|
DJ Elof "in the mix" @TopRadio - every Monday from 20h - 22h (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
Hmm, ik hoop ten zeerste van niet eigenlijk. Deze remix heeft nu de 'nieuwe' rauwere Tiesto-sound, mijlenver weg van de 'Magikal' sound van Huinink en Lammers, die in feite wel alle Magik Muzik remixes en Magikal remakes hebben geproduced...
Maja, ik ben weer aan het zagen, nobody cares anyway...:toothless |
|
|
| dj Elof |
Ik vind Tiesto z'n eerste sound nog altijd steengoed, maar ondertussen wel wat gedateerd (wat logisch is uiteraard). Kan ook zijn dat ik een overload van z'n geluid gekregen heb door de nummers elke week te horen/te draaien.
Die rauwere klanken vind ik persoonlijk super. Traffic, Love comes again, Adagio, my cup of tea. Of zoals ik zei op de radio "the sound of the future".
Maar langs de andere kant een nummer van Yamakasi - In my mind. Pure trance, gemaakt door Airwave & Vankrieken (hoop dat ik de naam correct schrijf). Ik kreeg de promo enkele weken terug van Banshee binnen... viel bijna van mijn stoel. Wat een muziek gewoon. Toch kan ik het niet draaien in discotheken :sadgreen:
Op de Zillion Reunion party 'durfde' ik het aan om Airwave - Ladyblue (1992 flight version) te draaien om 2u. Heel gemengde reacties op gekregen. Nochtans, die soort van muziek 5 jaar geleden en het dak ging eraf in de meeste clubs (zeker Zillion).
But no worries... nog 3 jaar en we keren terug naar de roots. Alles gebeurt in cyclussen. :D |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Maar langs de andere kant een nummer van Yamakasi - In my mind. Pure trance, gemaakt door Airwave & Vankrieken (hoop dat ik de naam correct schrijf). Ik kreeg de promo enkele weken terug van Banshee binnen... viel bijna van mijn stoel. Wat een muziek gewoon. Toch kan ik het niet draaien in discotheken :sadgreen:
|
Vincent Kriek :)
En als zelfs Yamakasi al niet meer gedraaid kan worden in de vlaamse clubs, waar zijn we dan toch mee bezig...:sadgreen: |
|
|
| TOR |
In My Mind zou zeker succes kennen op de dansvloer, denk ik.
LadyBlue is meer zweven, maar In My Mind is harder en pittiger. waarom kun je die niet draaien? :conf: |
|
|
| pooley |
| met RnB en rotterdam terror gedoe |
|
|
| dj Elof |
3 nummers die men komt aanvragen - elke week:
- Tranceball - Calyptus
- Trancescape - Producelast
- dj Furax - Big Orgus (reeds meer dan 1 jaar uit!!!)
Of
Junk Project - Control
Ik ben al blij dat ik Jordan & Baker - Explode of dj Shog - Live 4 music (zelfs Another World) kan draaien. En ... na maaaaaanden nu eindelijk Joop - Sonzus.
Het publiek wil vooral herkenbaar en nummers die je op radio/televisie hoort. Soms komt men zelfs nog Bennie Benassie - Satisfaction aanvragen....
En ik weet wel dat jullie zeggen: draai toch gewoon wat je zelf wilt. Maar dan mag ik binnenkort stoppen in een paar discotheken. Een dj moet vooral voor z'n publiek draaien. Ik probeer er wel steeds enkele 'speciale' of 'nieuwe' dingen tussen te mengen, of ze nu willen of niet. |
|
|
| dj Elof |
Ik draai Adagio For Strings al 3 maanden en buiten Zillion is de respons in andere discotheken maar matig. Nochtans voorspel ik nu dat dit nummer op de Cityparade dé klapper wordt. In juli & augustus zal het doorbreken in de 'gewone' clubs (niet slecht bedoeld).
Ik hoor persoonlijk het liefst de Armin & Tiesto stijl. Nummers zoals Burned with desire of Satellite, lekkere trance die de crossover maakt. Vocals vind ik zalig... elke keer in Zillion: delerium - silence (dj Tiesto remix), het nummer verveelt nooit.
