|
Games! (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
HALF LIFE 2 ÄGER! :eyes: :cool: :eyespop: :crazy:
så grymt bra :P |
screenshots or stfu. :p
vad är det för systemkrav btw? |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
screenshots or stfu. :p
vad är det för systemkrav btw? |
d finns gott om screenshots ute på nätet ;)
systemkrav: minimum 1.2 ghz processor, 256 mb ram, 4.5gb space, directx 7 grafikkort o så dvd-rom inte så farligt :] |
|
|
| ScuL |
sjuk.
hade förväntat sjuka systemkräv som Doom3 har |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
d finns gott om screenshots ute på nätet ;)
systemkrav: minimum 1.2 ghz processor, 256 mb ram, 4.5gb space, directx 7 grafikkort o så dvd-rom inte så farligt :] |
4.5gb hdd? omg... borde funka på min laptop ju ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Det är väl dom lägsta krav det spelet har om man ställer ner alla inställnigar vad gäller grafik grejjer och sånt... |
|
|
| dbl |
WoW e ju hel grymt :)
tyvärr så e min dator så jäkla seg bara så det laggar en del ibland.. men e ju kul ändå :gsmile: |
|
|
| Hauken |
HalfLife 2 är extremt snyggt, mycket underhållande, mycket spännande och mycket välgjort.
World Of Warcraft är snyggt, extremt underhållande, extremt spännande och extremt välgjort. ENORM värld, häftiga miljöer, genomtänkta professions och bra classes...! Tidernas bästa MMORPG, tveklöst.
Årets spel: WoW. Andra plats; Half Life 2. 3dje GTA: SanAndreas-
NFSU 2 är kasst... för bra bilspel är det FlatOut som gäller! (www.flatoutgame.com)
Tycker endå WoW är rätt väl optimerat... kör 1600X1200 med all grafik på max utom kantutjämning och drawdistance (FSAA & ANSIO = 0 drawdistance = 50%). Har en p4 2,4, 512ddr, gf4 ti4600 och det funkar "ok"... cirka 30FPS. (Du kan kolla FPS i WoW genom att trycka ctrl + r).
Halflife 2 funkar även det ok.. väloptimerat som satan.
dbl vilken WoW server spelar du på? Vad kör du för race/class/professions? level?
Test24 Eastern time är utsedd till "svensk" server av worldofwarcraft.se .. dvs; det är flest svenskar där. |
|
|
| ScuL |
är WoW officiel släppt?
kan inte hitta det i butikerna här |
|
|
| Hauken |
| Nej men open US BETA är igång... signups är dock stängda nu. |
|
|
| n0bben- |
| quote: | Originally posted by Hauken
Årets spel: WoW. Andra plats; Half Life 2. 3dje GTA: SanAndreas-
|
lustigt, WoW är bara beta som du säger och half-life 2 är väl dagsfärskt vad jag förstår.. men de är årets två bästa spel enligt dig.. snabbt omdöme heh |
|
|
| Hauken |
| quote: | Originally posted by n0bben-
lustigt, WoW är bara beta som du säger och half-life 2 är väl dagsfärskt vad jag förstår.. men de är årets två bästa spel enligt dig.. snabbt omdöme heh |
Jag har spelat WoW sedan första US BETA vågen kom igång, dvs, innan open. HL2 har jag väl visserligen bara spelat en 10 timmar något men det är tillräckligt för att säga att det inte slår WoW imho. Men observera då att jag INTE räknar in alla trevliga moddar mm som source motorn kan föra med sig, utan enbart spelet i sig. Source motorn är verkligen bra och extremt väl optimerad... dock lämnas lite att önska vad som gäller kompabilitet, men den är helt ny så spela roll.. det kommer ;)
Vad gäller CS:S finns mkt att önska... jag har aldrig gillat counter-strike men är det något som var bra med det så var det "siktandet" som krävdes och den svårighetsgrad det medförde.. i CS:S har kulorna väldigt hög skottspridning på avstånd och sprayya är alldeles för effektivt. Vapen som automatic sniper och PARA är spiken i kistan för mig. Men dåligt är det definitvit inte för den skull...
WoW är BETA och är redan ett mycket bra spel och det kan ju bara bli bättre eftersom det ännu inte är fulländat? (Dock släpps det den 26te så det kan man väl säga att det är i princip...gäller USA.). Så "bara" BETA är väl lite klent att säga.. det är så gott som färdigt.
Säg något spel som slår dom på min lista!? ;) Max payne 2 ska vara med i topp 5, vart har jag dock svårt att bestämma mig för...
Det är itne mycket kvar av året nu och det krävs ett mindre mirakel för att något ska komma i närheten av dessa spel. Iaf det hade funnits en värdig utmanare hade man hört om det för länge sen. EQ2 säger vissa men jämte WoW bleknar det en aning. |
|
|
| n0bben- |
oj .. nu gav jag mig in på djupt vatten =)
fattade ungefär hälften där... är inte direkt nån gamer, tyckte bara det verkade vara väl snabbt att utse ett spel till årets näst bästa efter så kort tid ;> men vad vet jag |
|
|
|
|