|
Fotbolls-VM 2006 (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| zoric |
| quote: | Originally posted by Braxen
Ser direkt att Rosicky är 'Arsenalmaterial' efter en sån där avslutning :cool: |
Har varit lack sen jag hörde att han inte valde Atlético de Madrid. Så jävla synd. |
|
|
| zoric |
Ghana spelar riktigt bra, och de förtjänar egentligen inte att ligga under. Men en miss, och så ligger man under..
..man måste vara igång hela tiden, är man inte det så blir man förstås straffad.
Sami Adjei är väl bättre än Kingston, förstår inte varför Ratomir väljer den sistnämnde..? |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by zoric
Har varit lack sen jag hörde att han inte valde Atlético de Madrid. Så jävla synd. |
hehe Arsenal > A.Madrid ;) |
|
|
| reveal |
| Äntligen dags, drar imorgon tidigt på morgonen. Sen är det fotbollssemester till lördag, men Sverige-matchen på torsdag som höjdpunkt :D |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Braxen
hehe Arsenal > A.Madrid ;) |
Atlético > Arsenal ;) |
|
|
| zoric |
Ha det så kul nu, och nu får vi hoppas på att Sverige tar sig vidare.
Förresten, Ghana spelade riktigt bra idag. Synd att man inte utnyttjade de skott utifrån som man hade, kunde mycket väl ha blivit mål på något av de 6-7 skott Essien hade utanför.. |
|
|
| Vizay |
synd att ghana faller på två misstag egentligen.
Dom hade varit värda ett kryss iaf. Men italien var bra det ska man inte sticka under stol med :)
båda dom lagen kan nog bli farliga om dom skulle gå vidare, tjeckien är ju något decimerat nu utan koller. |
|
|
| RebeL9 |
ja Ghana imponerade klart. Det är nu man inser att Sverige hamnat i en av de lättare grupperna. Trycket i de övriga grupperna verkar mycket tuffare där de afrikanska lagen pressar de mer rutinerade lagen rejält (Elfenbenskusten, Angola etc).
Fantastiskt kul med ett VM där det inte finns någon överlägsenhet längre och där alla måste slita som djur för att vinna. Ett bra exempel på det var just Italien igår. |
|
|
| Laszlo |
| Att Italienarna slet som djur vet jag inte om jag kan hålla med om. Redan i första halvleken hade de 11 hörnor, och hade det inte varit för de parader Kingston gjorde (bortsett från att han agerade som en vilsen tupp på hörnorna) kunde och borde Italien gjort 2-3 mål till. Ghana hade å andra sidan inte speciellt många målchanser, vad jag kan minnas ingen som var riktigt farlig... |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Att Italienarna slet som djur vet jag inte om jag kan hålla med om. Redan i första halvleken hade de 11 hörnor, och hade det inte varit för de parader Kingston gjorde (bortsett från att han agerade som en vilsen tupp på hörnorna) kunde och borde Italien gjort 2-3 mål till. Ghana hade å andra sidan inte speciellt många målchanser, vad jag kan minnas ingen som var riktigt farlig... |
tyckte de var nära att göra mål ett flertal gånger. speciellt i första halvlek när det gick rappt till. Ett resultat av att det var en tuff match för Italien var ju att de mål de gjorde var efter misstag från Ghana. Visst låg Italien på bättre. Men så har ju de också världens bästa mittfält. |
|
|
| zoric |
Koller verkar komma tillbaka.
Men Nemanja Vidic är borta från VM efter att ha blivit skadad under Måndagsträningen.
:(
Det ser mörkt ut, men man måste se allt från den positiva sidan. Napred Plavi! |
|
|
|
|