|
Vakantieplannen? (pg. 42)
|
View this Thread in Original format
| Freezel |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Nice. Heb zelf familie wonen in Surfers Paradise aan de Goldcoast, echt wel prachtige streek daar. Al is het natuurlijk gewoon toeristisch, het échte Australië heb ik nog niet bezocht. Maar de volgende keer dat ik ga, wil ik zeker eens een tocht door het binnenland doen. :) |
Haha ja, als ik de verhalen hoor van mijn vriendin is dat Goldcoast echt enorm toeristisch is geworden, teveel hotels etc.
Aanrader als je een auto hebt is zeker de Great Ocean Road bij Melbourne. Geweldig uitzicht over zee, leuke kleine plaatsjes etc. Ook een autotrip vanaf Perth helemaal naar het noorden naar Exmouth is zeker een aanrader. Wegen zijn wel lang en saai in het westen, maar de kleine plaatsjes die je tegenkomt zijn zeker de moeite waard. |
|
|
| jeronimo_jd |
coole foto's...into the wild, als ik die zie wil ik ook direct vertrekken naar daar. Hoe heb je dat egl aangepakt qua eten enzo? Komt ge daar genoeg hutten tegen voor eten? En welke route heb je gevolgd?
Zou wel wa informatie daarover willen hebben, want heb na komende maandag nog een goei maand vakantie, en zou nog wel een goedkoop reiske willen doen:) |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by jeronimo_jd
coole foto's...into the wild, als ik die zie wil ik ook direct vertrekken naar daar. Hoe heb je dat egl aangepakt qua eten enzo? Komt ge daar genoeg hutten tegen voor eten? En welke route heb je gevolgd?
Zou wel wa informatie daarover willen hebben, want heb na komende maandag nog een goei maand vakantie, en zou nog wel een goedkoop reiske willen doen:) |
into the wild idd, zalig =). We zijn uiteindelijk 5 dagen weggeweest, wat 1 dag vroeger dan gepland was (omdat m'n broer niet genoeg medicatie mee had, en we moesten dus zo snel mogelijk terug). De reis zelf was uiteraard zeer knap, maar ook een paar keer enorm zwaar afzien. Omdat we het gebied beiden niet goed kennen, was het moeilijk in te schatten wat we op 1 dag konden afstappen, en daarom dat we een 2tal keer 9 à 10 uur hebben moeten wandelen eer we aan onze bestemming kwamen (of gewoon vroeger, langs het pad, en waar mogelijk, de tent opzetten). Qua eten werd het naar het einde toe vrij lastig, omdat we gehoopt hadden ons in Goriz (bemande, druk bezochte hut waar je kan eten en wat kan kopen) te bevoorraden. Maar daar hadden ze enkel wat snacks & pasta, en geen brood ed. Voor 3 dagen hadden we genoeg eten bij: 's morgens muesli (in aparte zakjes voorverpakt); 's middags boterhammen met worst/chocolade (idem); 's avonds Spaghetteria van Knorr (best wel lekker en licht!), en voor de rest veel tussendoortjes (zeer veel chocolade, muesli bars, rozijntjes). In het begin weegden onze rugzakken enorm zwaar en was het afzien voor onze schouders & heupen, maar elke dag werd het minder & minder zwaar door het eten dat ge opeet.
Dus neen, in het deel waar wij rondtrokken was bevoorraden vrij problematisch, echte grote dorpen met winkels zijn we niet tegengekomen.
Onze route was grofweg (vooral de rood-witte GR-routes gevolgd): vanuit Bielsa westelijk gelopen richting het zuidelijke beginpunt van de vallei van Anisclo, die noordwaards afgelopen, uit de vallei geklommen tot in Goriz, vanuit daar via de flanken van den 3000'er afgedaald tot de vallei van Pineta, en dan (gelift) tot terug in Bielsa.
Ik heb de kaart nu niet bij me, als ge een gedetailleerdere route wilt, kan ik u die wel later geven. |
|
|
| jeronimo_jd |
Afzien is voor mij deels een reden waarom ik zo'n reis zou doen.
Weet je hoeveel je rugzak woog?
Ik heb een maand in mexico/cuba gezeten met een rugzak van 13 kilo en da was goed te doen. Ik heb hem wel nooit lang aan één stuk gedragen en had ook geen tent bij (mijne maat droeg een tent,die we overigens nooit gebruikt hebben:p maar de zijne woog 20 kg). En als je gaat camperen heb je wel nog een hoop prullekes nodig die ga anders niet meehebt (kook-, overlevingsgerief, eten)
Waar heb je die kaart gehaald? Stond daar ook de GR op aangeduid? Was het soms koud snachts?; of nooit echt hoog geslapen? |
|
|
| Progrez |
Ik moet deze maand nog naar Kreta, Dublin en Warschau. Dolletjes.