Maar ook Andain / Motorcycle en eigenlijk alles wat Gabriel & Dresden uitbrengt. Als je éénmaal Annie Lennox - Beautiful things (G&D remix) gehoord hebt, dan weet je wat ik bedoel. Pure klasse. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by dj Elof
But no worries... nog 3 jaar en we keren terug naar de roots. Alles gebeurt in cyclussen. :D |
Jammer dat belgië de internationale cyclus niet volgt. Als je de line-ups en thema avonden van op ibiza zit voor deze zomer wordt het dit jaar daar weer een echte trance zomer. Kzou er zo graag zijn... |
|
|
| Jasperovitsj |
Maar Elof, over welke clubs heb je het nu? Allé, ik geloof wat je vertelt, dat is het niet, maar de situatie zoals je ze beschrijft klinkt zoals de situatie bij ons in het jeugdhuis. Daar worden ook commerciële fuiven gegeven, en daar kan ik ook geen trance draaien, ik ben ook blij als ik - weeral - eens Universal nation, Out of grace of Control kan draaien. Voor de rest komen ze ook platte tuning beats crap vragen, of mee r&b...Welke 'clubs' durven zich dan club te noemen met zo'n aanbod? Das jeugdhuis/danscafé-stijl...
En ik snap het standpunt "je kan niet draaien wat je wilt" volledig hoor, das nu eenmaal de harde wet van de discotheken en het publiek. Maar wordt het dan misschien niet tijd om eens uit te zien naar een betere club waar je wel meer je ding kan doen? Ondertussen ben je in België toch al redelijk bekend, en ook al liggen residencies niet voor het oprapen, het kan toch wel lukken? |
|
|
| SilentEagle |
| Elof, het klinkt alsof ge langzaam maar zeker gek aant worden zijt van die nummers die ge telkens weer moet draaien. :p Goeie moed, en onthoud dat er nog altijd volk is dat iets nieuws weet te apprecieren. As ik uw tracklists bekijk lijkt het me dat ge vrij goed de gulden middenweg tussen vernieuwend en herkenbaar aant bewandelen zijt. :) |
|
|
| dj Elof |
Gek worden? Dat ben ik al :D
Nee serieus, ik betreur het gewoon dat mensen niet meer open staan voor nieuwe muziek. Ik hoor ook graag retro trance en zelfs een Push - Universal nation waarbij 2.500 mensen uit hun dak gaan maken voor mij een avond goed.
Gelukkig zijn er af en toe toch een paar nummers die het nog wel halen!
Grappig detail onlangs: dj Shog - Another world, dat is een nummer die ik in Sotto's draai. Het is vrij commercieel en sloeg enorm aan. Ik draai dit nummer al sinds de eerste keer in januari 2004. Nu pas komt dit officieel uit! Ik denk dat platenfirma's het spoor ook wat bijster zijn en niet veel meer kunnen/durven.
Anyway, voor ik totaal afwijk: ik ben blij dat ik op TopRadio mijn 'ding' mag doen en vrije keuze heb qua muziek! |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Gek worden? Dat ben ik al :D
Nee serieus, ik betreur het gewoon dat mensen niet meer open staan voor nieuwe muziek. Ik hoor ook graag retro trance en zelfs een Push - Universal nation waarbij 2.500 mensen uit hun dak gaan maken voor mij een avond goed.
Gelukkig zijn er af en toe toch een paar nummers die het nog wel halen!
Grappig detail onlangs: dj Shog - Another world, dat is een nummer die ik in Sotto's draai. Het is vrij commercieel en sloeg enorm aan. Ik draai dit nummer al sinds de eerste keer in januari 2004. Nu pas komt dit officieel uit! Ik denk dat platenfirma's het spoor ook wat bijster zijn en niet veel meer kunnen/durven.
Anyway, voor ik totaal afwijk: ik ben blij dat ik op TopRadio mijn 'ding' mag doen en vrije keuze heb qua muziek! |
wanneer draait ge in sotto's?
elke week? |
|
|
|
|