|
Tour de France 2006 (pg. 35)
|
View this Thread in Original format
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Er is nog niets gezegd over natuurlijk of synthetisch testosteron in het onderzoek. :) |
'positief' tesen op testosteron is het vinden van synthetisch testosteron. |
|
|
| Jasperovitsj |
"De UCI heeft ons woensdag laten weten dat Landis een hoge concentratie testosteron in zijn urine had", zegt de Zwitserse ploeg.
Vanop sporza.be
As I said, wacht gewoon de resultaten van het onderzoek af ipv op voorhand tot harde conclusies te komen. Zeker omdat testosteron in dit geval compleet onlogisch en bijna nutteloos lijkt :) |
|
|
| Devilex |
| Bij Christophe Brandt hadden ze ooit eens heroïne gevonden in zijn bloed daags na een rit. Die is dan ook vrijgesproken geweest. |
|
|
| Giesber |
| Als er niks raars aan de hand is of als de test onnauwkeurig is zal de UCI zeker nog niemand beschuldigen. Neem maar aan dat er zeker iets mis is. Tenzij Landis een dokterspapierke of zo heeft zal ie toch schuldig zijn vrees ik. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Zeker omdat testosteron in dit geval compleet onlogisch en bijna nutteloos lijkt :) |
Ik hoor hier net toch iets anders. Zou helpen bij de recuperatie. Sommige renners hebben dit wel van nature maar die renners hebben hier een bewijs van. |
|
|
| Jasperovitsj |
Only time will tell hé :)
Maar ik zeg het, ik kan ni geloven dat Landis of zijn ploeg zo enorm lomp zou zijn om zich te doperen met zo'n makkelijk opspoorbaar middel in deze tijden van geavanceerde bloeddoping en EPO :nervous: |
|
|
| Giesber |
Ik kan het mij wel voorstellen eigenlijk. Die kerel krijgt binnenkort een nieuwe heup, dus het was misschien zijn laatste kans om de tour te winnen. Als hij dan een potteke testosteron ziet staan wil hij het risico misschien nemen.
Voor hetzelfde geld ontdekken ze het niet en dan blijft hij bekend als de charel die met zijn ongeloofelijke prestatie de tour van 2006 won. |
|
|
| Devilex |
| Jammer dat ze Armstrong nooit hebben kunnen pakken op iets. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Mjah, pakt dat in deze Tour de kans om gepakt te worden toch wel extreem hoog lag. Zeker als ge de ene dag compleet leeg 10 minuten verliest, en de volgende dag die 10 minuten efkes terugpakt na een heroïsche solo over 5 cols. Ge kunt toch onmogelijk veronderstellen dat ze zoiets niet zouden controleren. En bon, ik wil zeker niet ontkennen dat hij misschien de drang heeft gevoeld om zich te doperen, he's human after all. Maar dan toch niet met een middel dat u niet veel bijbrengt (beetje recuperatie, that's all) en bovendien bij de simpelste test meteen opvalt? :conf: Als hij dan toch niet de kracht had om te winnen, maar het toch wou proberen, dan moet het toch een koud kunstje zijn geweest om effectievere en minder opvallende producten vast te krijgen? |
|
|
| Giesber |
| Waarom testosteron? De rest van de doping was misschien op :p . |
|
|
| Jasperovitsj |
| Hehe, die had Ullrich al mee terug naar Duitsland genomen :stongue: |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
"De UCI heeft ons woensdag laten weten dat Landis een hoge concentratie testosteron in zijn urine had", zegt de Zwitserse ploeg.
Vanop sporza.be
|
Frons. Concentaties van testosteron fluctueren enorm, nominale waardes tussen de 0,3 en 1 µg/dl in bloed met variaties tussen 0,1µg tot 5µg per dl. Voor urine kunt ge pakweg de helft rekenen. Concentraties van testosteron zeggen bijzonder weinig.
| quote: | | Volgens het persbericht van Phonak werd het team gisteren door de UCI op de hoogte gebracht van het feit dat er een abnormaal niveau van testosteron/epitestosteron in het bloed van Floyd Landis werd teruggevonden na de zeventiende etappe van de Tour. |
Uit de standaard.
Volgens mij wordt er heel wat rondgestrooid, door mensen met vrij weinig verstand van zaken (coureurs, :tongue3 ). Daarnaast is het makkelijker om in een krant te zetten dat er hoge concentraties zijn ipv C12/C13 verhoudings-verschillen.
(pst, ik kan het weten, in de paardensport worden dezelfde testen gedaan ;))
Maar goed, los daarvan, iedereen heeft recht op een tegenexpertises alvorens veroordeeld te worden vind ik. Want bij zulke testen kan een pak dingen gerust mislopen. Daarom vind ik het eigenlijk nogal gortig dattem zomaar te kakken wordt gezet zonder dat er resultaat van een tegenexpertise gekomen is :conf: |
|
|
|
|