Ziever panche. |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Progrez
Ik moet deze maand nog naar Kreta, Dublin en Warschau. Dolletjes.
Ziever panche. |
De deze hier vertrekt volgende week vrijdag naar Kreta, kijk er al naar uit :cool:
Het woordje "moet" in uw zin doet me alvast wel vermoeden dat gij voor andere doeleinden gaat dan "chillen", "genieten", en "feesten".. ;) |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by jeronimo_jd
Afzien is voor mij deels een reden waarom ik zo'n reis zou doen.
Weet je hoeveel je rugzak woog?
Ik heb een maand in mexico/cuba gezeten met een rugzak van 13 kilo en da was goed te doen. Ik heb hem wel nooit lang aan één stuk gedragen en had ook geen tent bij (mijne maat droeg een tent,die we overigens nooit gebruikt hebben:p maar de zijne woog 20 kg). En als je gaat camperen heb je wel nog een hoop prullekes nodig die ga anders niet meehebt (kook-, overlevingsgerief, eten)
Waar heb je die kaart gehaald? Stond daar ook de GR op aangeduid? Was het soms koud snachts?; of nooit echt hoog geslapen? |
Die van mijn broer woog bij vertrek zo'n 18-19 kg (die van mij ook zoiets schat ik), wat eigenlijk wel te veel is om in de bergen mee te trekken.
De kaart die ik hier heb is van m'n vader, en da's er één van '96. (m'n broer had er een nieuwere gekocht, kzal 'ns achter de naam vragen) De volledige route dus:
Vanuit Bielsa de GR19-1 in westelijke richting, al meteen zwaar klimmen tot 2000m; deze loopt langs het dorpje Tella, niet erdoor, want net ervoor namen we de GR-15 verder in westelijke richting tot in Escuain; van daaruit verder dezelfde GR naar het zuiden volgen, die ter hoogte van Bestué westelijk loopt tot het 'startpunt' van de Vallei van Anisclo; vervolgens de vallei noordwaarts helemaal uitlopen tot in Fon Blanca (onbeschrijflijk mooi daar; foto 1, 2), waar ge prachtig uw tent kunt opzetten (foto, foto); vanuit daar een pittige maar prachtige klim (foto) richting de vallei van Ordesa en de befaamde Refugio de Góriz. De dag daarop gingen we normaal met 2 parijzenaars de Monté Perdido doen, maar wegens dat medicatieprobleem moesten we dus die dag reeds richting de vallei van Pineta trekken (GR zonder naam); die étappe was ongetwijfeld de lastigste maar ook knapste van heel onze reis; ge moet eerst langs de flanken en de top van nen 3000'er (hoog), wat op zich best te doen was, maar dan wordt het gevaarlijk klauteren via kettingen en door watervallen (zonder ketting, echt levensgevaarlijk daar :nervous: ); daarna volgt een zeer stijle & slopende (3-4 uur minstens) afdaling tot beneden in de vallei van Pineta. Aan de rivier overnacht en dan gelift tot in Bielsa.
Om de Pyreneeën een eerste keer te verkennen, vond ik dit best een goede route/ervaring, maar nogmaals; best zwaar met zo'n gewicht en moeilijk qua bevoorrading. Het is vooral lastig als ge per se in een lus wilt lopen, als uwen auto bijvoorbeeld ergens geparkeerd staat. Als ge tijd genoeg hebt (> 1 week) is zoiets natuurlijk minder problematisch, en kan je al verder uitwijken van de start- en aankomstplaats. Ik zou in ieder geval eerst veel mogelijke routes uitpluizen (er zijn websites genoeg over), en vooral zien dat ge tijdens uw reis nog genoeg alternatieven hebt om het te verlengen/verkorten. |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
De deze hier vertrekt volgende week vrijdag naar Kreta, kijk er al naar uit :cool:
Het woordje "moet" in uw zin doet me alvast wel vermoeden dat gij voor andere doeleinden gaat dan "chillen", "genieten", en "feesten".. ;) |
Waar in Kreta?
Kreta doe ik voor uit te rusten, Dublin voor te zuipen, en Warschau om den dikke nek uit te hangen in den Hilton  |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Progrez
Waar in Kreta?
