|
Games! (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Vore kul å spela nån kväll!
Fast jag röstar ner strategispel som tar flera timmar att lira. Det går bra på LAN men inte online när man ska samlas å lira lite "slappt".
Svårt att få folk att stanna kvar då, droppar en så förstörs ju spelet lite.
Tackar vet jag ACTION:D
First person, bilspel.
Bilspel är nog roligare om man är ett gäng, man kan få hyffsade skrattattacker när nån kommer i 350km/h och blåser förbi dig rätt in i ett träd:crazy: :crazy: :toothless
Låter väl lite mesigt när jag berättar, men satan så kul det é.
Need för Speed - Hot Persuite 2 (har NSF - underground racing kommit till PC?), Quake 3, CS/DoD, MoHAA, BF1942 är nåra spel som alltid fungerar :)
Får väl se sen när Counter Strike - Condition Zero släpps, hur poppis det blir |
exakt... strategi spel har jag ju ingen större lust att spela.
mycket ballar att köra typ FPS spel eller bilspel.. har aldrig kört bilspel mot nån... spelar knappt det ändå.. så det hade varit lite ball.. om nån kan fixa nått :)
har för mig det va CS - CZ som tydligen e helt värdelöst typ.
inte 100 på att det va det dock |
|
|
| MojjMojj |
| Ja vad kan man säga, verkar ha missat början på ett riktigt skönt topic :) Själv börja jag spela med DooM, sedan kom RedAlert.. har ALLA redalert man kan ha,,, hade det till och med till PS *hehe* och jag gilla verkligen redalerts story-line :) sedan var det Unreal, som rockar fett med para :P :toothless Har aldrig fastnat för CS och vill inte det heller, för många som spelar och alla tar det för seriöst *hehe* Spelar ist alla "nya"spela jag får tag på :) satt och pressa SC/BW ganska länge, men har typ lagt av med det nu... Spelade just klart HALO igår, börja med det igår, som Steve.. ska hålla ögonen öppna för HALO2, får väll ladda ner ngt annat spel nu.. ajja, ska spela lite MaxPayne2 nu, kanske lite HitMan2.. PUZZ!! |
|
|
| ShyTrance |
Max Payne 2 e asbra :)
o jag e sugen på PES 3 o NFS underground :D
för fifa (pc-versionen) gjorde mig besviken. dom bryr sig mindre o mindre om pc versionerna o satsar mer på konsolerna.. |
|
|
| ScuL |
| quote: | | CS har tyvärr fått för många små ungar som spelar |
ah precis.. jag slutade med CS fÖr att det blev liten tråkig när man blev skjutit genom huvudet (headshot) genom en cheater lr en små trettonåring med små fingrar och otroligt reaktion :)
tidigare spelade jag quake 2 och quake 3 för mesten. har också varit i några clans (q2/q3/cs). q2 gick bättre än q3 för övrigt.
förresten gillar jag bilspel.. GTA, NFS, CMR (Collin McRae), F1 (både EA och GP3/GP4), NASCAR Racing (har kört i en Benelux online cup med detta).
och det är inget fel med shoot 'em ups ibland.. Soldier of Fortune (1/2), BF1942, CoD (call of duty), osv.
| quote: | Originally posted by dbl
exakt... strategi spel har jag ju ingen större lust att spela.
mycket ballar att köra typ FPS spel eller bilspel.. har aldrig kört bilspel mot nån... spelar knappt det ändå.. så det hade varit lite ball.. om nån kan fixa nått :)
|
ah precis... jag spelar strategispel bara mot min brorsan i bland över LANet när vi har det tråkigt hehe :D annars är det bara bilspel och shoot 'em ups som regerar :D |
|
|
| St_Andrew |
fan va grymmt det vore med lite sweta "lan"! :D suger på spel men det e kul o spela online =)
För övrigt spelar jag som sagt nästan aldrig, spelar jag så e det americas army ibland och lite cs ibland eller nått strategispel...
bästa spelet genom tiderna: transport tycoon! :p |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by JayBee
men sen när Q2 kom så var det helt sjukt dåligt coop, singel och rocket launcher var ju mardröm för alla och så.. nä det var inge vidare. enda kul med Q2 var modden som HL's natural selection baserade sig på "GLOOM" skit kul mod till Q2 :D
|
ID's spel var ju aldrig direkt gjorda för singelplayer spel utan snarare som demonstrationer för vad 3d-motorerna klarade av att göra...
