped HARD Boy ADDICT!". Gärna med massa neon och massa små XTC piller som tryck
Kanske i holland om någon vet? |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by RebeL9
finns det inget med hardstyle tryck typ "BASS Instructor" eller "Mega Warped HARD Boy ADDICT!". Gärna med massa neon och massa små XTC piller som tryck
|
va mogen du är rebel |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| quote: | | finns det inget med hardstyle tryck typ "BASS Instructor" eller "Mega Warped HARD Boy ADDICT!". Gärna med massa neon och massa små XTC piller som tryck |
vad ville du med de där messet.. jag ser inga smilys, så du skämtar inte... eller???:conf: :conf: :conf: |
|
|
| knomaden |
| quote: | Steve skrev:
Det skulle va intressant att få se lite av vad som finns att erbjuda... vad jag tror vi söker först och främst är en t-shirt som är svart, funkar för dom flesta. Det ska va en t-shirt gärna som går att välja i olika storlekar... själv gillar jag att ha small då jag inte gillar "baggy-stilen"
Vad gäller tryck så skulle jag också gärna se samples, kan vara bra att få reda på kvalliteten på tryck och hur det kan se ut...
Välgörenhet i all ära, jag tycker vi ska ta fram det bästa (med få kompromisser) som passar oss så verkligen vill bära fram vår fina t-shirt med stolthet.
Är mycket intresserad av din, knomaden, kontakter och erbjudanden :) |
Steve: Det är inte fråga om "välgörenhet" !!, det är frågan om att erbjuda en kvalitetsprodukt med det adderade värdet att det samtidigt verkar med långsiktig fattigdomsbekämpning som ger människor oavsett var de bor förutsättningar att själva jobba sig ur fattigdomen med schyssta handelsvillkor och produktionsförhållanden.
Vi kallar det "business with a heart" på företagsnivå. Och "genuine wear for a sustainable lifestyle" på produktnivån - profilkläder med hög kvalitet, till rimligt pris och en tröja som går att bära med ÄKTA stolthet på samtliga dimensioner! Snygg, genuin god kvalitet, utan skada för natur och människor och som aktivt gynnar de långsiktiga överlevnadsmöjligheterna. Och dessutom förknippade med ett gott professionellt affärsmannaskap med en vilja att åstadkomma hög kundlojalitet, bästa servicenivå som gynnar en utveckling med återkommande kunder :). Detta är ingen konflikt. I övrigt tillämpar vi "direct trade", utan mellanhänder, med möjligheter att ge ett rejält schysst pris...och på denna så är känslan att jag kommer ge en "communityrabatt".
Med t-shirtbusinessen får vi även högre möjligheter att självfinansiera megaevents vi har i planeringen med Club PuLS som en annan av våra affärsgrenar, återkommer med planer när de börjar ta mer fast form...
För att inte i övrigt upprepa mig, så hänvisar jag till att börja med bakåt;
http://www.tranceaddict.com/forums/...5&pagenumber=21
http://www.tranceaddict.com/forums/...5&pagenumber=24
Kolla mina earlier postings! Där finns även (sida 21 i tråden) en bild på själva t-shirten i blå färg.
I övrigt;
1. Svart t-shirt finns, i samtliga storlekar XXS till XXL...
Och totalt 14 färger i tre kvalitetsnivåer med olika gram per kvadratmeter.
2. Avs kvalitet på tryck - denna avbildade med tvåfärgs screntryck på t-shirt (med mig i ;) ) har levt ett rejält hårt liv sedan december 2001 och har massivt med tvättar bakom sig, och några svettiga stompnätter och som jag setts i de flesta PuLS-tillfällena i...
http://www.tranceclubber.com/showpic.asp?dir=48&pic=73 (Club PuLS pres TNT - 25 sep 2003 med Guest DJ Alex Wëst).

Och trycket fortfarande intakt, som synes. Den andra piketröjan från det galleriet i övrigt på TC är också från samma fabrik. Storleken på just denna är XL, varför den är rätt "baggy", men de mindre storlekarna är som sagt tajtare.
Kompromisslöst den bästa t-shirten (jag skulle inte marknadsföra något jag själv inte skulle trivas i...), med andra ord ;).
Men jag har ett förslag till sist - gör även steg 2 till en poll...
För inte skall väl demokratin bara råda i steg 1 i processen ;) ?
Steg 1 - konstruktion/design
Steg 2 - total offert med tillverkning mot order/försäljning/distribution till slutkund till fast slutpris utan tillägg och krusiduller - där offerten går till omröstning i övrigt - där jag i övrigt föreslår självkostnadspris hela vägen utan pålägg till slutkund i detta gäng!
Straight to the point. And heart. With good business sense.
C ya around. I'll be back.
Peace,
Anders
affärsman med gott samvete ;) och trance addict från Sverige :P |
|
|
| SteveTranz4ever |
Sitter på jobbet så det blir ett kort svar...
Tycker det ser lovande ut med dessa t-shirts och som du säger så är trycket av god kvallitet...
Tror det är ganska lätt att komma överens om en model/design av t-shirt... vet att nån även/istället vill ha en långärmad tröja vilket kan va möjligt... om kanske enstaka udda designer blir extra dyra så får den personen stå för det eller kanske det finns möjlighet att skicka med en sådan medans alla andra skall tryckas, tänker på JayBee nu som jag vet vill ha en långärmad... vart trycks trycket ?
Vad tror ni andra... ? :gsmile: |
|
|
| knomaden |
Steve: De har screentryckeriet på plats i sin egna fabrik som därför blir billigare utan att kompromissa med kvaliteten, med samtliga tillverkningssteg och direktleverans i ett enda paket direkt till Sverige, där OAM Uganda står för avhämtning vid lastkaj i Industrial District, Kampala, Uganda, där distributionen sker Småländsk/Ugandisk/Gnosjöisk kostnadsmedvetenhet :).
Den finns även i långärmad och pikémodell, samt vanliga eleganta skjortor av "Melkatyp", både kortärmade och långärmade till farsan. Och linnen, kalsonger, jeansskjortor etc...
Men vi fokuserar t-shirts i initialskedet av etableringen av denna verksamhetsgren.
Som sker ungefär nu :).
Och vidare - skall kolla om de kan ta en enstaka "udda" och trycka, där prisskillnaden enbart blir på "råvaran", det vill säga prisskillnaden mellan otryckt långärmad och kortärmad, i ett enstaka tryck på den långärmade i samma svep... |
|
|
| JayBee |
jo jag vill ha en långärmad. typ som den jag hadde på mig på devotion typ fast med sweta tryck.
här ser vi en utav samma model som jag köpte fast jag har bara annorlunda tryck och detta är vad jag skulle vilja ha som sweta t-shirt.
 |
|
|
|
|