return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Games!
View this Thread in Original format
JayBee
Det var mycket snack om spel i klotterplanket s� t�nkte man kunde ha en tr�d till det om det inte redan finns en.

kan snacka om nya spel, rekomendationer och olika platforms "PC, Ps2, Xbox osv"

Shoot! :)

JayBee
kopierade detta fr�n klotterplanket och tog bort gamla ;)

mjaa.. tycler �nd� att tribes 2 vart lite misslyckat. jag tyckte vanliga starsiege var roligare f�r sin tid s� att s�ga. fan vad kul det var hehe.. saknar det *snyft*

jaja men i alla fall roligaste spelen som funnits.. jag tror nog att man l�tt kan s�ga halflife iomed alla moddar som sl�ppts. vanliga hl var skit kul n�r det f�rst kom, cs, natural selection, TFC, dod, fire arms, n� fan finns hur m�nga som helst, verje �r som ett spel i sig.

andra spel som toppar listan �r ju quake, q3, diablo 2, starcraft, doom&doom2, rogue spear, command&conquer, dukenukem3d, unreal, warcraft 3 �r oxo ett m�sterligt gjort spel, spelas som roligast p� battle.net... �sh fan har gl�mt m�nga men men :)

officielt s�tt �r ju CS(HL) v�rldens roligaste spel iomed flest spelande, ingen aning hur resten utav listan ligger men vet att Diablo 2 var n�st st�rst under de m�nader d� det var nytt.

sj�lv har jag oxo haft v�ldigt kul med andra spel hemma p� n�tverket. typ att lira coop serious sam 2, f�rsta diablo eller opflash n�tverk.

jag tycker serious sam borde vinna pris f�r sk�naste stil och mest orginella spel :D �lskar kanonen :thepirate

n�got jag missat? :)
Kongo_kim
sport sport sport det �r min grej

till playet Pro Evlution Soccer 3 absolut b�sta fotbolls spelet n�gonsin. Och NHL 2004.

Till Pc snart Championship Manager 03/04 absolut b�sta manager spelet som finns.

just nu i v�ntan p� Cm, Simpsons Hit & Run. Som GTA fast med simpsons karakt�rerna
JayBee
quote:
Originally posted by Kongo_kim
sport sport sport det �r min grej

till playet Pro Evlution Soccer 3 absolut b�sta fotbolls spelet n�gonsin. Och NHL 2004.

Till Pc snart Championship Manager 03/04 absolut b�sta manager spelet som finns.

just nu i v�ntan p� Cm, Simpsons Hit & Run. Som GTA fast med simpsons karakt�rerna

Men det som tr�kar ut mig med typ hockey och fotbollsspelen �r att fr�n NHL 2003 till NHL 2004 �r det ingen m�rkbar skillnad f�rutom kanske att lagens spelare �r uppdaterade och n�gon eventuel grafisk f�rb�trring :P de borde kunna patcha ist�llet eller s�lja billiga expansioner.
Proximus
Jag har flera favoritspelserier som jag f�ljer mycket.

Nostalgi k�nslor f�r mig �r n�r jag t�nker p� n�r jag var 10 �r och spelade C&C (1994) multiplayer p� modem mot folk fr�n USA eller kom till 9 j�vla banan med GDI och inte kom l�ngre, och hur jag satt och lyssnade p� C&C soundtracket av Frank Klepacki vilket �gde allt. K�pte alla C&C spelen (f�rutom Red Alert Aftermath) tills Red Alert 2, sen kom EA Pacific och Westwood la ner, vilket f�tt mig att bli mindre hetare p� C&C. Westwood �r nog det b�sta spelf�retaget genom tiderna, med Blizzard och id Software hack i h�l.

Max Payne spelen �r underbara, de �r b�st och finnarna har nog gjort de tv� b�sta spelen p� 3 �r med de. Underbar historia och vilket j�vla spelk�nsla, man riktigt njuter av att spela.

LucasArts Jedi Knight serie b�rjade 97 tror jag, och d� hade polaren det spelet, gissa om man k�pte och spelade ihj�l sig. N�r Raven tog �ver s� gjorde de spelet b�ttre och f�rra spelet var riktigt riktigt bra, fast det senaste �r lite mer Piggy Bank projekt, men jag gillar den �nd�.

GTA spelen �r ju utan tvekan bland det b�sta som gjorts, nostalgi k�nslor �ver gta1 n�r man k�rde multiplayer och samma med gta2, gta3 och de gjorde n�got unikt vilket f�tt mig att �lska spelserien mer. Grymt bra spel, alla versionerna.

Det enda jag spelar just nu �r Call of Duty och Simpsons Hit & Run, Fifa2004 kan h�nda d� och d�.

