return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Games! (pg. 2)
View this Thread in Original format
Proximus
Steve fixa call of duty, det finns *host*(il)legala*host* metoder att spela den på nätet med... :disbelief
JayBee
quote:
Originally posted by Proximus
jag palla ;)

Jag tänker inte på Westwood och bara på C&C serien, Tiberian Sun var helt värdelöst och det var spiken i kistan för de. Efter det så slutade de tillverka spel, och EA Pacific tog vid. Red Alert 2 och Generals är deras produkter och jag ogillar de starkt, det är föööööör jävla trögt!!! Och äckligt obalanserad.

Starcraft tycker jag inte om, tycker också det är obalanserat som svin och alldeles för många koreaner som spelar :p

Warcraft 3 är suveränt, men jag gillar inte idén med heroes och experience, för många springer runt och dödar alla småmonster som finns på banan och så kör man en krig och deras hero har 10 i level och din typ 2.... gillar inte sånt skit. Det är mycket kvar för att nå ett riktigt bra strategispel online, i samma stil som warcraft 2 och c&c, det var riktiga grejer det :)

id software är bäst på att göra motorer ja, men inte spel. haha det där är så sant. Man får inte glömma det de gjorde förut, sen var det ju tre genier i företaget då, John Carmack, John Romero och American McGee, nu är det väl bara Carmack kvar om jag inte har helt fel?

Tillbaka till Westwood, de gjorde ett av de bästa spelen någonsin, Blade Runner. De som har spelat den vet vad jag snackar om, till och med kompisar som hatar spela älskar det spelet. Helt underbart bra är vad det är.

ok jag visste inte att EA pacific tagit över westwood :P men altså starcraft var ju inte obalanserat! jag tycker det var ruggigt bra balanserat med tanke på att de gjorde lagen så olika, tänk dig själv vad jobbigt det måste vara att göra blans i ett spel där lagen är så olika som i starcraft. fanns jag håller verkligen med om koreanerna.. fan hajar inte varför alla koreaner är sålda för just starcraft :)

jo ID har en egen stil ioförsig och det är typ den här monster och skit hehe :) men altså doom var ju så jävla kul att lira coop på :) kan typ alla banor utantill och skit kul att lira dm oxo men coop var bäst. sen quake hadde sånn skön stil med med-evil typ men endå monster och så sen var ju motorn vara underbar på den tiden, älskade lira både coop med mods med poolarna och även CTF på internet haha så fiffigt med typ nycklar som flaggor och sånt ifall man inte hadde patchen.. men sen när Q2 kom så var det helt sjukt dåligt coop, singel och rocket launcher var ju mardröm för alla och så.. nä det var inge vidare. enda kul med Q2 var modden som HL's natural selection baserade sig på "GLOOM" skit kul mod till Q2 :D
TrancE_GyLLe
jag har kass dator... men spelar Warcraft 2 online....

sen tyckte jag om Quake 1,2,3 åxå mest 1 å 3...

duke nukem 3d var åxå ett favvo när det kom.. men det var ju evighetr sen.. :)
JayBee
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Oj va ni spelnördar skriver på nu... lugn i stormen så man hinner med innan det står med än jag orkar läsa ;)

Jag började lira Halo igår... är ingen spelgalning men ibland installerar jag nåt som verkar lagom kul å inte allt för invecklat, har inte tid att sätta mig in med allehanda taktiker och strategi.

GTA3 har jag också lirat, lagom basic där man får spela ut sina agressioner...

Skulle va kul att köra nåt online, har inte gjort det nåt vidare mycke... typ nåt enkelt... har kört bilspelet "Re-Volt" ett par gånger över nätet med vänner å de e väl de enda jag spöar alla på :)
hehe låter som du börjar bli för gammal steve :haha: :stongue: :tongue3

men online är nog det allra skönast med spelande.. fan vissa minnen från online spel kommer sitta med mig för resten utav mitt liv, sköna minnen som alldrig går bort :) faktist det låter lite töntigt men ibland kan spelande verkligen ge feting med nöje och specielt online. sen faktist så har en sak fastnat i mitt huvud oxo från nintendo 64, det var zelda den först som kom på 64.. det var typ nått magiskt över det hela, melodierna och miljöerna och alla platser och allt, jag blir nästan gråt färdig fast jag vill inte spela det igen för nu är mitt spel-grafiska sinne så bortskämt att om jag spelar det igen så kommer jag bli besviken iomed att det är så gammalt :(
JayBee
quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
jag har kass dator... men spelar Warcraft 2 online....

sen tyckte jag om Quake 1,2,3 åxå mest 1 å 3...

duke nukem 3d var åxå ett favvo när det kom.. men det var ju evighetr sen.. :)

duke är grymt! FETING ORGINELT! jag gillar sånt och ett annat orginelt spel som oxo utvecklades på samma motor var ju "blood" haha skitkul spel det me! tyvär var blood 2 skit skummt och hadde inte alls samma stil :(
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by JayBee
hehe låter som du börjar bli för gammal steve :haha: :stongue: :tongue3

Så är det nog men det har inget att göra med att jag inte orkar läsa spelnördspråk ;) he he det har jag aldrig :toothless

Nån får sätta upp en fuskfri server å så samlar vi ihop många SWETAs till nån kväll då många kan så kör vi nåt som alla e lika kassa på... kan va kul...
dbl
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Så är det nog men det har inget att göra med att jag inte orkar läsa spelnördspråk ;) he he det har jag aldrig :toothless

Nån får sätta upp en fuskfri server å så samlar vi ihop massa SWETAs till nån kväll då många kan så kör vi nåt som alla e lika kassa på... kan va kul...

skulle va hel kul, men vi måste ju hitta nått spel då som typ alla har.. eller kan fixa
Proximus
jag kan fixa call of duty till er alla :)

måste fxpa till steves server då. och måste få hans ftp information.
Endre

Max Payne 1 & 2 bästa just nu och kommande Matrix Online ska bli kul att se.
Vizay
ni som har råd, ork å tid borde testa er på onlinespelen Dark Age of Camelot eller Anarchy Online :)

det första e lite mer medeltid å det andra e framtid typ :)

nackdelen med dessa är att man får betala en månatlig kostnad och att dom bara går att spela online men man skulle kunna säga aatt det är fördelar också :)

Pjox
Jag vill ha ett jobb = pengar = ny dator = milla kan spela Warcraft 3 hemma och inte bara hos Vizay :)

Finns det nån som kan tipsa om nått litet spel jag kan spela utan att behöva nå jätte bra dator? Eller nått spel som man inte behöver köpa för att kunna spela :p
SWE_TRANCE
Vore kul å spela nån kväll!
Fast jag röstar ner strategispel som tar flera timmar att lira. Det går bra på LAN men inte online när man ska samlas å lira lite "slappt".
Svårt att få folk att stanna kvar då, droppar en så förstörs ju spelet lite.

Tackar vet jag ACTION:D
First person, bilspel.
Bilspel är nog roligare om man är ett gäng, man kan få hyffsade skrattattacker när nån kommer i 350km/h och blåser förbi dig rätt in i ett träd:crazy: :crazy: :toothless
Låter väl lite mesigt när jag berättar, men satan så kul det é.
Need för Speed - Hot Persuite 2 (har NSF - underground racing kommit till PC?), Quake 3, CS/DoD, MoHAA, BF1942 är nåra spel som alltid fungerar :)
Får väl se sen när Counter Strike - Condition Zero släpps, hur poppis det blir
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Privacy Statement