Kreta doe ik voor uit te rusten, Dublin voor te zuipen, en Warschau om den dikke nek uit te hangen in den Hilton |
Appartement net buiten Heraklion. Maar hebben een auto ter beschikking, dus gaan ook wel eens andere kanten verkennen. Zowiezo eens 1-2 dagen feesten/chillen aan het bekende StarBeach in Chersonissos. (helaas draaien daar in de periode dat we daar zijn geen echte grote namen, enkel Sidney Samson en Chuckie) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Gladius
into the wild idd, zalig =). We zijn uiteindelijk 5 dagen weggeweest, wat 1 dag vroeger dan gepland was (omdat m'n broer niet genoeg medicatie mee had, en we moesten dus zo snel mogelijk terug). De reis zelf was uiteraard zeer knap, maar ook een paar keer enorm zwaar afzien. Omdat we het gebied beiden niet goed kennen, was het moeilijk in te schatten wat we op 1 dag konden afstappen, en daarom dat we een 2tal keer 9 à 10 uur hebben moeten wandelen eer we aan onze bestemming kwamen (of gewoon vroeger, langs het pad, en waar mogelijk, de tent opzetten). Qua eten werd het naar het einde toe vrij lastig, omdat we gehoopt hadden ons in Goriz (bemande, druk bezochte hut waar je kan eten en wat kan kopen) te bevoorraden. Maar daar hadden ze enkel wat snacks & pasta, en geen brood ed. Voor 3 dagen hadden we genoeg eten bij: 's morgens muesli (in aparte zakjes voorverpakt); 's middags boterhammen met worst/chocolade (idem); 's avonds Spaghetteria van Knorr (best wel lekker en licht!), en voor de rest veel tussendoortjes (zeer veel chocolade, muesli bars, rozijntjes). In het begin weegden onze rugzakken enorm zwaar en was het afzien voor onze schouders & heupen, maar elke dag werd het minder & minder zwaar door het eten dat ge opeet.
Dus neen, in het deel waar wij rondtrokken was bevoorraden vrij problematisch, echte grote dorpen met winkels zijn we niet tegengekomen.
Onze route was grofweg (vooral de rood-witte GR-routes gevolgd): vanuit Bielsa westelijk gelopen richting het zuidelijke beginpunt van de vallei van Anisclo, die noordwaards afgelopen, uit de vallei geklommen tot in Goriz, vanuit daar via de flanken van den 3000'er afgedaald tot de vallei van Pineta, en dan (gelift) tot terug in Bielsa.
Ik heb de kaart nu niet bij me, als ge een gedetailleerdere route wilt, kan ik u die wel later geven. |
Wij zijn van plan om iets gelijkaardigs te doen in september. Ik vertrek met 3 vrienden naar spanje om een 5-tal dagen te trekken in de bergen en dan nog 2-3 dagen te luieren in Barcelona.
Een van hen vond deze route:
http://maps.google.com/maps?q=http:...694626&t=k&om=1
Aangezien we geen flauw benul hebben of dat haalbare kaart is om in een 4-5tal dagen te doen wou ik het eens aan jou vragen want zo te zien ben je daar ook geweest :)
Kun je in de meeste van die 'dorpen' voedsel inslaan of zijn het allemaal snack-en pastahutten.
We zouden zoveel mogelijk westwaarts vertrekken; maar hoever oostwaarts we zullen gaan (tot aan de zee of net ervoor) weten we nog niet. De alpen ken ik al door en door maar de Pyreneëen niet dus daarom vraag ik het nog eens na. |
|
|
| Gladius |
Als ge maar 5 dagen hebt zou ik ergens halverwege beginnen (of zelfs nog meer oostelijker) en dan oostwaarts trekken. Van de GR11 heb ik zelf maar een stuk gedaan; in m'n bovenstaand verslag het stuk van Goriz naar Pineta, volgens mij het moeilijkste en gevaarlijkste stuk van heel de route. Qua bevoorrading moet ge inderdaad oppassen; er zijn maar enkele winkeltjes op de weg, en als ge langs een bemande berghut passeert kunt ge het best daar eten.
(handig verslag van een deel van de GR11)
Ik neem aan dat ge niet in een lus moet lopen, maar ge gewoon de GR11 van west naar oost gaat lopen?
Ik zal straks nog wat verder zoeken naar wat sites, maar nu ga ik verder studeren => |
|
|
| The_G0dfather |
Eurotripje:
Praag
Boedapest
Zagreb
Labin
Ljubljana
Venetië
Milaan
Nice
Lyon
:D |
|
|
|
|