|
Tour de France 2006 (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| BZRK |
| quote: | Originally posted by Real
Na Jan Ullrich en Oscar Sevilla mogen ook Ivan Basso, Joseba Beloki en Francisco Mancebo niet starten aan de Tour. Hun namen worden genoemd in de Spaanse dopingzaak.
Sport.be
De lijst
:nervous: |
Das nog altijd de lijst van die gazet. Vannamiddag persconferentie van Comité Tour de France. |
|
|
| diddi |
| ff de Tour onthoofden... :p |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by BZRK
Das nog altijd de lijst van die gazet. Vannamiddag persconferentie van Comité Tour de France. |
AFGANG :( |
|
|
| Phortastic |
| Als boycot gewoon niet meer kijken. Wat een joke is dat wielrennen toch, en ik die dacht dat het wat beter was als vroeger. Ja dag Jan (pun intended) |
|
|
| MikeVee |
Het belooft nu een nog spannendere tour te worden, nu de topfavorieten wegvallen kunner er opeens veel mensen eindwinnaar worden.
:tongue2 |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by MikeVee
Het belooft nu een nog spannendere tour te worden, nu de topfavorieten wegvallen kunner er opeens veel mensen eindwinnaar worden.
:tongue2 |
idd! :toothless "De één zijn dood, is de ander zijn brood"
En in andere sporten wordt er ook gepakt zenne. Kijk naar Wymeersch, voetbaalschandaal met onze Chinees (ook in het buitenland). In het wielrennen wordt er gewoon met een loep naar doping gezocht. Ik zou wel eens dezelfde intense controles zien gebeuren in andere sporten zoals het tennis, voetbal, ... ;) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by diddi
Wymeersch |
Van ne Johnny gesproken :stongue: :stongue:
Patrick Stevens zen reactie vond ik ook geweldig: "verbaast me nix" :haha: |
|
|
| Phortastic |
| Kweet niet of het al vermeld is maar Lance Armstrong start morgen dus NIET in de Tour he :eyes: |
|
|
| jeronimo_jd |
Ik vind dat het wielrennen een beetje tè geviseerd wordt. Kun je het opnieuw inspuiten van eigen bloed egl doping noemen?
Naar mijn weten bestaat het mechanisme van heel deze methode erin dat er een volume bloed wordt getrokken waardoor het volume rode bloedlichaampjes daalt en je lichaamseigen epo's gaat aanmaken. Op het moment dat je dan een zware prestatie gaat doen wordt het vooraf getrokken bloed terug ingespoten zodat je bovenop de lichaamseigen epo's nog is een 'boost' krijgt van het extra volume rodebloedlichaampjes, die er voor zorgen dat er zuurstof naar de spieren wordt gedragen. Het komt er dus op neer om u hepatocrietwaarde zo dicht mogelijk bij de limiet te krijgen.
Is dit dan doping? Als ik het woord doping hoor denk ik aan chemische middelen, die slecht zijn voor het lichaam en waaraan je verslaafd kan geraken. Voor mij is dit geen doping en andere renners doen dit door hoogtestages te doen en iedereen zal zo zijn eigen middeltjes wel hebben. |
|
|
| CygnusX |
| Vinokourov doet wel mee :) |
|
|
| Phortastic |
| logischerwijs wint de 5de uit de Tour van vorig jaar... Wie was dat? |
|
|
|
|