Q2 är förövrigt lätt det bästa onlineliret nånsin... Threewave CTF är så oändligt kul... Har spelat det hur mycket som helst, både public o klanlir.. grymt... spenderade även hela gymnasiet med att lira CS, har dock tröttnat på det nu. Klanen blev nerlagd när flickvänner började dyka upp lite här och var, och public CS e skadat tråkigt...
det jag lirat senast e Max Payne 2 och CC:Generals Zero Hour... MP2 e fan grymt kul och riktigt snyggt, dock alldeles för kort. Tyckte ettan var kort, men tvåan e ju ännu kortare... Dock grymt skön noirkänsla i spelen.
CC:Generals Zero Hour e rätt skönt tycker jag, de nya enheterna tillför mycket... Bättre balans nu känns det som.
annat spel man kan rekommendera e ju Neverwinter Nights. Riktigt kul spel som tar lång tid att klara om man gör allting... ska ge mig på expansionsettet nu i dagarna... Hoppas det e lika bra :) |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Smekbar
ID's spel var ju aldrig direkt gjorda för singelplayer spel utan snarare som demonstrationer för vad 3d-motorerna klarade av att göra...
Q2 är förövrigt lätt det bästa onlineliret nånsin... Threewave CTF är så oändligt kul... Har spelat det hur mycket som helst, både public o klanlir.. grymt... spenderade även hela gymnasiet med att lira CS, har dock tröttnat på det nu. Klanen blev nerlagd när flickvänner började dyka upp lite här och var, och public CS e skadat tråkigt...
det jag lirat senast e Max Payne 2 och CC:Generals Zero Hour... MP2 e fan grymt kul och riktigt snyggt, dock alldeles för kort. Tyckte ettan var kort, men tvåan e ju ännu kortare... Dock grymt skön noirkänsla i spelen.
CC:Generals Zero Hour e rätt skönt tycker jag, de nya enheterna tillför mycket... Bättre balans nu känns det som.
annat spel man kan rekommendera e ju Neverwinter Nights. Riktigt kul spel som tar lång tid att klara om man gör allting... ska ge mig på expansionsettet nu i dagarna... Hoppas det e lika bra :) |
hehe jo jag vet max payne 2 är ruggigt kort, jag klarade det på första dagen, altså tog mig bara en dag att klara det :eek: sen testade jag att leka lite med deadman walking, när det kommer oändligt med fiender men det blev tråkigt väldigt snabbt så då letade jag upp koder och spelade mina favoritbanor med obegränsad ammo och lekte lite sen dess har jag inte spelat det :D |
|
|
| [nils] |
pinsamt vad bra max payne är!:eyes: blir ju sjuk bara på ljudeffekterna! :eyes:
annars så vietcong, någon? :cool: |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by [nils]
pinsamt vad bra max payne är!:eyes: blir ju sjuk bara på ljudeffekterna! :eyes:
annars så vietcong, någon? :cool: | jo vietcong lirade jag i typ en vecka. det är ju coolt men brist på fantasi i level design :( och funktionalitet i coop :)
coop är fan det roligaste spelsättet :D (i alla spel altså) |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
sport sport sport det är min grej |
Vi surfar på samma våglängd du och jag. NHL, FIFA och Tiger Woods är det enda jag över huvudtaget kan få för mig att sätta mig och spela.
FIFA 2004 till PC suger däremot elefantballe om man inte har någon handkontroll. Och jag har FORTFARANDE inte hittat inställningarna till var man ändrar kontrollerna till tangentbordet (jag hatar handkontroller)...har EA missat detta helt eller?
Det var tider då man endast hade A, S och D samt pilarna att hålla reda på. Nu är det lite värre . :) Kanske dags att införskaffa en handkontroll snart... |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
Vi surfar på samma våglängd du och jag. NHL, FIFA och Tiger Woods är det enda jag över huvudtaget kan få för mig att sätta mig och spela.
FIFA 2004 till PC suger däremot elefantballe om man inte har någon handkontroll. Och jag har FORTFARANDE inte hittat inställningarna till var man ändrar kontrollerna till tangentbordet (jag hatar handkontroller)...har EA missat detta helt eller?
Det var tider då man endast hade A, S och D samt pilarna att hålla reda på. Nu är det lite värre . :) Kanske dags att införskaffa en handkontroll snart... |
jag fifa 04 suger till pc.. d sämsta e väl att man inte kan ändra grafikinställningarna, bara upplösningen och om d ska va 16 lr 32 bitar...
jag har inte kunnat testa nhl 04 än.. men d kommer. |
|
|
| Kongo_kim |
ähh skit i FIFA det är piss.
PES äger totalt.
värsta pinsamma förlusten igår. Jag (Chelsea ledde 2-1 mot Lazio och 90 minuten kvitterar dom. ok tänkte jag 2-2 hyfsat borta. sedan typ 94:e kanske dom får frispark från halva plan, inlägg kommer Cudicini missar bollen dom får öppet mål och gör 3-2
:whip: :whip: :whip: :mad: :mad:
sånt som händer :o |
|
|
|
|