return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Games!
View this Thread in Original format
JayBee
Det var mycket snack om spel i klotterplanket så tänkte man kunde ha en tråd till det om det inte redan finns en.

kan snacka om nya spel, rekomendationer och olika platforms "PC, Ps2, Xbox osv"

Shoot! :)




JayBee
kopierade detta från klotterplanket och tog bort gamla ;)


mjaa.. tycler ändå att tribes 2 vart lite misslyckat. jag tyckte vanliga starsiege var roligare för sin tid så att säga. fan vad kul det var hehe.. saknar det *snyft*

jaja men i alla fall roligaste spelen som funnits.. jag tror nog att man lätt kan säga halflife iomed alla moddar som släppts. vanliga hl var skit kul när det först kom, cs, natural selection, TFC, dod, fire arms, nä fan finns hur många som helst, verje är som ett spel i sig.

andra spel som toppar listan är ju quake, q3, diablo 2, starcraft, doom&doom2, rogue spear, command&conquer, dukenukem3d, unreal, warcraft 3 är oxo ett mästerligt gjort spel, spelas som roligast på battle.net... äsh fan har glömt många men men :)

officielt sätt är ju CS(HL) världens roligaste spel iomed flest spelande, ingen aning hur resten utav listan ligger men vet att Diablo 2 var näst störst under de månader då det var nytt.

själv har jag oxo haft väldigt kul med andra spel hemma på nätverket. typ att lira coop serious sam 2, första diablo eller opflash nätverk.

jag tycker serious sam borde vinna pris för skönaste stil och mest orginella spel :D älskar kanonen :thepirate

något jag missat? :)
Kongo_kim
sport sport sport det är min grej

till playet Pro Evlution Soccer 3 absolut bästa fotbolls spelet någonsin. Och NHL 2004.

Till Pc snart Championship Manager 03/04 absolut bästa manager spelet som finns.

just nu i väntan på Cm, Simpsons Hit & Run. Som GTA fast med simpsons karaktärerna
JayBee
quote:
Originally posted by Kongo_kim
sport sport sport det är min grej

till playet Pro Evlution Soccer 3 absolut bästa fotbolls spelet någonsin. Och NHL 2004.

Till Pc snart Championship Manager 03/04 absolut bästa manager spelet som finns.

just nu i väntan på Cm, Simpsons Hit & Run. Som GTA fast med simpsons karaktärerna

Men det som tråkar ut mig med typ hockey och fotbollsspelen är att från NHL 2003 till NHL 2004 är det ingen märkbar skillnad förutom kanske att lagens spelare är uppdaterade och någon eventuel grafisk förbätrring :P de borde kunna patcha istället eller sälja billiga expansioner.
Proximus
Jag har flera favoritspelserier som jag följer mycket.

Nostalgi känslor för mig är när jag tänker på när jag var 10 år och spelade C&C (1994) multiplayer på modem mot folk från USA eller kom till 9 jävla banan med GDI och inte kom längre, och hur jag satt och lyssnade på C&C soundtracket av Frank Klepacki vilket ägde allt. Köpte alla C&C spelen (förutom Red Alert Aftermath) tills Red Alert 2, sen kom EA Pacific och Westwood la ner, vilket fått mig att bli mindre hetare på C&C. Westwood är nog det bästa spelföretaget genom tiderna, med Blizzard och id Software hack i häl.

Max Payne spelen är underbara, de är bäst och finnarna har nog gjort de två bästa spelen på 3 år med de. Underbar historia och vilket jävla spelkänsla, man riktigt njuter av att spela.

LucasArts Jedi Knight serie började 97 tror jag, och då hade polaren det spelet, gissa om man köpte och spelade ihjäl sig. När Raven tog över så gjorde de spelet bättre och förra spelet var riktigt riktigt bra, fast det senaste är lite mer Piggy Bank projekt, men jag gillar den ändå.

GTA spelen är ju utan tvekan bland det bästa som gjorts, nostalgi känslor över gta1 när man körde multiplayer och samma med gta2, gta3 och de gjorde något unikt vilket fått mig att älska spelserien mer. Grymt bra spel, alla versionerna.

Det enda jag spelar just nu är Call of Duty och Simpsons Hit & Run, Fifa2004 kan hända då och då.

