return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Games! (pg. 21)
View this Thread in Original format
Hauken
quote:
Originally posted by dbl
och vart i det jag skrev kom det upp att doom3 är bra???? ;)
hehe.. sa bara att det va äckligt...
har inget att spela på min nya burk bara så tyckte doom3 demot skulle passa bra.. finns ju fan inget HL2 demo jueeee :(

men får la se om det kommer in på burken imorgon om man åker in till stan en sväng kanske.. hahahaha :p
HL2 alltså.. inte doom3.. knappast

Och vart i det jag skrev sa jag att du tyckte doom3 är bra???? ;)

Nej men prova HL2 istället du.. DET är snäppet äckligare :) Men visst håller Doom3 ett tag det med ;)

"We dont go to there no more..."

ScuL eftersom HL2 emulerar Steam motorn och överhuvudtaget inte behöver ditt Steam konto har jag svårt att se hur det är möjligt.

Med CSS var det att skapa ett helt nytt konto som gällde, motorn emulerades även där.

Läste dock det Valve skrev om det där.. skitsnack imho :) Men det är väl möjligt iaf man använder sitt vanliga steamkonto och någon skum relese som inte emulerar motorn.. antar jag :S

Hur långt har ni kommit på HL2 nudå?! Svårighetsgrad?
keddo
quote:
Originally posted by Hauken

Hur långt har ni kommit på HL2 nudå?! Svårighetsgrad?

klarade liret på normal på typ 2 dagar ... fett kort lir.
ScuL
Jag förstår inte riktigt hur det fungerar. Jag spelar inga spel av Vavle nämligen. Men det verkade seriöst. De har redan bannat 20.000 personer inom USA.
dbl
quote:
Originally posted by keddo
klarade liret på normal på typ 2 dagar ... fett kort lir.

woohoooooo.. köpte det idag :)

inte spelat klart det ännu såklart, men tycker bara det e bra nästan att det verkar kort för jag tröttnar så jäkla snabbt på att spela singel player... spelar typ bara över nätet..

så e ganska lugnt för min del :)

hmm.. funderar på om man skulle testa på att spela lite online... inte gjort det ännu :p
Hauken
quote:
Originally posted by ScuL
Jag förstår inte riktigt hur det fungerar. Jag spelar inga spel av Vavle nämligen. Men det verkade seriöst. De har redan bannat 20.000 personer inom USA.

Dom som blivit bannade har i första hand använt falska kreditkort. Men även dom som skrivit in sina nycklar fel flera gånger.

Sedan finns det några enstaka "ful-releaser" ute av HL2, de som använder vanliga Steam. Dom riktiga releaserna emulerar steammotorn och behöver inte ens något konto alternativt säger åt dig att skapa ett nytt.

Många som faktiskt köpt HL2 har blivit av med sina spel av diverse konstiga anledningar, t ex att dom haft versionerna som läckt innan release installerade. Och hur man kan banna sina kunder trots att dom har köpt spelet till fort dom kunnat har jag svårt att förstå... valve kommer få mycket mycket badwill för detta.
ScuL
läste nyss att väldig många gamers får 'motionsickness' av att spela Halflife2. Det är en sjukdom som blir försorsakat av bilder som gör hjärnan tänka att kroppen rörar sig medan det sitter stil.
Undersökare säger att HL2 är 'för realistiskt'
SWE_TRANCE
Satan så syr jag är nu :mad:
HL2 laggar ju pung på min burk :whip:
Sitter på et GForce 4 Titanium, trodde det skulle räcka då det klarar de flesta andra nya spel...men icke!
Så nu sitter man 350:- fattigare och ett nytt graffekort på inköpslistan.
GyLLe
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Satan så syr jag är nu :mad:
HL2 laggar ju pung på min burk :whip:
Sitter på et GForce 4 Titanium, trodde det skulle räcka då det klarar de flesta andra nya spel...men icke!
Så nu sitter man 350:- fattigare och ett nytt graffekort på inköpslistan.

är det grafik kortet som det hänger på mest?? vad har du för hastighet på prosessorn, ram minne å liknande.. eller de kanske inte spelar så stor roll??? jag har nämligen en p4 1.7 , 512mb, Gf4500Ti (tror jag det heter).. kommer HL2 inte att flyta på min burk???
Hauken
quote:
Originally posted by GyLLe
är det grafik kortet som det hänger på mest?? vad har du för hastighet på prosessorn, ram minne å liknande.. eller de kanske inte spelar så stor roll??? jag har nämligen en p4 1.7 , 512mb, Gf4500Ti (tror jag det heter).. kommer HL2 inte att flyta på min burk???

Din processor är aningen slö och så vitt jag vet finns det inget 500ti..

TI korten i GF4 serien heter 4200 (lägsta), 4400, 4600, 4800SE och 4800.

Dom två sista är samma som 4400 (4800SE) och 4600 (4800) fast med 8X agp. Ingen igentlig prestanda skillnad.

Sen finns det MX korten också, MX440.

Du kommer kunna spela men räkna inte med något "flyt" iaf du ska ha någon kvalitet just... ladda hem och testa :)

Jag har på gränsen till acceptabel FPS i 1024X768 max detail 0X FSAA 0X ANSIO med detta system; p4 2,4 , 512ddr pc2100, gf4 ti4600.

Och ja, Grafikortet är det mest avgörande för spelprestanda ;)
GyLLe
quote:
Din processor är aningen slö och så vitt jag vet finns det inget 500ti..

TI korten i GF4 serien heter 4200 (lägsta), 4400, 4600, 4800SE och 4800.

Dom två sista är samma som 4400 (4800SE) och 4600 (4800) fast med 8X agp. Ingen igentlig prestanda skillnad.

Du kommer kunna spela men räkna inte med något "flyt" iaf du ska ha någon kvalitet just... ladda hem och testa :)

Jag har på gränsen till acceptabel FPS i 1024X768 max detail 0X FSAA 0X ANSIO med detta system; p4 2,4 , 512ddr pc2100, gf4 ti4600.

Och ja, Grafikortet är det mest avgörande för spelprestanda ;)

grejen är att jag inte har den datorn nu utan kommer få den snart :)
kan vara ett 4600..

angående ladda hem så sitter jag med 56k modem så de kan jag glömma.

ska dra hem de hos en polare å testa sen när jag fått den nya datorn. vilken demo version ska man ha då. var ju lite snack om de innan här i tråden???

Edit: Har du alla grafikkorts siffrorna i huvet???

ScuL
quote:
Originally posted by GyLLe
Edit: Har du alla grafikkorts siffrorna i huvet???

klart.. det är inte så svårt.
jag kan nämna typ alla från Gf1 till Gf6 om jag vill
cviper
quote:

Om jag minns rätt, så saknar MX korten stöd för pixelprograms, vilket gör dessa mer eller mindre värdelösa (eller som nån på opengl.org sa, överklockade GF2:or).

quote:
Originally posted by ScuL
klart.. det är inte så svårt.
jag kan nämna typ alla från Gf1 till Gf6 om jag vill

Meh, det är ju typ bara ta ett valfritt jämt nummer och lägga två nollor efter :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Privacy Statement