return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Games! (pg. 22)
View this Thread in Original format
Hauken
quote:
Originally posted by cviper
Om jag minns rätt, så saknar MX korten stöd för pixelprograms, vilket gör dessa mer eller mindre värdelösa (eller som nån på opengl.org sa, överklockade GF2:or).

Meh, det är ju typ bara ta ett valfritt jämt nummer och lägga två nollor efter :D

MX är deras low-end serie och håller ingen nämnvärd prestanda, nej. Men alla har inte behov av sådanna kort. TV-out t ex är exakt samma som på de dyrare korten. Duger till film mm mm.. Folk som spelar köper inte ur MX serien direkt (Inte TI eller FX heller för den delen då dom är ganska ut daterade nu..).

Det finns ganska många valfria jämna nummer ;) FX5950 t ex, två nollor? :D

Det finns inte särskilt mycket kort på marknaden så att kunna dom i huvet är ingen större bedrift...
SteveTranz4ever
Nån som har NFS Underground 2 ? Jag vill köra mot nån men jag vet inte om de går att köra fler om man har crackad version, annars e de väl bara att skriva in ip på sin motståndare typ... jag e noob (som de så fint heter på datanördsspråk) vad gäller nätverk å skit...
ScuL
n00b skriver man ju med 0 istället för o :)
jofawe
steve:
jag har NFS UG2 ... och det funkar inte när man har crackat å köra över nätet.

Däremot upptäckte jag att PvD är med i Soundtracket ;)
Kongo_kim
Nån som lirat WWE Raw vs Smackdown??

Jag älskar wrestling och undrar om det är bra.
Laszlo
Läs här nu, små barn:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=351612
;)
Endre
quote:
Originally posted by Laszlo
Läs här nu, små barn:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=351612
;)

Hmm,.. det har med självdisciplin att göra. Spel-junkies finns överallt, vissa är svagare än andra när det gäller att sluta. Jag spelar förbannat mycket själv, men jag har ändå en gräns, och jag kan sätta stop för mig själv. Fast, hur ofta erkänner riktiga missbrukare att dom är missbrukare? Den här damen som förälder måste ta mer ansvar för sitt barn och bli hårdare, sätta gränser. Man kan inte låta ett barn göra vad dem vill. Visst, det går ut över skolan, men som grabben säger, han har svårt för matte ändå. Vissa tycker det är roligt att spela, vissa tycker plugg är skoj, andra tycker festa är roande. Så jag håller inte med henne helt men hon har rätt till en viss del, det är ett problem men inte lika stort som spel med pengar inblandat.
Vizay
visst är det ett problem att vissa barn spelar för mycket men jag tycker det är otroligt larvigt att blåsa upp det till de dimensionerna som man försöker göra i den här artikeln (känns som det är en typisk "nu ska vi sätta igång en våga vägra era barn spel"-kampanj typ :p)

man måste inse att det finns beroende överallt.
Det finns sexberoende, rökberoende, alkoholberoende, spelberoende, datorspelsberoende, matberoende, drogberoende, tvberoende, träningsberoende (a.k.a. träningsnarkomani), porrberoende osv osv osv. (kan hålla på i evighet känns det som)

man får helt enkelt se till att bekämpa det som man bekämpar alla andra beroenden. I detta fallet känns det nästan ännu enklare eftersom föräldrarna faktiskt kan säga åt sina barn vad dom får och inte får göra. Det måste ju ändå vara långt mycket enklare att begränsa tiden framför datorn än att hindra sin unge från att få tag på sprit eller cigaretter. Det är helt enkelt föräldrarnas ansvar att se till sitt barns bästa.
Laszlo
Självklart har ni rätt mina vänner. Jag ville bara jävlas med er lite grand :) Har ett polare som sitter med WoW praktisk taget under all sin ledia tid, även om de flesta av de klarar av att hålla det på en sådan nivå så att studierna inte blir lidande...i alla fall allt för mycket :p
Endre
quote:
Originally posted by Laszlo
Självklart har ni rätt mina vänner. Jag ville bara jävlas med er lite grand :) Har ett polare som sitter med WoW praktisk taget under all sin ledia tid, även om de flesta av de klarar av att hålla det på en sådan nivå så att studierna inte blir lidande...i alla fall allt för mycket :p

Jag kan förstå honom när det gäller WoW eftersom man måste betala en summa pengar varje månad. Tacka vet jag "Guild Wars" som är precis samma stuk fast gratis, ända kostnaden är själva spelet. Det är ju ett gäng från WoW som gjort spelet, eller gör, släpps i februari eller nåt.

Vizay
wow är fan något utöver det vanliga, sjukt addictive har dom lyckats få det :nervous:
Pjox
Jag undrar vad som skulle hända om man läste så mycket som vissa spelar TV/Dator spel. Om man då också skulle börja må dåligt.

Det är läskigt hur man kan fastna i ett spel och inte ha nån aning om hur tiden bara går.
Det är också lite läskigt när man ser nån annan tokfastna sådär.
Men jag tycker det är lite väl mycket tjat om spelandet. Är det så svårt att bara plocka bort Tv spelet från nån som går i t.ex. 6an 7an?
I värsta fall, sälj spelet, ungen blir förbannad men om man tycker det går så mycket till överstyr att barnet behöver gå om klasser så måste väl fan förlädrarna setill så att det spelar mindre?

Sen så kan det ju vara svårt för en förälder att veta hur mycket ett barn spelar eftersom många sitter och spelar spel mycket sent...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Privacy Statement