return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 
Tour de France 2006 (pg. 39)
View this Thread in Original format
Phortastic
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Pakt dat er anders best gewacht wordt op de tegenexpertise voordat hij al veroordeeld wordt ;)

Lijkt mij een beetje onnozel dat Landis na het hele schandaal aan het begin van de Tour nog doping gaat nemen, en dan nog zo'n product als testosteron wat enorm makkelijk op te sporen is. Zeker als je van plan bent om zo uit te pakken in een rit, dan weet je toch dat de kans groot is dat je nadien controle krijgt. Renners doen soms domme dingen, maar dit is gewoon té dom om zomaar te geloven...

Ook het B-staal van Floyd Landis is positief

za 05/08/06 - Floyd Landis zal nog heel wat werk hebben om zijn onschuld te bewijzen. Ook het B-staal van zijn dopingtest heeft een positief resultaat opgeleverd, zegt de UCI. Volgens het hoofd van de Franse antidopingraad bevatten de dopingstalen van Landis synthetisch testosteron. Ondertussen heeft Phonak de Amerikaan al ontslagen. Landis blijft zijn onschuld uitschreeuwen.
De UCI zal de zaak doorverwijzen naar het Amerikaanse Antidopingagentschap. Die zal Landis voor minstens twee jaar schorsen.
Floyd Landis
(foto Belga)
Landis zal ook vier jaar niet in de ProTour mogen rijden en verliest zijn Tourzege. Hij kan wel in beroep gaan tegen de schorsing die hij krijgt.

Zijn Tourzege verliest Landis aan de Spanjaard Oscar Pereiro.

De 30-jarige Landis had na de laatste Alpenrit in de Ronde van Frankrijk een te hoog testosterongehalte.

De Amerikaan beweert dat hij van nature een hoge testosteronwaarde heeft. Verschillende andere bronnen beweren echter dat het testosteron in het bloed van Landis synthetisch is.
"Er zat synthetisch testosteron in de urine van Landis"
"De dopingstalen van Floyd Landis bevatten wel degelijk synthetisch testosteron." Dat heeft Pierre Bordry, het hoofd van de Franse antidopingraad, gezegd.
"Ik heb een sms gekregen van het lab in Chatenay-Malabry", zegt Bordry.

"Het B-staal bevestigt dat Landis exogeen testosteron heeft toegediend." Landis houdt nog altijd vol dat hij van nature een hoge testosteronwaarde heeft.

De normale verhouding tussen testosteron en epitestosteron is 1-1. Als de waarde boven 4-1 komt, kan dat wijzen op dopinggebruik. Bij Landis zou een waarde van 11-1 vastgesteld zijn.
Landis moet opkrassen bij Phonak
Phonak volgt de regels van de ProTour netjes op. De ploeg heeft Floyd Landis ontslagen na zijn positieve B-staal.
"Landis is onmiddellijk ontslagen, omdat hij de Ethische Code van het team overtreden heeft", zegt Phonak.

"Landis kan nog altijd proberen zijn onschuld te bewijzen, maar dat zal een persoonlijke zaak zijn. Phonak zal zich met die procedure niet meer bemoeien."

"Teambaas Andy Rihs betreurt deze ontwikkelingen. Hij zal met alle partijen samenzitten om te bekijken hoe de toekomst van zijn bedrijf eruitziet. Meer reacties volgen de komende dagen nog."
"Gewonnen omdat ik de sterkste was"
Floyd Landis houdt ook na zijn positieve B-staal zijn onschuld staande. "Ik heb nooit doping gebruikt, ook testosteron niet", schrijft hij op zijn website.
"Ik was de sterkste renner in de Tour en daarom heb ik gewonnen."

"Ik zal deze beschuldigingen bestrijden met dezelfde overgave en toewijding als in mijn trainingen en wedstrijden."

"Het is mijn doel om mijn naam te zuiveren en te herstellen waar ik zo hard voor gewerkt heb."

Hoard Jacos, zijn advocaat: "Ik wacht nog op de volledige resultaten van het B-staal. We zullen bewijzen dat Landis de Tour zonder doping heeft gewonnen."

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Komende vijf jaar kijk ik tijdens de tour wel naar snooker ofzo. Zijn er eigenlijk renners die NIET pakken? Landis is nu zo lomp om zich te laten pakken, denk dat de meeste toch wel wa slimmer zijn dan da :o
ConFig
ze pakken bijna allemaal.. Boonen pakt ook, nix aan te doen..
50% van et peleton rijdt rond met doktersbriefke voor astma.. da gelooft ge toch zelf niet?
Gladius
allemaal een verplichte dosis doping voorschrijven, dat is de oplossing =p
Antony
ze 'pakken' inderdaad allemaal. maar tis ni zo da iedereen verboden middelen neemt eh. ghebt ontzettend veel voedingssuplementen die ook helpen.
Devilex
quote:
Originally posted by Antony
ghebt ontzettend veel voedingssuplementen die ook helpen.

Blijkbaar ligt de grens daar niet al te duidelijk.
ConFig
quote:
Originally posted by Devilex
Blijkbaar ligt de grens daar niet al te duidelijk.

der liggen zoveel grenzen en der staan zoveel producten op die lijst.. teveel koffie da mag ook al niet :/
der zijn echt veel producten die er op staan die echt te belachelik zijn voor worden.. als ge teveel koffie drinkt kunt ge et ook al zitten ebben.
Herinnert er hem/haar nog iemand die renner die 2 jaar geleden ofzo een bijesteek kreeg, en ie was allergisch eraan.. heel zijn oog zat toe maar hij mocht et niet laten verzorgen van de tourdirectie omdat er verboden stoffen in die medicamenten zouden zitten.. echt absurd. Die gast heeft een dag later moeten opgeven ofzo
X-Tune
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Floyd Landis

En hij pakt de eindzege als er niks meer misgaat :) En verdiend, ongeloofelijk verdiend...

:haha:

korte reactie, J.?
mellow_head
Aaah die goeie oude, onbezonnen tijd :cool:
RadiantB
quote:
Originally posted by X-Tune

:haha:

korte reactie, J.?

Beetje laf om achteraf wat met modder te gooien. :rolleyes:
De dag van zijn 'glorieuze' overwinning dacht niemand aan doping.
X-Tune
quote:
Originally posted by RadiantB
Beetje laf om achteraf wat met modder te gooien. :rolleyes:
De dag van zijn 'glorieuze' overwinning dacht niemand aan doping.

Haha, ik zie het beeld nog voor mij: Landis in de auto na die overwinning en de journalisten het gebaar makend dat hij iets gespoten zou hebben.
Als iemand het woord wielrennen hoort, denkt hij onmiddellijk aan doping. Zo'n vooroorlogse prestatie, was direct verdacht.

Het is wel laf dat hij blijft ontkennen. Het lijkt wel Clinton.

RadiantB
En Rasmussen, die de dag ervoor 200 km in de aanval gereden heeft, ook doping dan ?
ConFig
quote:
Originally posted by RadiantB
En Rasmussen, die de dag ervoor 200 km in de aanval gereden heeft, ook doping dan ?

Rasmussen was toch nog een ander geval.. die vertrok met een paar anderen en die liet et peleton gewoon wegrijden.. kan ook niet zeggen dat ze toen ook echt achter hem gereden hebben é..
Op één klim lag et tempo zelfs zo laag dat er een hele pak renners op de klim zelf nog terugkwam
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 
Privacy Statement