Annars �ger jag en GC ocks� och d�r k�r jag resident evil spelen och pissar ner mina byxor samtidig. its spoookyyyyy :nervous:
Vizay
okej en liten r�ttning....officiellt sett s� e inte cs v�rldens mest spelade spel online :)

everquest sopar gatan med cs n�r det g�ller antal spelare faltiskt :)
� n�r vi �nd� e inne p� mmorpg's (Massive Multiplayer Online Roleplaying Games) s� m�ste jag s�ga aTt de h�r e n�gra f� spel som verkligen e roliga � lira online, cs just don't do it for me anymore :)
Proximus
CS har tyv�rr f�tt f�r m�nga sm� ungar som spelar..

Tr�ttnat p� idioter som s�ger "Fuskare" "Men lol" "superlol" och s�nt skit... och fyfan vad alla fuskar. Det �r riktigt �ckligt, CS �r smutsigt som fan. D�rf�r m�nga k�r battlefield 1942, mycket bra �lder p� den men den kr�ver dator fan. :whip:
Kongo_kim
quote:
Originally posted by JayBee
Men det som tr�kar ut mig med typ hockey och fotbollsspelen �r att fr�n NHL 2003 till NHL 2004 �r det ingen m�rkbar skillnad f�rutom kanske att lagens spelare �r uppdaterade och n�gon eventuel grafisk f�rb�trring :P de borde kunna patcha ist�llet eller s�lja billiga expansioner.

jo det �r sant fast i nhl spelar jag inte matcherna. jag k�r dynasty mode och simmar alla matcher.

Fifa brukar bara uppdatera sig men PES �r lite annorlunda tycker jag
JayBee
quote:
Originally posted by Proximus
Jag har flera favoritspelserier som jag f�ljer mycket.

Nostalgi k�nslor f�r mig �r n�r jag t�nker p� n�r jag var 10 �r och spelade C&C (1994) multiplayer p� modem mot folk fr�n USA eller kom till 9 j�vla banan med GDI och inte kom l�ngre, och hur jag satt och lyssnade p� C&C soundtracket av Frank Klepacki vilket �gde allt. K�pte alla C&C spelen (f�rutom Red Alert Aftermath) tills Red Alert 2, sen kom EA Pacific och Westwood la ner, vilket f�tt mig att bli mindre hetare p� C&C. Westwood �r nog det b�sta spelf�retaget genom tiderna, med Blizzard och id Software hack i h�l.

Max Payne spelen �r underbara, de �r b�st och finnarna har nog gjort de tv� b�sta spelen p� 3 �r med de. Underbar historia och vilket j�vla spelk�nsla, man riktigt njuter av att spela.

LucasArts Jedi Knight serie b�rjade 97 tror jag, och d� hade polaren det spelet, gissa om man k�pte och spelade ihj�l sig. N�r Raven tog �ver s� gjorde de spelet b�ttre och f�rra spelet var riktigt riktigt bra, fast det senaste �r lite mer Piggy Bank projekt, men jag gillar den �nd�.

GTA spelen �r ju utan tvekan bland det b�sta som gjorts, nostalgi k�nslor �ver gta1 n�r man k�rde multiplayer och samma med gta2, gta3 och de gjorde n�got unikt vilket f�tt mig att �lska spelserien mer. Grymt bra spel, alla versionerna.

Det enda jag spelar just nu �r Call of Duty och Simpsons Hit & Run, Fifa2004 kan h�nda d� och d�.

Annars �ger jag en GC ocks� och d�r k�r jag resident evil spelen och pissar ner mina byxor samtidig. its spoookyyyyy :nervous:

h�ller inte med om westwood. jag tycker s�h�r: n�r f�rsta C&C kom var det rena revulutionen :D skit kul jag har ett antal speltimmar p� nacken, speciel n�tverk 50 mannar med mina poolare :D sen kommer red alert som jag k�pte och det var skit kul fast... det var �nd� inte lika kul osm f�rsta men l�t g�, efter red alert k�pte jag inga fler och tur det f�r de blev r� kassa, samma grafik och samma spel s�tt, inget nytt bara skit. allt fr�n dune 2000 till c&C tiberian sun.. jag vart j�vligt besviken p� tiberian sun, d�lig spel balans och ful grafik. generals var ju fattigt, bar bygga bygga fort som fan och mata enheter och fattig grafik.. sn�lla rangers ser ju inte ut s�d�r och bazokan kom igen.

n� jag tycker att de 3 b�sta strategi spelen som n�gonsin gjort �r Starcraft, warcraft 3 och C&C 1. varf�r? jo C&C 1 f�r att det var nyskapande och i stortsett samma sak med blizzards spel fast p� annan niv�, visst westwood tog warcraft 1 till en helt ny niv� liksom men jag skulle nog �nd� �verv�ga blizzard som b�sta spelf�retag och ID som b�sta "ingeng�rer" de g�r bra spelmotorer men inga bra spel s� att s�ga enligt mig. I warcraft 3 och starcraft �r lagen VERKLIGEN annorlunda och inte bara andra f�rger eller grafk liksom. det blev det tr�kiga med westwoods spel, same in every game fast med andra gubbar, f�rst �r det en soldier och n�sta g�ng en mini gunner men de g�r typ samma skada och samma liv och allt. :P

vad jag skrev d�, orkade n�n l�sa allt det d�r? :)
Proximus
jag palla ;)

