|
Vakantieplannen? (pg. 35)
|
View this Thread in Original format
| FUSyke |
Het hotel was ongeveer een 900 denk ik (all inclusive).
Mijn kosten in de clubs:
El Divino: 40 adk + 5 cola's aan 8 = 80
Carl Cox @ Space: 15 (20 <24u> 40; -5 met flyer) + 3 cola's aan 7 = 36
Pure Pacha: 50 vvk + 3 cola's aan 8 + Red Bull 14 = 88
Totaal: 204
Het geld dat je uitgeeft hangt veel van jezelf af. Wij dronken altijd in het hotel omdat het all inclusive was. We zijn een paar keer in een bar iets gaan drinken en dan was het 4,5 voor een cola in Cafι del Mar en 6,5 voor een Pina Colada in een loungebar. Zoals je ziet dronken we in de clubs meestal cola. Als je in de clubs sterke drank gaat drinken dan loopt het al vlug op tot 12 tot 15 per drankje. Je maakt het zo duur zoals jezelf wilt.
Als je jouw tickets in het hotel koopt dan is het 5 tot 10 goedkoper dan adk. Met flyers of bandjes krijg je ook steeds korting.
Je kan het goedkoop houden of je kan het geld laten rollen.
Je kan je budget perfect op voorhand bepalen: De prijs van je vlieger en hotel weet je al op voorhand. De prijzen van de clubs in vvk vind je op ibizaspotlight.com > zo kan je jouw budget ivm het uitgaan ook al ongeveer berekenen. |
|
|
| djcresto |
| 900 euro voor 2 personen? En hoeveel sterren? |
|
|
| FenixStyle |
Thanks voor de info. Die 900 euro zal wel voor 2 personen zijn zeker? :p
Nuja, indien ik ooit ga dan voorzie ik zowiezo op voorhand een groot budget voor tijdens de vakantie zelf gaan. Naar daar trekken met het gedacht ge de grootste kosten al gemaakt hebt eenmaal uw reis geboekt is, kan nogal eens pijnlijk uitvallen denk ik :) |
|
|
| FredNova |
euh, ik denk niet dat 900 voor 2 pers is hoor...
4-sterren |
|
|
| Jasperovitsj |
| 2 personen all-in voor 900 in het hoogseizoen lijkt me ook net iets te mooi om waar te zijn :p |
|
|
| Blue Sky 99 |
't is dus idd 900 pp hoor (ik zat immers in't zelfde hotel) maar hou er wel rekening mee dat we pal in het hoogseizoen gegaan zijn en dat het om een all-inclusive formule ging (die nochtans niet erg veel gebruikt werd in dit hotel maar waar je o zo veel geld mee kan besparen). Daarbuiten was ik voorzien op 350 euro maar dat budget heb ik lang niet opgesoepeerd. Wanneer je ietwat let op welke avonden echt de moeite zijn en welke club je gewoon maar eens gezien wil hebben kan je jezelf al wat geld besparen. Voor 't overige zeker altijd tickets in voorverkoop kopen, bespaart je een hoop geld. Als het echt niet anders gaat toch een flyer ergens meepakken zodat je toch nog een kleine korting krijgt ...
Qua clubs was het ongeveer zo bij mij:
- 1 keer Space met oa Liebing: 35 euro
- 1 keer Space (Gorgeous): 20 euro
- 1 keer Amnesia (Cocoon Freakshow): 46 euro
- 1 keer Amnesia (Armin Van Buuren): 30 euro
Voor't overige is er nog wat geld gegaan naar taxi's en bus maar in de discotheken zelf heb ik de drank bijna volledig gelaten voor wat het was.
Als ik zelf nog een keertje zou teruggaan zou ik zowiezo wel een minder drukke periode kiezen en dat bespaart natuurlijk zowiezo al een hoop geld qua hotel. |
|
|
| FUSyke |
| Ik heb nog even naar mijn rekening gekeken en het is 944 per persoon:) |
|
|
| djcresto |
| 944 vind ik toch wel erg veel. Daarvoor heb je in Turkije chique 5 sterren hotels. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Zehra en ik gaan (waarschijnlijk) begin september naar Turkije in een 4+ sterren hotel, all-in en dat voor nog geen 600 per persoon. Dus daarmee vergeleken is die 950 wel fameus veel. Om even te illustreren: voor dat geld kan je 10 of 14 dagen all-in naar Mexico of Cuba... |
|
|
| Push2005 |
Merci voor die info over de ibiza-prijzen :)
Zou zelf ook graag 'ns gaan. Misschien zit het er wel in voor 2008. |
|
|
| Blue Sky 99 |
| Bij mij was't wel iets minder (vreemd genoeg) geloof ik ... 't was bijna 900 rond ... Nuja, dat is idd niet goedkoop maar anderzijds is het wel een enorme belevenis. Een all-in in Turkije of zo'n ander "lig-gans-de-dag-aan-het-zwembad"-land zijn daar voor mij persoonlijk niet mee te vergelijken. Ik heb zo'n vakanties al gedaan, ιn ik zal er zeker nog zo doen, maar da's iets helemaal anders. Daar ga je om wat te ontspannen, te genieten van het mooie weer (en eventueel van je vriend/vriendin) maar qua uitgaansmogelijkheden is dat natuurlijk beneden alle peil. 's natuurlijk geen kritiek ofzo, ik wil alleen maar stellen dat Ibiza wel degelijk z'n geld waard is. En zoals al gezegd kan je dat een pak goedkoper maken door te kiezen voor een tijdstip buiten het absolute hoogseizoen. |
|
|
| FUSyke |
Ik vind ook dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken. Turkije is een goedkope reisbestemming.
En voor 950 naar Mexico of Cuba??? Mijn schoonouders zijn al een paar keren naar de Dominicaanse Republiek en Jamaica geweest; die betalen toch wel een stukje meer ze voor een weekje all in.
Ibiza is wat aan de duurdere kant maar het is het zeker waard! Dit moet ge zeker enen keer in uw leven meegemaakt hebben. En als ge der enen keer zijt geweest dan wilt ge gewoon terug gaan. Volgend jaar maak ik mijn huwelijksreis en dat zal wss naar Gran Canaria, Andalusiλ, ofzo worden. Ik speel wel met het idee om in juni of september een 3daagse naar Ibiza te doen. |
|
|
|
|