Annars äger jag en GC också och där kör jag resident evil spelen och pissar ner mina byxor samtidig. its spoookyyyyy :nervous:
Vizay
okej en liten rättning....officiellt sett så e inte cs världens mest spelade spel online :)

everquest sopar gatan med cs när det gäller antal spelare faltiskt :)
å när vi ändå e inne på mmorpg's (Massive Multiplayer Online Roleplaying Games) så måste jag säga aTt de här e några få spel som verkligen e roliga å lira online, cs just don't do it for me anymore :)
Proximus
CS har tyvärr fått för många små ungar som spelar..

Tröttnat på idioter som säger "Fuskare" "Men lol" "superlol" och sånt skit... och fyfan vad alla fuskar. Det är riktigt äckligt, CS är smutsigt som fan. Därför många kör battlefield 1942, mycket bra ålder på den men den kräver dator fan. :whip:
Kongo_kim
quote:
Originally posted by JayBee
Men det som tråkar ut mig med typ hockey och fotbollsspelen är att från NHL 2003 till NHL 2004 är det ingen märkbar skillnad förutom kanske att lagens spelare är uppdaterade och någon eventuel grafisk förbätrring :P de borde kunna patcha istället eller sälja billiga expansioner.


jo det är sant fast i nhl spelar jag inte matcherna. jag kör dynasty mode och simmar alla matcher.

Fifa brukar bara uppdatera sig men PES är lite annorlunda tycker jag
JayBee
quote:
Originally posted by Proximus
Jag har flera favoritspelserier som jag följer mycket.

Nostalgi känslor för mig är när jag tänker på när jag var 10 år och spelade C&C (1994) multiplayer på modem mot folk från USA eller kom till 9 jävla banan med GDI och inte kom längre, och hur jag satt och lyssnade på C&C soundtracket av Frank Klepacki vilket ägde allt. Köpte alla C&C spelen (förutom Red Alert Aftermath) tills Red Alert 2, sen kom EA Pacific och Westwood la ner, vilket fått mig att bli mindre hetare på C&C. Westwood är nog det bästa spelföretaget genom tiderna, med Blizzard och id Software hack i häl.

Max Payne spelen är underbara, de är bäst och finnarna har nog gjort de två bästa spelen på 3 år med de. Underbar historia och vilket jävla spelkänsla, man riktigt njuter av att spela.

LucasArts Jedi Knight serie började 97 tror jag, och då hade polaren det spelet, gissa om man köpte och spelade ihjäl sig. När Raven tog över så gjorde de spelet bättre och förra spelet var riktigt riktigt bra, fast det senaste är lite mer Piggy Bank projekt, men jag gillar den ändå.

GTA spelen är ju utan tvekan bland det bästa som gjorts, nostalgi känslor över gta1 när man körde multiplayer och samma med gta2, gta3 och de gjorde något unikt vilket fått mig att älska spelserien mer. Grymt bra spel, alla versionerna.

Det enda jag spelar just nu är Call of Duty och Simpsons Hit & Run, Fifa2004 kan hända då och då.

Annars äger jag en GC också och där kör jag resident evil spelen och pissar ner mina byxor samtidig. its spoookyyyyy :nervous:


håller inte med om westwood. jag tycker såhär: när första C&C kom var det rena revulutionen :D skit kul jag har ett antal speltimmar på nacken, speciel nätverk 50 mannar med mina poolare :D sen kommer red alert som jag köpte och det var skit kul fast... det var ändå inte lika kul osm första men låt gå, efter red alert köpte jag inga fler och tur det för de blev rå kassa, samma grafik och samma spel sätt, inget nytt bara skit. allt från dune 2000 till c&C tiberian sun.. jag vart jävligt besviken på tiberian sun, dålig spel balans och ful grafik. generals var ju fattigt, bar bygga bygga fort som fan och mata enheter och fattig grafik.. snälla rangers ser ju inte ut sådär och bazokan kom igen.