Jag t�nker inte p� Westwood och bara p� C&C serien, Tiberian Sun var helt v�rdel�st och det var spiken i kistan f�r de. Efter det s� slutade de tillverka spel, och EA Pacific tog vid. Red Alert 2 och Generals �r deras produkter och jag ogillar de starkt, det �r f������r j�vla tr�gt!!! Och �ckligt obalanserad.

Starcraft tycker jag inte om, tycker ocks� det �r obalanserat som svin och alldeles f�r m�nga koreaner som spelar :p

Warcraft 3 �r suver�nt, men jag gillar inte id�n med heroes och experience, f�r m�nga springer runt och d�dar alla sm�monster som finns p� banan och s� k�r man en krig och deras hero har 10 i level och din typ 2.... gillar inte s�nt skit. Det �r mycket kvar f�r att n� ett riktigt bra strategispel online, i samma stil som warcraft 2 och c&c, det var riktiga grejer det :)

id software �r b�st p� att g�ra motorer ja, men inte spel. haha det d�r �r s� sant. Man f�r inte gl�mma det de gjorde f�rut, sen var det ju tre genier i f�retaget d�, John Carmack, John Romero och American McGee, nu �r det v�l bara Carmack kvar om jag inte har helt fel?

Tillbaka till Westwood, de gjorde ett av de b�sta spelen n�gonsin, Blade Runner. De som har spelat den vet vad jag snackar om, till och med kompisar som hatar spela �lskar det spelet. Helt underbart bra �r vad det �r.

JayBee
quote:
Originally posted by Vizay
okej en liten r�ttning....officiellt sett s� e inte cs v�rldens mest spelade spel online :)

everquest sopar gatan med cs n�r det g�ller antal spelare faltiskt :)
� n�r vi �nd� e inne p� mmorpg's (Massive Multiplayer Online Roleplaying Games) s� m�ste jag s�ga aTt de h�r e n�gra f� spel som verkligen e roliga � lira online, cs just don't do it for me anymore :)
n� jag tror inte det.. jag har inte kollat nyligen iof�rsig men jag har sv�rt att t�nka mig att de har haft fler spelar �n CS, alts� r�knar du "alltid" eller "current time" s� att s�ga?

cs har ju funnits i j�vligt m�nga �r, jag b�rjade lira vid beta 2.1 och d� var det inte s� m�nga. jag tycker att CS var kul tills beta 7 n�nstans sen b�rjade det bli f�r mycket folk :) faktum �r att jag var rankad 400:e b�st i v�rlden d� beta 5.2 var ute, det l�ter inte s� j�vla bra hehe men det �r fan ganska bra med tanke p� hur m�nga som spelade d� :D

n� jag har inte lirat cs p� ett �r nu. en till jobbigt grej med cs �r att alla �r s� j�vla bra nu :) f�rr s� m�tte jag s�llan n�n som kunde ge mig motst�nd. senast jag spelade l�g jag typ sist p� listan hehe :) man m�ste v�l tr�na och h�lla ig�ng antar jag men det �r ju ganska jobbigt, finns ju ingen plats f�r nyb�rjare direkt hehe.

men det som var sk�nt med CS i Tiden vid beta 5.2-7.1 var sj�lvaste communitit eller hur man s�ger, det fanns serier utav bender som var hel grymma och man kunde snacka med folk i plugget som oxo lirade och det fanns v�rsta forumen och hela skitet.. nu �r det "mainstream" men d� var det som trance �r f�r mig nu typ :) man f�r hoppas inte trance blir mainstream i sverige f�r d� har vi inget i gemensamhet l�ngre (typ alts�, om ni hajar vad jag menar)
SteveTranz4ever
Oj va ni speln�rdar skriver p� nu... lugn i stormen s� man hinner med innan det st�r med �n jag orkar l�sa ;)

Jag b�rjade lira Halo ig�r... �r ingen spelgalning men ibland installerar jag n�t som verkar lagom kul � inte allt f�r invecklat, har inte tid att s�tta mig in med allehanda taktiker och strategi.

GTA3 har jag ocks� lirat, lagom basic d�r man f�r spela ut sina agressioner...

Skulle va kul att k�ra n�t online, har inte gjort det n�t vidare mycke... typ n�t enkelt... har k�rt bilspelet "Re-Volt" ett par g�nger �ver n�tet med v�nner � de e v�l de enda jag sp�ar alla p� :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Privacy Statement