|
Tour de France 2006 (pg. 34)
|
View this Thread in Original format
| Phortastic |
darts it is then :)
jammer dat er nooit belgen op het WK mogen meedoen :)
of ze liggen er drekt uit da kan ook :) |
|
|
| Tiger777 |
Testosteron dannog... Hoe dwaas kunde ni zijn om u dat te laten inspuiten :rolleyes:. Eenrichtingspad richting dwerg-testikels:haha:
Op hartslag zijn deze pas echt werkzaam bij vrij hoge dosissen(omdat naast adrenaline (op B receptoren, die dus geblokt worden), ook Acetylcholine(dat de hartslag vertraagd) invloed heeft. Als het lichaam 'detecteert' dat het hart te traag klopt voor de bloedvraag perifeer en adrenaline niet werkt, daalt gewoon de Acetylcholine waardoor het hart alsnog versnelt)
Komt daarbij dat die hele grap nogal gevaarlijk is ook. Kan leiden tot bvb niercrisses, en Levernecrose.
Al bij al, een lange en saaie uitleg voor:
Darts en biljarten lijken mij nog redelijk zuivere 'sporten' |
|
|
| Antony |
| ge móet me ni geloven eh :) |
|
|
| Phortastic |
| Mja het feit is gewoon dat de Tour onmenselijk zwaar is. Draai of keer het hoe ge wilt maar dat is de oorzaak van het MASSAAL dopinggebruik. Maak die Ronde wat normaler en da zal automatisch wat minderen. Volledig verdwijnen zal het natuurlijk nooit. |
|
|
| Antony |
| en het dan ni begrijpen da tom boonen afstapt. voor mij alweer een bewijs da hij zen lichaam clean houdt |
|
|
| Jasperovitsj |
Pakt dat er anders best gewacht wordt op de tegenexpertise voordat hij al veroordeeld wordt ;)
Lijkt mij een beetje onnozel dat Landis na het hele schandaal aan het begin van de Tour nog doping gaat nemen, en dan nog zo'n product als testosteron wat enorm makkelijk op te sporen is. Zeker als je van plan bent om zo uit te pakken in een rit, dan weet je toch dat de kans groot is dat je nadien controle krijgt. Renners doen soms domme dingen, maar dit is gewoon té dom om zomaar te geloven... |
|
|
| X-Tune |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Pakt dat er anders best gewacht wordt op de tegenexpertise voordat hij al veroordeeld wordt ;)
Lijkt mij een beetje onnozel dat Landis na het hele schandaal aan het begin van de Tour nog doping gaat nemen, en dan nog zo'n product als testosteron wat enorm makkelijk op te sporen is. Zeker als je van plan bent om zo uit te pakken in een rit, dan weet je toch dat de kans groot is dat je nadien controle krijgt. Renners doen soms domme dingen, maar dit is gewoon té dom om zomaar te geloven... |
De meeste renners krijgen na zware ritten een testosteron shotje toegediend: net genoeg om onder de toegelaten waarden te liggen. Als je te veel toedient, heb je het natuurlijk zitten.
Zijn carrière is natuurlijk voorbij. Als hij volgend jaar nog meerijdt met de tour, dan wordt hij persoonlijk door X-Tune gelynched. |
|
|
| Devilex |
| quote: |
Harm Kuipers: "Gebruik van testosteron is vreemd"
"Het is vreemd, want testosteron werkt niet van vandaag op morgen", zegt Harm Kuipers, sportarts en dopingdeskundige.
"Testosteron is een spierversterkend middel en wordt in de sport gebruikt om weefselopbouw te stimuleren."
"Het lichaam maakt ook epitestosteron aan, dat testosteron afbreekt. Een onevenwicht tussen die twee bewijst nog niet dat iemand doping gebruikt."
"Testosteron werkt ook niet zo snel. Zo'n middel 's avond toedienen heeft geen enkele zin."
"Een verhoogde concentratie is op zich geen verklaring voor de heropleving van Landis in rit 17."
|
|
|
|
| E-motion_error |
Wacht het onderzoek toch maar af vooraleer hem te veroordelen, het is al vaker voorgevallen dat zogenaamde dopinggevallen met testosteron achteraf niets blijken te zijn. Het zou echt spijtig zijn als de enige renner die deze tour wat kleur gegeven heeft positief bevonden zou worden.
Vreemd trouwens dat er steeds gezegd worden dat ze de wielrenners ver vooruit zijn inzake doping op de dopingcontroleurs en dat Landis zich dan zou laten pakken op iets als testosteron.
Bizarre zaak en verschrikkelijk voor het wielrennen, voor de supporters maar ook zeker voor Landis zelf... |
|
|
| Jasperovitsj |
^ +1
Ze zullen hem als Tourwinnaar sowieso extra viseren na de zaak Fuentes, en ik denk dat die hele zaak er ook voor gezorgd heeft dat elke afwijking meteen verdacht wordt, terwijl dat niet noodzakelijk zo hoeft te zijn. Wacht gewoon op de 2de analyse, en daaruit zal wel blijken of er doping in het spel is of niet. Trouwens, Rutger Beke, anyone? Dat Landis misschien een verhoogde testosteronwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij doping heeft gepakt :rolleyes:
En kom, iedereen vergeet precies zijn inzinking een dag eerder. Als hij dan toch gedopeerd zou zijn dan verliest hij echt geen 10 minuten in een bergrit om dan de dag nadien iedereen aan flarden te rijden. En het is nog idioter om te denken dat Landis dacht "Oh, vandaag zwaar afgegaan, de Tour kan ik wel vergeten nu. Hoewel, laat ik me vanavond ff doperen en ze morgen allemaal kapot rijden. Daar zal niemand iets achter zoeken in deze 2de Dopingtour, en ze zullen me vooral niet controleren na zo'n opvallende prestatie." :rolleyes: |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Dat Landis misschien een verhoogde testosteronwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij doping heeft gepakt :rolleyes:
|
Zo werken die testen ook niet. Men kan op basis van de koolstofsamenstelling met magnestische resonantie bepalen. Een C13 atoom resoneert anders dan een C12 atoom. Natuurlijk (eigen) testosteron heeft een andere C12/C13 verhouding dan kunstmatig. Aldus kan men synthetische testosteron opsporen. Dat verschil in C12/C13 verhouding heeft te maken met de syntheseweg van synthetisch testosteron. Beke valt hier totaal niet mee te vergelijken, noch qua product noch qua analysemethodiek. Er is NIEMAND die synthetisch testosteron produceert :p
Aan de andere kant is het idd een vreemd verhaal... Waarom testosteron...? |
|
|
| Jasperovitsj |
| Er is nog niets gezegd over natuurlijk of synthetisch testosteron in het onderzoek. :) |
|
|
|
|