nä jag tycker att de 3 bästa strategi spelen som någonsin gjort är Starcraft, warcraft 3 och C&C 1. varför? jo C&C 1 för att det var nyskapande och i stortsett samma sak med blizzards spel fast på annan nivå, visst westwood tog warcraft 1 till en helt ny nivå liksom men jag skulle nog ändå överväga blizzard som bästa spelföretag och ID som bästa "ingengörer" de gör bra spelmotorer men inga bra spel så att säga enligt mig. I warcraft 3 och starcraft är lagen VERKLIGEN annorlunda och inte bara andra färger eller grafk liksom. det blev det tråkiga med westwoods spel, same in every game fast med andra gubbar, först är det en soldier och nästa gång en mini gunner men de gör typ samma skada och samma liv och allt. :P

vad jag skrev då, orkade nån läsa allt det där? :)
Proximus
jag palla ;)

Jag tänker inte på Westwood och bara på C&C serien, Tiberian Sun var helt värdelöst och det var spiken i kistan för de. Efter det så slutade de tillverka spel, och EA Pacific tog vid. Red Alert 2 och Generals är deras produkter och jag ogillar de starkt, det är föööööör jävla trögt!!! Och äckligt obalanserad.

Starcraft tycker jag inte om, tycker också det är obalanserat som svin och alldeles för många koreaner som spelar :p

Warcraft 3 är suveränt, men jag gillar inte idén med heroes och experience, för många springer runt och dödar alla småmonster som finns på banan och så kör man en krig och deras hero har 10 i level och din typ 2.... gillar inte sånt skit. Det är mycket kvar för att nå ett riktigt bra strategispel online, i samma stil som warcraft 2 och c&c, det var riktiga grejer det :)

id software är bäst på att göra motorer ja, men inte spel. haha det där är så sant. Man får inte glömma det de gjorde förut, sen var det ju tre genier i företaget då, John Carmack, John Romero och American McGee, nu är det väl bara Carmack kvar om jag inte har helt fel?

Tillbaka till Westwood, de gjorde ett av de bästa spelen någonsin, Blade Runner. De som har spelat den vet vad jag snackar om, till och med kompisar som hatar spela älskar det spelet. Helt underbart bra är vad det är.

JayBee
quote:
Originally posted by Vizay
okej en liten rättning....officiellt sett så e inte cs världens mest spelade spel online :)

everquest sopar gatan med cs när det gäller antal spelare faltiskt :)
å när vi ändå e inne på mmorpg's (Massive Multiplayer Online Roleplaying Games) så måste jag säga aTt de här e några få spel som verkligen e roliga å lira online, cs just don't do it for me anymore :)
nä jag tror inte det.. jag har inte kollat nyligen ioförsig men jag har svårt att tänka mig att de har haft fler spelar än CS, altså räknar du "alltid" eller "current time" så att säga?

cs har ju funnits i jävligt många år, jag började lira vid beta 2.1 och då var det inte så många. jag tycker att CS var kul tills beta 7 nånstans sen började det bli för mycket folk :) faktum är att jag var rankad 400:e bäst i världen då beta 5.2 var ute, det låter inte så jävla bra hehe men det är fan ganska bra med tanke på hur många som spelade då :D

nä jag har inte lirat cs på ett år nu. en till jobbigt grej med cs är att alla är så jävla bra nu :) förr så mötte jag sällan nån som kunde ge mig motstånd. senast jag spelade låg jag typ sist på listan hehe :) man måste väl träna och hålla igång antar jag men det är ju ganska jobbigt, finns ju ingen plats för nybörjare direkt hehe.

men det som var skönt med CS i Tiden vid beta 5.2-7.1 var självaste communitit eller hur man säger, det fanns serier utav bender som var hel grymma och man kunde snacka med folk i plugget som oxo lirade och det fanns värsta forumen och hela skitet.. nu är det "mainstream" men då var det som trance är för mig nu typ :) man får hoppas inte trance blir mainstream i sverige för då har vi inget i gemensamhet längre (typ altså, om ni hajar vad jag menar)
SteveTranz4ever
Oj va ni spelnördar skriver på nu... lugn i stormen så man hinner med innan det står med än jag orkar läsa ;)

Jag började lira Halo igår... är ingen spelgalning men ibland installerar jag nåt som verkar lagom kul å inte allt för invecklat, har inte tid att sätta mig in med allehanda taktiker och strategi.

GTA3 har jag också lirat, lagom basic där man får spela ut sina agressioner...

Skulle va kul att köra nåt online, har inte gjort det nåt vidare mycke... typ nåt enkelt... har kört bilspelet "Re-Volt" ett par gånger över nätet med vänner å de e väl de enda jag spöar alla på :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Privacy Statement